Citat:
Ursprungligen postat av v50
På vilket sätt är det en lögn
* obama har / håller på att införa en allmän sjukvård även för fattiga
* obama har gett stödpaket till en krisande bilindustri samtidigt som romney öppet sa i debatterna att han hade velat se att alla krisande bilindustrier skulle ha gått i konkurs istället
* obama har och håller på att dra tillbaka militära trupper i olika länder som irak och afganistan m.m
* Att obama skulle ha sagt att de ska sluta jaga terrorister har inte jag eller knappast någon annan hört talas om, har du en källa på det påståendet?
Angående ekonomin i stort så har republikanerna skjutit hela usas ekonomi i sank så de är lika stora eller större kålsupare
1. Det där stämmer inte eftersom även Romney gjorde det där och tidigare än Obama. Det är alltså en halvsanning eller halvlögn beroende på hur man ser det.
2. En del av stödpaketet var att krascha svenska SAAB, eller snarare att förhindra försäljning av SAAB till tex. Ryssland och/eller Kina. Nu var SAAB ursprungligen en USA konstruktion i samarbete med svenska staten men men. I övrigt så kan man nog inte kalla Obama en "räddare" av bilindustrin. Snarare är Kina en räddare av bilindustrin, eftersom det är Kina som köper mest amerikanska bilar varav många tillverkas i Kina.
3. Vilket i kombination med det nu prognostiserade valresultat i vissa stater kommer att leda till "intressanta" för/avvecklingar. Fast jag tror att Obama fixar det, ifall han vinner. (just nu verkar krävas att Mitt vinner 66% av kvarvarande röster respektive ~60% av kvarvarande röster i två swingstater + 51% i en swingstat för att vinna).
4. Eftersom terroristerna inte slutat jaga amerikaner och inte heller lär sluta jaga amerikaner så lär det inte finnas någon anledning att sluta med det heller.
5. Det där är inte sant, amerikanarna har även i det här valet, med förkrossande majoritet valt republikanerna att hantera & sköta deras plånböcker och lagstiftning. I senatsracet verkar däremot Demokraterna överraska litet med några riktigt överraskande torskar för republikanerna. [Jag tror att MA:s invånare kommer att tjuta i högan sky efter en ny senator om 4 år...] men i övrigt så..
Annars så verkar jag ha tagit hem prognos bucklan i år med 95% rätt, enda felet blir som det ser ut just nu sett till rösträkningen att Obama verkar vinna över Romney.