2012-11-03, 21:00
Medlem
Har ett problem med iPhonen och iTunes!

Jag har en mapp på datorn som heter Iphone 4, där har jag en mapp som heter Bilder & Filmer, där jag vid ett tidigare tillfälle drog över alla bilder och filmer jag hade tagit med kameran till.

Nu när jag kopplade in iPhonen så synkroniserade den automatiskt, bilder osv, och skapade därefter 2 ytterligare mapper i "Bilder" på iPhonen, nu har jag Kamerarulle (80), Bildbibliotek (50) och Bilder & Filmer (50), dessa 2 nya mappar(Bildbibliotek och Bilder & Filmer) jag har på telefon är likadana varandra och helt jävla onödiga, inte heller går dom att ta bort(?).

Hur får jag bort dom?

En till fråga är, hur jag kan synkronisera så att det jag har på telefon hamnar på datorn, och inte tvärt om?
En kompis till mig synkroniserade min telefon när jag laddade den på hans dator, han sa att han hade alla min bilder, stämmer det?
Kollade igenom hans dator medan han var borta och hittade ju inga jävla bilder alls.
Han är dock lika efter som mig på detta iPhone.

Sen så när jag flyttade över Bilder och Filmer från kameran till datorn så kom några i XMP format, har googlat runt på XMP format, men har ej hittat något!
Bilderna som jag la över var också roterade åt fel hål, allihopa, och dom är skrivskyddade så dom går inte att skruva tillbaks permanent(?).

Misstänker att XMP filerna kan ha något att göra med instagram eller möjligtvis "screenshots" från telefon, stämmer det kanske?

Sen en sista fråga, hur lägger jag över en mp3 låt?
Finns låtar jag vill lyssna på som inte finns på spotify eller iTunes, och youtube är ju rätt värdelöst eftersom jag inte kan göra något annat då, inte ens trycka knapplås utan att musiken stängs av, sen är ju kvalitéten en annan femma.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

MVH
Citera
2012-11-03, 21:02
Medlem
Lyckade få bort dom två onödiga mapparna på "Bilder" i iPhonen genom att flytta bort "Bilder & Filmer" mappen bort från den synkroniserade mappen "iPhone 4" och synkroniserade igen med iTunes.

Men dom andra frågorna jag har kvarstår!

MVH
Citera
2012-11-03, 21:15
Medlem
lemondews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Sen en sista fråga, hur lägger jag över en mp3 låt?

Har du ljudfilen på datorn som du vill föra över?
Citera
2012-11-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemondew
Har du ljudfilen på datorn som du vill föra över?

Ja, det har jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in