• 1
  • 2
2012-11-03, 21:50
Medlem
Häromdagen hörde jag en konversation som förvånade mig. Det var en herre i medelåldern som stod och klagade på Swedbank och han höll ett långt tal om vilka usla bedragare de var. Han avslutade sin predikan med att säga "De har varit min bank i 40 år, ändå behandlar de mig förjävligt!"
Värt att notera är att av vad jag hörde så var hans affärer med banken inget annat än att han hade pengar på ett konto där.

Kan jag få en förklaring på detta? Det kan väl inte gärna vara så att Swedbank tvingat honom att vara kvar? Så ifall de nu behandlar honom så dåligt, varför har han då inte bytt bank någon gång under dessa 40 år?
Citera
2012-11-03, 21:58
Medlem
Diverges avatar
Han är väl en idiot helt enkelt?
Citera
2012-11-03, 21:58
Medlem
Hej HerrPersson! Swedbank är ett instution där de vill tjäna pengar. Din personliga bankman vill suga ut så mycket pengar som möjligt ifrån dig. Deras affärsstrategi är att skapa ett sunt och personligt förhållande till dig som möjligt. De vill att du ska lita på dem så mycket som möjligt ungefär som buffel&bågs bilförsäljare vill att du ska lita på dem när de säljer en bil till dig. Swebank gömmer undan alla bra fonder som du faktiskt kan tjäna pengar på. Jag själv har bytt bank för längesedan när jag upptäckt vilka as de är. Se dem som försäljare som vill lura på dig saker som du inte vill ha...
Citera
2012-11-03, 22:09
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamli
Hej HerrPersson! Swedbank är ett instution där de vill tjäna pengar. Din personliga bankman vill suga ut så mycket pengar som möjligt ifrån dig. Deras affärsstrategi är att skapa ett sunt och personligt förhållande till dig som möjligt. De vill att du ska lita på dem så mycket som möjligt ungefär som buffel&bågs bilförsäljare vill att du ska lita på dem när de säljer en bil till dig. Swebank gömmer undan alla bra fonder som du faktiskt kan tjäna pengar på. Jag själv har bytt bank för längesedan när jag upptäckt vilka as de är. Se dem som försäljare som vill lura på dig saker som du inte vill ha...

Tjena Du verkar insatt.
Vilka fonder kan man tjäna pengar på menar du?
Det konstiga med det du säger är väl att banken borde vilja göra dig rikare så att de själva samtidigt blir rikare. Eller? Om inte,övertyga mig.
Jag gillar sånt här.. Påminner lite om konspiration... Hjärngympa med ekonomiska inslag.
Citera
2012-11-03, 22:16
Medlem
Blattebruds avatar
Jag fattar inte hur du menar med det här "Värt att notera är att av vad jag hörde så var hans affärer med banken inget annat än att han hade pengar på ett konto där".
Citera
2012-11-03, 22:23
Medlem
massuppfittads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Jag fattar inte hur du menar med det här "Värt att notera är att av vad jag hörde så var hans affärer med banken inget annat än att han hade pengar på ett konto där".
Det kunde ju ha varit så att han blev rekommenderad usla aktier/fonder eller liknande och gått miste om enorma summor pengar men nu verkade det bara handla om att de hade dålig ränta på sina sparkonton eller något annat småproblem. Mannen i fråga verkade inte ha förlorat sina livs besparingar p.g.a. Swedbank i alla fall.
Citera
2012-11-03, 22:29
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittad
Det kunde ju ha varit så att han blev rekommenderad usla aktier/fonder eller liknande och gått miste om enorma summor pengar men nu verkade det bara handla om att de hade dålig ränta på sina sparkonton eller något annat småproblem. Mannen i fråga verkade inte ha förlorat sina livs besparingar p.g.a. Swedbank i alla fall.

Nej men så beskriver inte TS det, snarare att kunden endast hade ett kort som vi alla har, förstår du? Inget mer avancerad alltså.
Citera
2012-11-03, 22:38
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamli

Byt ut swedbank till valfri bank, så har du beskrivit bra hur det fungerar idag. Vilken bank månar om kundens bästa?
Citera
2012-11-03, 22:44
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Byt ut swedbank till valfri bank, så har du beskrivit bra hur det fungerar idag. Vilken bank månar om kundens bästa?

Det är ju precis så det är. Rådgivare är inte längre rådgivare, de är istället säljare som ska vara experter på att övertyga dig om att köpa en tjänst som banken vill sälja.
Citera
2012-11-03, 22:45
Medlem
Han kanske vart nekad att ta ut kontanter?
Sådana inrättningar borde inte få kalla sig bank.
Citera
2012-11-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud

Det jag menar är precis vad det låter som, att han bara hade ett konto på banken. Jag pekar ut detta eftersom man skulle kunna förklara att han var kvar vid banken ifall han hade någon speciell slags affärer.
Citera
2012-11-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG

Jag kanske låter naiv nu, men Handelsbanken eller SEB verkar väl okej? Jag menar, jag vet att de är ute efter att tjäna pengar lika mycket som alla andra, men de kör inte med lika fula knep.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in