Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-01-02, 00:09
  #85
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Jag skulle nog rekommendera att byta dimmerbrytaren mot en vanlig på/av modell för säkerhets skull.
dom innehåller ju en hel del elektronik som möjligen kan vara känslig för tyristor reglering som är i dimmrar och ta skada, jag skulle inte chansat med tanke på vad dessa lampor kostar.

Har en taklampa med dimmer. Det funkar utan problem.
Men nu snackar vi om sex spotlightlampor till en dimmer så jag vågar definitivt chansa.
Hade gärna velat byta ut själv. Kan detta vara möjligt? Dessa lampor och anlita elektriker skulle gå på ca 3000 om elektrikern tar en tusenlapp.
Citera
2021-01-02, 10:17
  #86
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Har en taklampa med dimmer. Det funkar utan problem.
Men nu snackar vi om sex spotlightlampor till en dimmer så jag vågar definitivt chansa.
Hade gärna velat byta ut själv. Kan detta vara möjligt? Dessa lampor och anlita elektriker skulle gå på ca 3000 om elektrikern tar en tusenlapp.

Byta en dimmer.... om vi nu snackar om en vanlig i en lgh mot en strömbrytare är ett snabbt jobb, jag tvivlar på att det skulle kosta så mycket för en elfirma, begär kostnadsförslag

Man får byta sådant själv OM man har Nödig kännedom.
Har man inte det eller är osäker :elektriker
Citera
2021-01-02, 19:21
  #87
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Byta en dimmer.... om vi nu snackar om en vanlig i en lgh mot en strömbrytare är ett snabbt jobb, jag tvivlar på att det skulle kosta så mycket för en elfirma, begär kostnadsförslag

Man får byta sådant själv OM man har Nödig kännedom.
Har man inte det eller är osäker :elektriker

Har ingen koll på vilka sladdar som ska kopplas vart så det är väl lika bra... Thank you sir!
Citera
2021-06-15, 11:08
  #88
Medlem
aina08s avatar
Uppdatering 4.0
Juni 2021

Det kom ju en uppdatering som några få verkar hylla men väldigt många hatar (betyget för appen sjunker som en sten).
Appen har fått nytt utseende och nya funktioner.

För mig har det varit skit då Widgets försvann i min Samsung mobil.
Är det någon som vet vad tanken är nu?
Hur skapar man "knappar" som tänder och släcker i mobilen på samma sätt som den tidigare widgeten gjorde?
Den widget som finns kräver 2 knappar per lampa (On och Off) men vill ju inte ha flera sidor i mobilen med bara massa knappar.
Citera
2021-06-15, 19:26
  #89
Medlem
aina08s avatar
Har just varit i kontakt med Philips Hue Support via Messeger.
Funktionen för flera knappar är borttagen och det finns ingen tanke att det ska komma tillbaka.
Dom säger att det är Android som inte kan sköta den funktionen efter uppdateringen.
Det är så klart skitsnack. De är ju dom själva som tagit bort funktionen och inte Android.
Efter lite skrivande säger personen i supporten att dom får massiv kritik världen över just nu och det är många som kräver att Philips ska betala tillbaka de pengar dom lagt ut på deras dyra lampor (vilket så klart inte kommer att hända).
Läser man på deras Facebook så är det rejält med hård kritik och i Playbutiken lika så.
Det här har dom gjort riktigt dåligt.
Hoppas dom satte champagnen i halsen på lanseringsfesten då den nya appen blev en rejäl flopp.
Citera
2021-07-01, 12:17
  #90
Medlem
Helt galet att detta släpptes utan att först kontrollera om behovet av ändringarna verkligen fanns.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback