2012-11-03, 16:26
  #1
Bannlyst
Jag använde sökfunktionen och kunde till min stora förvåning inte hitta någon tråd om underskattade band och artister. Det var dåligt, så därför startar jag en sån tråd nu!

Ja, vilka band/artister tycker du är underskattade och varför?

Själv säger jag Hawkwind. De är riktigt underskattade för de bestod av bra musiker som dessutom hade bra låtmaterial.
Citera
2012-11-03, 16:28
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Tony Iommi.
Citera
2012-11-03, 16:52
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Silvertide. Riktigt bra rockband som tyvärr bara släppte en enda skiva
Citera
2012-11-03, 21:12
  #4
Medlem
Facepalmx2s avatar
Swans kommer förevigt vara världens mest underskattade band. Det bästa bandet som någonsin existerat, tillsammans med Neurosis och The Band.
Citera
2012-11-04, 15:55
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Tony Iommi.

På vilket sätt är han underskattad?
Citera
2012-11-04, 17:03
  #6
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacHeath
På vilket sätt är han underskattad?
Om du nu vet vem det är och inte kan hålla med om att Iommi är underskattad så kan du inte mycket om musik. Att 98/100 ens kan påstå att Angus Young är "en av världens bästa" gitarrister är för mig en fråga.
Citera
2012-11-08, 00:17
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Om du nu vet vem det är och inte kan hålla med om att Iommi är underskattad så kan du inte mycket om musik. Att 98/100 ens kan påstå att Angus Young är "en av världens bästa" gitarrister är för mig en fråga.

Är inte Iommi gitarrist i Black Sabbath?
Citera
2012-11-08, 17:29
  #8
Medlem
HadrianBondsiscuss avatar
Jag börjar med att nämna The Web - ett engelskt band från slutet av 60-talet som gjorde tre skivor och är tråkigt okända. Skivan Fully Interlocking från 1968 kan verkligen rekommenderas. Deras musik är rockmusik men influenser från jazz - den är väldigt tilltalande. På sin sista skiva kallade de sig Web 1970.

Hör tex City of Darkness

http://www.youtube.com/watch?v=8DFNAqPhvOc&feature=relmfu
Citera
2012-11-11, 18:13
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HadrianBondsiscus
Jag börjar med att nämna The Web - ett engelskt band från slutet av 60-talet som gjorde tre skivor och är tråkigt okända. Skivan Fully Interlocking från 1968 kan verkligen rekommenderas. Deras musik är rockmusik men influenser från jazz - den är väldigt tilltalande. På sin sista skiva kallade de sig Web 1970.

Hör tex City of Darkness

http://www.youtube.com/watch?v=8DFNAqPhvOc&feature=relmfu

Konstigt att jag inte hört talas om dom förrän nu då jag också brukar ha relativt bra koll på såna här "gamlingar" de flesta missat. Ja, detta band borde fått mer uppmärksamhet.
Citera
2012-11-11, 18:25
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Om du nu vet vem det är och inte kan hålla med om att Iommi är underskattad så kan du inte mycket om musik. Att 98/100 ens kan påstå att Angus Young är "en av världens bästa" gitarrister är för mig en fråga.

Dags att svara på det här igen känner jag. "Håll med mig annars vet du inget om musik", moget värre. Fortsätt på den vägen så lär du bli tagen på allvar.

Jag vet mycket väl vem Iommi är och jag tycker inte det finns så mycket som talar för att han är underskattad. Du måste nog ha förväxlat honom med någon annan, så jag får ge dig en liten "musiklektion":

Iommi är mest känd som gitarrist i Black Sabbath och han var betydande för deras sound. Om du nu känner till Black Sabbath så kan du inte vara särskilt insatt i musikhistoria då det är ett av de största och mest inflytelserika metal-banden någonsin och de har dessutom valts in i Rock N Roll Hall Of Fame. Utöver Sabbath har Iommi även varit med i andra band som exempelvis Jethro Tull och har även kört solo. Han anses vara en av de bästa gitarristerna någonsin och här på länken nedan finns bevis för detta:

http://hearevil.com/tony-iommi-ranked-1-top-metal-guitarist-of-all-time-by-gibson-com

På listan är han rankad högre än Eddie Van Halen, Zakk Wylde och Randy Rhoads. Så min första fråga kvarstår; på vilket sätt är Iommi underskattad?
Citera
2012-11-14, 19:20
  #11
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacHeath

Jag vet mycket väl vem Iommi är och jag tycker inte det finns så mycket som talar för att han är underskattad. Du måste nog ha förväxlat honom med någon annan, så jag får ge dig en liten "musiklektion"
Jag kan de mesta om Black Sabbath men nu till varför Iommi är underskattad. Jag ska fatta mig jävligt kort med några punkter då du verkar vara mentalt efterbliven.

* Han är handikappad.
* Lyssna på hans riff och låtar 69-70.
* Något hände 71.
* Låten som skrevs på 20 minuter.
* Han hittade ju på att han skulle stå i mitten på scenen, jävligt barnsligt men..
* Han har gjort mycket för dagens musik och många har inte en jävla aning om vem fan det är.
* "Låten som alla band önskar att dom skrev" War Pigs.

Sen postade du nån skit lista.
Här är från Aftonhoran med 21714 röster.
"De har gjort världens bästa riff""
Vad hände med den så kallade "Riff kungen"?
Time magazines top 10 platsar inte Iommi på.


Man han har väl varken skapat eller gjort ett skit för modern rockmusik eller de skrammel han började spela 1970 var väl så jävla dåligt så Ozzy hoppade av och börja spela in sitt liv på MTV istället.

Ozzy vet ju dock de flesta vem han är.

Jag säger inte att han är världens bästa gitarrist men han är underskattad så in i helvete.
Citera
2012-11-14, 23:02
  #12
Medlem
Gameboy92s avatar
Blue oyster cult måste vara det mest underskattade bandet någonsin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in