• 1
  • 2
2012-11-05, 07:46
Medlem
lianaas avatar
Jag tycker att det skulle va roligt att jobba i bank och lätt. Kan man få jobb med det utan ekonomi utbildning?
Citera
2012-11-05, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lianaa
Jag tycker att det skulle va roligt att jobba i bank och lätt. Kan man få jobb med det utan ekonomi utbildning?

Lätt?
Tror du att du får sitta som VD o bara skyffla in pengar utan motprestation?
Har du någonsin sett en uteliggare som jobbar på bank?

Ja, som städare eller vaktmästare behöver du ingen ekonomisk utbildning.
Citera
2012-11-05, 09:10
Medlem
ni4ns avatar
Ja som nilserikkk säger, du kanske kan få jobb som städare, vaktmästare eller kanske i nåt kök nånstans i närheten av banken iaf!
Citera
2012-11-05, 09:20
Medlem
Ja min syster har endast gått klart gymnasiet och jobbar på bank. Dock krävs det väl kontakter.
Citera
2012-11-05, 09:50
Medlem
Nhetiks avatar
En klasskompis som jag gick i gymnasiet med jobbar idag på SEB's kundservice.
Utbildningen vi gick i gymnasiet har inget med ekonomi/affärer att göra.
Citera
2012-11-05, 09:57
Medlem
Har man kontakter kan man säkerligen få utföra enklare sysslor. Men annars krävs förmodligen en ekonomiutbildning. Det är vad jag fått erfara iaf.
Citera
2012-11-05, 10:22
Medlem
Aimberts avatar
Det finns många positioner i en bank som inte kräver utbildning. Lättare kundservice, sitta i receptionen och så vidare.
Citera
2012-11-05, 10:35
Medlem
Abolishs avatar
Jag kanner en kille som fick jobb pa Handelsbanken i en Stockholmsforort direkt efter gymnasiet, sa visst gar det. Han borjade dock plugga till hosten sa det var nog bara ett sommarjobb det rorde sig om.
Citera
2012-11-05, 20:27
Medlem
Jag skulle säga att det är väldigt svårt att få in en fot i Stockholm, utan att ha kontakter. Själv är jag gymnasieekonom och fick genom kontakter chans att börja i kundtjänst på en av storbankerna i en annan stad. Några år senare sitter jag nu och övervakar/hanterar bolagshändelser för investment banking delen av banken. Utan examen kan jag förstås inte få vilken tjänst som helst, särskilt inte högre chefspositioner. Men man kan ta sig en bra bit på vägen, om man är duktig.
Senast redigerad av DPJ82 2012-11-05 kl. 20:46.
Citera
2012-11-05, 20:43
Medlem
Kan nog bli väldigt svårt. Speciellt om man misslyckas med att stava korrekt till "ekonomiutbildning".
Citera
2012-11-05, 22:57
Medlem
En sak har du rätt i, bank är ett enkelt jobb. Däremot inte särskilt välbetalt. Skulle satsa på en annan karriär.
Citera
2012-11-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
En sak har du rätt i, bank är ett enkelt jobb. Däremot inte särskilt välbetalt. Skulle satsa på en annan karriär.
Beror ganska mycket på vilken 'position' du har inom bankväsendet också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in