Jag använde sökfunktionen och kunde till min stora förvåning inte hitta någon tråd om underskattade band och artister. Det var dåligt, så därför startar jag en sån tråd nu!
Ja, vilka band/artister tycker du är underskattade och varför?
Själv säger jag Hawkwind. De är riktigt underskattade för de bestod av bra musiker som dessutom hade bra låtmaterial.
Om du nu vet vem det är och inte kan hålla med om att Iommi är underskattad så kan du inte mycket om musik. Att 98/100 ens kan påstå att Angus Young är "en av världens bästa" gitarrister är för mig en fråga.
Om du nu vet vem det är och inte kan hålla med om att Iommi är underskattad så kan du inte mycket om musik. Att 98/100 ens kan påstå att Angus Young är "en av världens bästa" gitarrister är för mig en fråga.
Jag börjar med att nämna The Web - ett engelskt band från slutet av 60-talet som gjorde tre skivor och är tråkigt okända. Skivan Fully Interlocking från 1968 kan verkligen rekommenderas. Deras musik är rockmusik men influenser från jazz - den är väldigt tilltalande. På sin sista skiva kallade de sig Web 1970.
Jag börjar med att nämna The Web - ett engelskt band från slutet av 60-talet som gjorde tre skivor och är tråkigt okända. Skivan Fully Interlocking från 1968 kan verkligen rekommenderas. Deras musik är rockmusik men influenser från jazz - den är väldigt tilltalande. På sin sista skiva kallade de sig Web 1970.
Konstigt att jag inte hört talas om dom förrän nu då jag också brukar ha relativt bra koll på såna här "gamlingar" de flesta missat. Ja, detta band borde fått mer uppmärksamhet.
Om du nu vet vem det är och inte kan hålla med om att Iommi är underskattad så kan du inte mycket om musik. Att 98/100 ens kan påstå att Angus Young är "en av världens bästa" gitarrister är för mig en fråga.
Dags att svara på det här igen känner jag. "Håll med mig annars vet du inget om musik", moget värre. Fortsätt på den vägen så lär du bli tagen på allvar.
I was being sarcastic!
Jag vet mycket väl vem Iommi är och jag tycker inte det finns så mycket som talar för att han är underskattad. Du måste nog ha förväxlat honom med någon annan, så jag får ge dig en liten "musiklektion":
Iommi är mest känd som gitarrist i Black Sabbath och han var betydande för deras sound. Om du nu känner till Black Sabbath så kan du inte vara särskilt insatt i musikhistoria då det är ett av de största och mest inflytelserika metal-banden någonsin och de har dessutom valts in i Rock N Roll Hall Of Fame. Utöver Sabbath har Iommi även varit med i andra band som exempelvis Jethro Tull och har även kört solo. Han anses vara en av de bästa gitarristerna någonsin och här på länken nedan finns bevis för detta:
Jag vet mycket väl vem Iommi är och jag tycker inte det finns så mycket som talar för att han är underskattad. Du måste nog ha förväxlat honom med någon annan, så jag får ge dig en liten "musiklektion"
Jag kan de mesta om Black Sabbath men nu till varför Iommi är underskattad. Jag ska fatta mig jävligt kort med några punkter då du verkar vara mentalt efterbliven.
* Han är handikappad.
* Lyssna på hans riff och låtar 69-70.
* Något hände 71.
* Låten som skrevs på 20 minuter.
* Han hittade ju på att han skulle stå i mitten på scenen, jävligt barnsligt men..
* Han har gjort mycket för dagens musik och många har inte en jävla aning om vem fan det är.
* "Låten som alla band önskar att dom skrev" War Pigs.
Sen postade du nån skit lista.
Här är från Aftonhoran med 21714 röster.
Vad hände med den så kallade "Riff kungen"?
Time magazines top 10 platsar inte Iommi på.
1. Jimi Hendrix
2. Slash
3. B.B. King
4. Keith Richards
5. Eric Clapton
6. Jimmy Page
7. Chuck Berry
8. Les Paul
9. Yngwie Malmsteen
10. Prince
Man han har väl varken skapat eller gjort ett skit för modern rockmusik eller de skrammel han började spela 1970 var väl så jävla dåligt så Ozzy hoppade av och börja spela in sitt liv på MTV istället.
Ozzy vet ju dock de flesta vem han är.
Jag säger inte att han är världens bästa gitarrist men han är underskattad så in i helvete.