2012-11-05, 15:35
Medlem
Hej!

Har en liten frga till er.
Jag behver uppdatera min MacBook Pro till den senaste version av Mountain Lion. Min frga r, nr jag gr in p app Store och uppdaterar kommer alla mina filer finnas kvar p datorn efter att den r uppdaterad?? Eller mste jag skerhetskopiera och massa annat fr att f mina dokument och annat p den uppdaterade macen?
Tacksam fr svar!
Mvh
Citera
2012-11-05, 15:38
Medlem
mungs avatar
Det r alltid skrast att skerhetskopiera allt innan en uppdatering, men om allt gr som det ska (vilket det gr i ver 99 % av fallen) s finns alla dina filer kvar efter uppdateringen.
Citera
2012-11-05, 15:41
Medlem
Tack s jtte mycket fr svaret!
Ok, d ska jag frska hitta en stor Hrddisk haha
Citera
2012-11-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galaxytab
Hej!

Har en liten frga till er.
Jag behver uppdatera min MacBook Pro till den senaste version av Mountain Lion. Min frga r, nr jag gr in p app Store och uppdaterar kommer alla mina filer finnas kvar p datorn efter att den r uppdaterad?? Eller mste jag skerhetskopiera och massa annat fr att f mina dokument och annat p den uppdaterade macen?
Tacksam fr svar!
Mvh
Filerna SKA inte frsvinna, men det r alltid bra att ta en skerhetskopia innan man gr uppdateringar. Allra bst r att gra det till en vana att gra skerhetskopior, eller stlla in ett program som gr det automatiskt (till exempel Time Machine som ingar i OS X).
Citera
2012-11-05, 15:45
Medlem
mungs avatar
Allts... om du har viktiga saker p hrddisken s br du redan ha det skerhetskopierat. Risken att ngot ska hnda vid uppdatering av systemet (till en version som mnga redan uppdaterat till utan problem) r minimal. Bara fr att jag skrev s, s kommer naturligtvis just din hrddisk att krascha...
Citera
2012-11-05, 17:12
Medlem
Tack igen fr svaren!
haha jo jag kan nog tro det, brukar inte riktigt har turen vid min sida... ska skerhetskopiera de viktigaste sakerna, sen resten fr vara. Har tyvrr inte tillrckligt stor hrddisk till det:/
terkommer med svar nr jag har uppdaterat!
Citera
2013-01-05, 20:35
Medlem
adays avatar
Bump.

Hejhej!
Har ocks tnkt att uppdatera till OS X Mountain Lion! Jag fattar att ens filer och program kommer vara kvar om det gr rtt till men att man br gra en skerhetskopiering. Men hur r det med olika typer av instllningar? Till exempel fr bildskrmen, stryrplattan, utseende, docken osv. Samt instllniningar p olika program? Typ bokmrken, layout och historik p Safari och Chrome? Kommer sdant fsvinna i och med uppdateringen? Det lter troligt att det gr det men skulle grna villja veta! Inte s kunnig p sdant! Vill helst inte att sdant ska frsvinna d man har ju anpassat sdant efter en sjlv och ens datorrutiner rtt noga.
Citera
2013-01-05, 20:36
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aday
Bump.

Hejhej!
Har ocks tnkt att uppdatera till OS X Mountain Lion! Jag fattar att ens filer och program kommer vara kvar om det gr rtt till men att man br gra en skerhetskopiering. Men hur r det med olika typer av instllningar? Till exempel fr bildskrmen, stryrplattan, utseende, docken osv. Samt instllniningar p olika program? Typ bokmrken, layout och historik p Safari och Chrome? Kommer sdant fsvinna i och med uppdateringen? Det lter troligt att det gr det men skulle grna villja veta! Inte s kunnig p sdant! Vill helst inte att sdant ska frsvinna d man har ju anpassat sdant efter en sjlv och ens datorrutiner rtt noga.

Instllningar ndras inte.
Citera
2013-01-05, 21:07
Medlem
adays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Instllningar ndras inte.

h vad bra! Tack fr svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera