Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Om du läser ditt eget inlägg tror jag du kan räkna ut vem som varit i farten. Konstigt att den här mannen inte sitter inlåste med allt som verkar ske runt han för jag tror inte för en sekund att han skulle gå på gatan om han betett sig som han gör i t ex Italien. Är övertygad om att det finns en försäkring i bakgrunden på huset som kommer göra ägarna till hemmet rikare än om de drivit verksamheten.
Det tror jag inte. Däremot har det varit kaos på hemmet och de hag inte haft utbildad personal alls på hemmet och blivit varnade ett fleratal gånger av socialstyrelsen. Dessutom har ungdomar från hemmet gjort mängder av inbrott i trakten och stulit alkohol - däribland en afghan som jag tror är flyktingbarn men pga problem placerad på HVB.
Jag tror hemmet sålts med innehåll så de nya ägarna Omsorgshuset fick ungdomar och inlämnade ansökningar om att öppna flyktingbarnsboende på köpet.
Även fast gotlandstidningarna drömmer och insuinuerar om att det skulle vara lokala rasister som gjort det här för att det skulle bli boende för flyktingbarn så tror jag det är ett par av de nu boende på HVB hemmet som gjort det (det är min gissning) pga något slags missnöje.
(Omsorgshuset verkar ha anställt någon romer som heter Stefan Blomerus från Strängnäs som föreståndare. Jag tittade på hans facebook och han ser ut som *stjärtgosse* som brukar jobba på sådana där hem. Är det någon som vet något om hans bakgrund?
Det finns ju någon annan romer Blomerus som skulle öppna HVB för romer men som aldrig blev av. Syster?)