• 1
  • 2
2012-11-04, 13:50
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15720438.ab

Hur kan det inte föreligga nån brottsmisstanke? Tar man hårdare på blottning än offentligt knullande?

Vad säger ni om denna händelse? Kommer det ske mer ofta om dessa två går ostraffade?
Senast redigerad av Infensus 2012-11-04 kl. 13:52.
Citera
2012-11-04, 14:16
Medlem
S.Y.L.G.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus

Hur kan det inte föreligga nån brottsmisstanke? Tar man hårdare på blottning än offentligt knullande?

Vad säger ni om denna händelse? Kommer det ske mer ofta om dessa två går ostraffade?

Förargelseväckande beteende blir det väl?
Citera
2012-11-04, 15:14
Medlem
bizzks avatar
Mer intressant att få reda på vilka det var!
Citera
2012-11-04, 15:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus

någon måste anmäla också. står ju tom i artikeln.
"Att ha sex offentligt kan vara olagligt om någon känner sig ofredad av situationen, men paret är inte brottsmisstänkta."
Citera
2012-11-04, 15:24
Medlem
Wajis avatar
Fantastiskt måste sägas. Att de inte ens reagerar på att någon säger till är ju nästa för bra för vara sant. Måste ju finnas bilder om det fanns många passagerar. De vill man ju se
Citera
2012-11-04, 16:15
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Fantastiskt måste sägas. Att de inte ens reagerar på att någon säger till är ju nästa för bra för vara sant. Måste ju finnas bilder om det fanns många passagerar. De vill man ju se

Försök själv att avbryta "mitt i akten"!

Rörande "juridiken": är det här ett "relativt" brott, i motsats till ett "absolut"? Låt mig exemplifiera:
  1. En garvad polis ser ett par ligga och jucka i en park. Inga småbarnsfamiljer i närheten. Han (polisen) har sett MYCKET värre saker förut. Han blir inte "chockad" av vad han ser (bara lite mer trött...) Ska han gripa in? Släpa in kärleksparet till stationen och upprätta en rapport om "osedligt beteende"/ofredande eller whatever?
  2. Någon, vem som helst, ser ett mord begås. Då är det ganska glaskklart, eller hur?

Är det samma sak med ofredande-brott som med konst - att det ligger i betraktarens öga? Nu är jag medvetet provokativ: om ett Jehovas vittne upprörs av att två män (eller två kvinnor) kysser varandra på allmän plats - räknas det då som ofredande. Om inte - var går då gränsen? Handen på tutten (innanför tröjan)? Handen på bar tutte? Båda tuttarna ute och synliga? En hand innanför jeansen? Etc, etc...

Räcker det med att någon "känner" sig kränkt och ofredad?
Citera
2012-11-04, 17:00
Bannlyst
Ingen kände ju sig stött av händelsen så då finns det väl ingen anledning att ge kåt-paret en påföljd?
Citera
2012-11-04, 18:11
Medlem
LittlePerverts avatar
Citat:
Enligt patrullens avrapportering ska de övriga passagerarna "inte ha varit imponerade av förställningen".
citat från Ab

Det var ju bäst av allt haha. Kan ju ha varit värsta äckliga pundar/alkisparet
Citera
2012-11-04, 19:42
Medlem
Dom måste ju vart typ packad eller påverkad. Det står ju inget om det, men fulla iallafall.. Det måste ju vart på väg hem. Ofta dom gick upp klockan sex för att buss knulla, snarare påväg hem tror jag.
Citera
2012-11-04, 20:38
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Mer intressant att få reda på vilka det var!
Ja eller hur. Hade varit jättespännande att veta vilka som knullar. Jag menar, det är ju extremt unikt att knulla...
Citera
2012-11-04, 20:49
Medlem
Är det ingen som har en susning på vilka det är som knullade i bussjäveln?
Citera
2012-11-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Ja eller hur. Hade varit jättespännande att veta vilka som knullar. Jag menar, det är ju extremt unikt att knulla...

Att knulla på en buss bland medresenärer är rätt unikt skulle jag tro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in