2012-11-05, 19:34
Medlem
Hej
Förra onsdagen(31/10) blev jag sydd med 6 stygn i byxlinningen (heter det så? ) och fick då ett stort "plåstret" över såret. Det var ett plåster som plastade in hela såret så att jag skulle kunna duscha utan att såret blev fuktigt. Nu 5 dagar senare känner jag knappt att jag en gång blivit sydd där utan känner mest att plåstret irriterar. Tror ni jag skulle kunna ta av plåstret och duscha utan det?
ska förövrigt ta bort stygnen på onsdag 7/11.
Citera
2012-11-05, 19:41
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minihulkett
Hej
Förra onsdagen(31/10) blev jag sydd med 6 stygn i byxlinningen (heter det så? ) och fick då ett stort "plåstret" över såret. Det var ett plåster som plastade in hela såret så att jag skulle kunna duscha utan att såret blev fuktigt. Nu 5 dagar senare känner jag knappt att jag en gång blivit sydd där utan känner mest att plåstret irriterar. Tror ni jag skulle kunna ta av plåstret och duscha utan det?
ska förövrigt ta bort stygnen på onsdag 7/11.

Du tar bort stygnen om mindre än 2 dagar...
Inte bättre att bara vänta 2 dagar?

Men visst, testa du. Det är nog bara att dra på ett nytt plåster efter. Men som sagt, personligen hade jag väntat.
Citera
2012-11-05, 19:42
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Helst ska man undvika att fukta såret tills det läkt. Om du har möjlighet kan du lägga om såret, men det är knappt lönt nu.
Citera
2012-11-05, 19:43
Medlem
Jo det kanske blir bäst så
Citera
2012-11-05, 21:20
Medlem
frankthatanks avatar
http://www.1177.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera