• 1
  • 2
2012-11-03, 23:33
Medlem
4522s avatar
Polisen tror att det kan röra sig om en serievåldtäktsman som härjar i området Valla i Linköping.

Första fallet ägde rum natten till söndagen den 7:e oktober vid korsningen Klarabärsgatan/Solrosgatan. Kvinnan blev då påhoppad av en man i vit luvtröja som brottade ner henne och försökte dra av henne byxorna. Lyckligtvis klarar hon av att slå till honom med ett cykellås i huvudet.

http://www.corren.se/ostergotland/li...9-artikel.aspx

Nu var det dags igen, under natten till i fredags blev en kvinna överraskad av en man vid tretiden, som började smeka henne och sedan brotta ner henne på marken. Den här gången kom det en cyklist och passerade vilket fick gärningsmannen att fly fältet. Signalementet den här gången är en mörk luvjacka.

http://www.corren.se/ostergotland/li...9-artikel.aspx

Mycket pekar på att det är en man, tidpunkten är ungefär den samma, det gäller samma område och han verkar inte ha några problem att slänga ner kvinnorna på marken.

Hur går surret? Vad tror ni? Det lär bara vara en tidsfråga innan han samlat mod och ger sig ut på ny jaktrunda.

Hjälp till att bura in aset!
Senast redigerad av 4522 2012-11-03 kl. 23:36.
Citera
2012-11-05, 17:19
Medlem
Att det, som polisen säger, troligen rör sig om en serievåldtäktsman känns föga förvånande. Att de hittills företagna försöken dessutom varit misslyckade får anses tala för att ytterligare försök kommer företas, om jag tillåts spekulera lite.

Den information du redan bifogat är väl egentligen det som går att få tag i officiellt. Det jag kan komma på som inte redan nämnts är att gärningsmannen troligen är ljushyad/vit/valfri benämning på vad som nu anses som svenskt. Källan på denna information får väl tas med en nypa salt då den inte är officiell utan har erhållits i andra- och tredjeled.

Att gärningsmannen vid det första överfallet var klädd i en vit hoodie förbryllar mig lite. Det känns rätt självklart även för de mer sinnesslöa individerna att en vit hoodie inte är optimal om man ämnar spendera kvällen smygandes i diverse buskage. Vad tyder detta på? Kan det vara så att det hela var en aktion baserat på ett infall mer än ett planerat överfall?

I övrigt hoppas jag att detta tar fart och att lite mer information strömmar in då denna typ av individ klär bättre i en tvångströja än i en hoodie
Citera
2012-11-06, 20:29
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depagano
Att det, som polisen säger, troligen rör sig om en serievåldtäktsman känns föga förvånande. Att de hittills företagna försöken dessutom varit misslyckade får anses tala för att ytterligare försök kommer företas, om jag tillåts spekulera lite.

Den information du redan bifogat är väl egentligen det som går att få tag i officiellt. Det jag kan komma på som inte redan nämnts är att gärningsmannen troligen är ljushyad/vit/valfri benämning på vad som nu anses som svenskt. Källan på denna information får väl tas med en nypa salt då den inte är officiell utan har erhållits i andra- och tredjeled.

Att gärningsmannen vid det första överfallet var klädd i en vit hoodie förbryllar mig lite. Det känns rätt självklart även för de mer sinnesslöa individerna att en vit hoodie inte är optimal om man ämnar spendera kvällen smygandes i diverse buskage. Vad tyder detta på? Kan det vara så att det hela var en aktion baserat på ett infall mer än ett planerat överfall?

I övrigt hoppas jag att detta tar fart och att lite mer information strömmar in då denna typ av individ klär bättre i en tvångströja än i en hoodie

I kombination med att han inte lyckas tänka rationellt under sin "våldtäktskick".

Mer officiella länkar:

Polisen manar allmänheten till försiktighet
http://www.corren.se/ostergotland/li...2-artikel.aspx

Cyklande vittne hörde av sig
http://www.corren.se/ostergotland/li...7-artikel.aspx
Citera
2012-11-06, 21:03
Medlem
Bassplays avatar
Jävligt bra gjort av tjejen med låset!!!
Något som är riktigt lustigt med just det anfallet var att det var mitt inne på en gård med mycket folk som skulle kunna sett något.. trodde sånt här mest hände på bakgator och i gränder..

Tror många letar efter honom...
Citera
2012-11-07, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jävligt bra gjort av tjejen med låset!!!
Något som är riktigt lustigt med just det anfallet var att det var mitt inne på en gård med mycket folk som skulle kunna sett något.. trodde sånt här mest hände på bakgator och i gränder..

Tror många letar efter honom...
Sett och sett, var det inte mitt i natten, till och med vid tretiden vid båda (?) tillfällena?
Citera
2012-11-07, 08:41
Medlem
P.Gs avatar
Skedde det andra försöket vid studentboendena?
Citera
2012-11-07, 12:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Skedde det andra försöket vid studentboendena?

Oklart men det verkar mest troligt. Det komplexet är väl ganska stort? Måste inrymmas runt 500 personer eller dylikt i det kvarteret. Dessutom kan jag tänka mig att det är rätt tacksamt med studenter i och med att dom ofta är skapligt på lyset och festar på rätt konstiga dagar (mindre folk ute).
Citera
2012-11-07, 13:20
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Förra gången var det väl någon kurd där i Linköping?
https://www.flashback.org/t925447
Den gick så långt att den inavelskurden mördade.

Smekandet har jag noterat ett flertal gånger när det kommer till Nordafrikanska och MENA-våldtäktsmän den senaste tiden, jag skulle leta bland nyanlända jihadis som är sexuellt frustrerade och tillräckligt fula alternativt sliskiga att de aldrig får en brud så det blir att de kör igång sånt här istället som de äckliga monster de (skjut allihopa). T.ex. på diskotek och i nära anslutning till diskotek brukar man se dessa våldtäktsmän, ganska lätt att se i ögonen på de vad de är ute efter.

T.ex. det här fallet från Stockholm:
Citat:
Den 2 oktober i år gick han in i butiken 7-eleven på Klarabergsgatan i Stockholm. Inne i butiken ställde han sig bakom en 20-årig kvinna som han inte träffat tidigare och började smeka hennes rumpa fram och tillbaka med handen. Kvinnan blev chockad och äcklad och började skrika. Andra kunder i butiken reagerade på det inträffade och Akram Sagizlai försvann snabbt från platsen.
http://www.realisten.se/2012/11/06/u...serade-kvinna/

är ju ett vanligt förfarande bland dessa djur att springa runt och smeka brudar på röven, ta de på brösten, grabba tag i skrevet osv. Så jag skulle börja leta bland dessa djur som man ser står och hänger på kvällar och stryker runt, nästa garanterat att det är någon av dessa, man får ju hoppas att de letade hudrester osv. på kläderna så blir det ännu lättare att hitta "Mustafa"/"Muhammad".

Så får man tag i dessa "discoturkar" och topsar allihopa så hittar man nog gärningsmannen.
Citera
2012-11-07, 13:38
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Oklart men det verkar mest troligt. Det komplexet är väl ganska stort? Måste inrymmas runt 500 personer eller dylikt i det kvarteret. Dessutom kan jag tänka mig att det är rätt tacksamt med studenter i och med att dom ofta är skapligt på lyset och festar på rätt konstiga dagar (mindre folk ute).
Närmare 600 enligt hemsidan (även undertecknad har bott där en gång i tiden). Det finns ju några familjehus på vallavägen, men tiden på dygnet pekar helt klart på en student.
Citera
2012-11-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Närmare 600 enligt hemsidan (även undertecknad har bott där en gång i tiden). Det finns ju några familjehus på vallavägen, men tiden på dygnet pekar helt klart på en student.

I det första fallet hade brottsoffret varit på, vad jag uppfattat som, en studentfest. Det andra överfallet skedde på "studentsidan" av Vallavägen. Detta bör stärka tesen att det är studenter som blivit överfallna.

Vidare var det någon som tidigare tyckte att folk borde sett/hört något i samband med det första överfallet. Det enda jag kan bidra med där är att festen var några våningar upp och att balkongen ligger på motsatt sida av cykelställen. I och med att både festen och musiken fortsatte en bra stund efter överfallet kan jag tänka mig att den stora massan aldrig uppfattade att något hänt över huvud taget.
Citera
2012-11-08, 01:13
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Förra gången var det väl någon kurd där i Linköping?
https://www.flashback.org/t925447
Den gick så långt att den inavelskurden mördade.

Smekandet har jag noterat ett flertal gånger när det kommer till Nordafrikanska och MENA-våldtäktsmän den senaste tiden, jag skulle leta bland nyanlända jihadis som är sexuellt frustrerade och tillräckligt fula alternativt sliskiga att de aldrig får en brud så det blir att de kör igång sånt här istället som de äckliga monster de (skjut allihopa). T.ex. på diskotek och i nära anslutning till diskotek brukar man se dessa våldtäktsmän, ganska lätt att se i ögonen på de vad de är ute efter.

T.ex. det här fallet från Stockholm:

http://www.realisten.se/2012/11/06/u...serade-kvinna/

är ju ett vanligt förfarande bland dessa djur att springa runt och smeka brudar på röven, ta de på brösten, grabba tag i skrevet osv. Så jag skulle börja leta bland dessa djur som man ser står och hänger på kvällar och stryker runt, nästa garanterat att det är någon av dessa, man får ju hoppas att de letade hudrester osv. på kläderna så blir det ännu lättare att hitta "Mustafa"/"Muhammad".

Så får man tag i dessa "discoturkar" och topsar allihopa så hittar man nog gärningsmannen.
Detta beteende skulle jag snarare säga är typiskt för desperata män klockan tre med alkohol inblandat oavsett nationalitet... Sen att gå så långt som att våldta är en annan fråga... Jag skulle nog istället leta bland läkarstudenterna, är man tillräckligt kall för att kunna sticka en skalpell i buken på nån utan att tveka så kan mycket väl risken finnas att man är störd nog att våldta.. (nu menar jag så klart inte att alla läkarstudenter är störda).
Citera
2012-11-11, 00:54
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenTuba
Sett och sett, var det inte mitt i natten, till och med vid tretiden vid båda (?) tillfällena?

Vet inte exakt..

Var på plats några dagar sen och kollade lite.. det är väldigt öppet där, många lägenheter.
Skriker någon där borde åtminstone någon höra / se... oavsett vad klockan är..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in