Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-11-06, 22:01
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningskrigare
[*]Undvik citronsyra (E330), fosforsyra (E338), askorbinsyra (C-vitamin) och andra syror efter förmåga.
Så du vill mena att citrusfrukt och potatis skulle vara onyttigt?
Citera
2012-11-06, 22:17
  #26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningskrigare
Hur du blir mer basisk
Undvik citronsyra (E330), fosforsyra (E338), askorbinsyra (C-vitamin) och andra syror efter förmåga.
Ha ha, satan den hade jag missat. Du lögnspridaren, har du så fula tänder att du vill att din omgivning ska åka på skörbjugg så du inte är fulast i kvarteret längre? Det är ju helt otroligt att du sitter här och ger folk en massa skitråd som riskerar deras hälsa men jag hoppas alla ser kristallklart att du inte har en djävla aning om vad du snackar om.

Du kanske är krympling och vill att fler ska få neuralrörsdefekter också vilket risken ökar för om man får i sig för lite folsyra?

På tal om syror, har du hört talas om fettsyror? Avråder du från dessa också?
Citera
2012-11-07, 14:03
  #27
Medlem
Obituss avatar
Kroppen är fenomenal på att själv reglera pH värdet i kroppen utan att du behöver blanda i bikarbonat i ditt dricksvatten, eller hyperventilera eller nått annat skumt.

Jag tror inte problemet generellt ligger i att människokroppen försuras, utan att människor i allmänhet fördummas med god hjälp av diverse lättåtkomliga preparat som flitigt självmedicineras i rekreationssyfte. Det är betydligt lättare att sprätta ett par bärs eller tända en holk en fredagseftermiddag istället för att faktiskt skaffa sig en eller ett par riktiga hobbys som gör att man uppskattar livet och får känna att man faktiskt lever!

Mitt tips till dig är att hålla dig borta från örter och andra preparat. Även om godsakerna kommer från växtriket och inte från apoteket i tablett form kan det på sikt forma om ditt psyke till den grad att du inte själv kan påverka din framtid längre i samma utsträckning som innan (läs kronofogden, soc, psyk, rättsväsendet).
Citera
2012-11-15, 07:24
  #28
Medlem
Apropå Otto Warburg så fick han väl Nobelpriset för att han redde ut enzymsystem i elektrontransportkedjan i mitokondrierna?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Elektrontransportkedja
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback