• 1
  • 2
2005-04-12, 22:24
Medlem
Vi ska göra en löjlig uppgift imorgon i skolan, nämligen läsa upp några rader från en valfri bok från astrid lindgren, jag har valt pippi långstrump, jag vet inte va boken heter.
Kan ni skriva några rader från denna bok, så kan jag läsa upp det imorgon,
Eller det kan vara vilken bok som helst från astrid lindgren,
Jag äger inga böcker eftersom jag aldrig läser.
Citera
2005-04-12, 22:41
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Vi ska göra en löjlig uppgift imorgon i skolan, nämligen läsa upp några rader från en valfri bok från astrid lindgren, jag har valt pippi långstrump, jag vet inte va boken heter.

Två goda råd:

* Läs böcker eller annan text
* Gör dina läxor själv
Citera
2005-04-12, 22:47
Bannlyst
Citat:

Absolut.

"Pippi hade genom Tommy och Annika fått höra att Prussiluskan och Kling och Klang var i antågande till VillaVilleKulla dels för att få in henne på barnhemmet eftersom hennes pappa negerkungen inte skötte om henne enligt svenska sociala normer samt det illvilliga rykte om att Pippi idkade könsumgänge med både Herr Nilsson och Lilla Gubben. Pippi tittade ut genom fönstret mot gårdsplanen och vägen utanför men kunde inte se vare sig korkade poliser eller Prussiluskor. Hon suckade nöjt för sig själv och tänkte: Snart är jag i söderhavet, med pappa och de andra, det gäller bara att hålla ut lite till. Därefter greppade hon Lilla Gubbens enorma erektion och sög av hjärtats lust."

Pippi på de sju haven, sidan 13.
Citera
2005-04-12, 22:47
Medlem
rick-ransoms avatar
Helt klart dags att börja läsa!!

Hur som helst här finns nog lite av det du söker:

http://www.astridlindgren.se/
Citera
2005-04-12, 22:48
Medlem
Jag har inte tid att läsa böcker och jag hittar inget på google.se förutom fakta om kärringen.
Jag behöver bara typ 3 meningar ur boken.
Ingen som kan hjälpa?
Citera
2005-04-12, 22:48
Bannlyst
Citat:
Jag har inte tid att läsa böcker och jag hittar inget på google.se förutom fakta om kärringen.
Ingen som kan hjälpa?

Citera
2005-04-12, 22:49
Medlem
Götheborg.s avatar
Citat:
Ingen som kan hjälpa?
Några inlägg över dig? Topdawg gav dig ett stycke.
Edit. Haha läste inte Topdawgs stycke förren nu
Citera
2005-04-12, 22:49
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Absolut.

"Pippi hade genom Tommy och Annikas fått höra att Prussiluskan och Kling och Klang var i antågande till VillaVilleKulla dels för att få in henne på barnhemmet eftersom hennes pappa negerkungen inte skötte om henne enligt svenska sociala normer samt det illvilliga rykte om att Pippi idkade könsumgänge med både Herr Nilsson och Lilla Gubben. Pippi tittade ut genom fönstret mot gårdsplanen och vägen utanför men kunde inte se vare sig korkade poliser eller Prussiluskor. Hon suckade nöjt för sig själv och tänkte: Snart är jag i söderhavet, med pappa och de andra, det gäller bara att hålla ut lite till. Därefter greppade hon Lilla Gubbens enorma erektion och sög av hjärtats lust."

Pippi på de sju haven, sidan 13.
Det här måste vara ett av de mest klockrena inläggen jag har läst
Citera
2005-04-12, 22:50
Medlem
rick-ransoms avatar
eller oxo ska jag citera mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
All you need in this life is ignorance and confidence; then success is sure.
Mark Twain
Citera
2005-04-12, 22:50
Medlem
Russinkungens avatar
Här är några urdrag från Pippi Långstrump. Hoppas att det går bra för dig, och lova att berätta hur det gick.

Pippi hette en flicka som bodde i Lönneberga. Det var en liten vild och envis unge, inte så där snäll som du. Fast hon såg snäll ut, det gjorde hon visst det. När hon inte skrek. Hon hade runda, blå ögon och ett runt rödblommigt ansikte och ljust, ulligt hår. Alltihop såg snällt ut på något sätt, så man kunde tro att Pippi var en riktig ängel. Men det skulle man inte bara inbilla sig.
Fem år var hon och stark som en liten oxe, och hon bodde på gården i Katthult i Lönneberga by i Småland. Och så talade hon småländska, det lilla livet, fast det kunde hon inte hjälpa. Det gör man i Småland. När hon ville ha sin mössa, då sa hon inte som du: "Jag vill ha min mössa." Hon sa så här: "Jag vill ha mi mysse!" Hennes "mysse", det var en sådan där skärmmössa med svart skärm och blå kulle, ganska ful. Den hade hennes pappa köpt åt henne en gång när han for till stan. Pippi blev glad åt mössan, och när hon skulle gå och lägga sig om kvällen, så sa hon: "Jag vill ha mi mysse!" Hennes mamma tyckte inte att Pippi skulle ha mössan med sig i sängen. Hon ville lägga den på hyllan i farstun, men då skrek Pippi så det hördes över hela Lönneberga: "Jag vill ha mi mysse!"

Ida Och Pippi sov med mössan på sig varje natt i tre veckor. Det gick ju för all del. Fast det var ganska knöligt. Men huvudsaken var att Pippi fick som hon ville, det var hon noga med. Framför allt fick det ju inte bli som hennes mamma ville. En gång en jul försökte hon få Pippi att äta stuvade skärbönor, eftersom det var så nyttigt med grönsaker, men Pippi sa nej.
"Tänker du aldrig äta grönsaker", frågade hennes mamma.
"Jo" sa Pippi. "Riktiga grönsaker."

"Du å jag Alfred"Och så gick hon i all tysthet och satte sig bakom julgranen och började knapra på den. Men hon tröttnade snart, för det stack i munnen.
Så där envis var Pippi. Hon ville bestämma över mamma och pappa och hela Katthult och helst över hela Lönneberga, men det gick inte Lönnebergaborna med på. "Det är synd om Svenssons i Katthult som har en sån illbatting till dotter", sa de. "Henne blir det aldrig nånting av."
Citera
2005-04-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Helt klart dags att börja läsa!!

Hur som helst här finns nog lite av det du söker:

http://www.astridlindgren.se/

Tack så mycket nu hittade jag. ska ta detta stycke:

"Sin pappa hade Pippi inte glömt. Han var sjökapten och seglade på de stora haven, och Pippi hade seglat med honom på hans båt, ända tills pappa en gång under en storm blåste i sjön och försvann. Men Pippi var alldeles säker på att han en dag skulle komma tillbaka. Hon trodde inte alls, att han hade drunknat. Hon trodde, att han hade flutit i land på en ö, där det fanns fullt med negrer, och att hennes pappa hade blivit kung över alla negrerna och gick omkring med en gullkrona på huvudet hela dagarna. "
Citera
2005-04-12, 22:54
Medlem
Citat:
Skojar du nu? Tänk om någon skulle skriva en helt annan text så att du blir underkänd . För övrigt behöver man inte äga böcker för att läsa, det finns bibliotek.

Om du adrig läser kan du ju ta lite okomplicerat med en bilderbok. Varför inte Pippi är starkast i världen: http://www.astridlindgren.se/pippi/bok_pippi8.htm ?

Edit: Men det hade visst löst sig sig ser jag!

Edit igen: Och någon hade förvisso skrivit en helt annan text. Läs upp den tycker jag !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in