2012-11-17, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Jag kan de mesta om Black Sabbath men nu till varför Iommi är underskattad. Jag ska fatta mig jävligt kort med några punkter då du verkar vara mentalt efterbliven.

* Han är handikappad.
* Lyssna på hans riff och låtar 69-70.
* Något hände 71.
* Låten som skrevs på 20 minuter.
* Han hittade ju på att han skulle stå i mitten på scenen, jävligt barnsligt men..
* Han har gjort mycket för dagens musik och många har inte en jävla aning om vem fan det är.
* "Låten som alla band önskar att dom skrev" War Pigs.

Sen postade du nån skit lista.
Här är från Aftonhoran med 21714 röster.
"De har gjort världens bästa riff""
Vad hände med den så kallade "Riff kungen"?
Time magazines top 10 platsar inte Iommi på.

Man han har väl varken skapat eller gjort ett skit för modern rockmusik eller de skrammel han började spela 1970 var väl så jävla dåligt så Ozzy hoppade av och börja spela in sitt liv på MTV istället.

Ozzy vet ju dock de flesta vem han är.

Jag säger inte att han är världens bästa gitarrist men han är underskattad så in i helvete.

Du som går in i en listtråd där du bara nämner ett namn utan att motivera, sen dröja i dagar med att svara då man ifrågasätter ditt val, kallar Aftonbladet för "Aftonhoran" och dessutom tror att Ozzy självmant lämnade Sabbath är ju verkligen rätt person att sitta och kalla andra för "mentalt efterbliven". Och du uttrycker dig som en mellanstadieunge som ännu inte hamnat i puberteten.
Senast redigerad av MacHeath 2012-11-17 kl. 00:19.
Citera
2012-11-17, 13:19
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacHeath
Du som går in i en listtråd där du bara nämner ett namn utan att motivera, sen dröja i dagar med att svara då man ifrågasätter ditt val, kallar Aftonbladet för "Aftonhoran" och dessutom tror att Ozzy självmant lämnade Sabbath är ju verkligen rätt person att sitta och kalla andra för "mentalt efterbliven". Och du uttrycker dig som en mellanstadieunge som ännu inte hamnat i puberteten.
Om jag säger att Ozzy hoppade av självmant så spelade väl också Iommi skrammel... Du får väl läsa hela meningen och lista ut vad jag syftar på.

Men du kan ju svara på det jag skrev. Du går ju OT i din egen tråd.
Senast redigerad av 3-Negrer-Med-Kedja 2012-11-17 kl. 13:21.
Citera
2012-11-17, 15:40
Medlem
Riiikards avatar
Edge of Sanity!

Helvetios vad bra dem är.

Citera
2012-11-17, 15:43
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riiikard
Edge of Sanity!

Helvetios vad bra dem är.

Där sa du nåt! Väldigt underskattade.
Citera
2012-11-17, 15:55
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HadrianBondsiscus
Jag börjar med att nämna The Web - ett engelskt band från slutet av 60-talet som gjorde tre skivor och är tråkigt okända. Skivan Fully Interlocking från 1968 kan verkligen rekommenderas. Deras musik är rockmusik men influenser från jazz - den är väldigt tilltalande. På sin sista skiva kallade de sig Web 1970.

Hör tex City of Darkness

http://www.youtube.com/watch?v=8DFNAqPhvOc&feature=relmfu
Ja fan iSpider med Web är en smärre klassiker i det okända! Finns ju tusentals obskyra och bra skivor/band att finna, behöver inte gräva särskilt långt heller för att falla ur massornas kännedom.
Brittiska Spirogyra tex, amerikanska Cold Sun ett annat.

Mvh
Citera
2012-11-17, 17:28
Bannlyst
Citat:
Om jag säger att Ozzy hoppade av självmant så spelade väl också Iommi skrammel... Du får väl läsa hela meningen och lista ut vad jag syftar på.

Men du kan ju svara på det jag skrev. Du går ju OT i din egen tråd.

Lägg ner, attentionwhore! Du skrev faktiskt:

Citat:
så Ozzy hoppade av

Hade du vetat nånting alls om Sabbath så hade du vetat att han blev sparkad från bandet pga alkohol- och drogproblem under slutet av 70-talet och på den tiden var väl dokusåpan knappt uppfunnen än. Dessutom går du ju OT själv så håll käften.
-----------------------------------------------------------------------

För att tillföra lite till tråden nu då får man väl nämna Edwin Starr. Han är jävligt underskattat.
Citera
2012-11-17, 17:38
Medlem
Citat:
Lägg ner, attentionwhore! Du skrev faktiskt:

Hade du vetat nånting alls om Sabbath så hade du vetat att han blev sparkad från bandet pga alkohol- och drogproblem under slutet av 70-talet och på den tiden var väl dokusåpan knappt uppfunnen än. Dessutom går du ju OT själv så håll käften.
-----------------------------------------------------------------------

För att tillföra lite till tråden nu då får man väl nämna Edwin Starr. Han är jävligt underskattat.
Haha. Du har fortfarande inte svarat på frågan.

Citat:
Man han har väl varken skapat eller gjort ett skit för modern rockmusik eller de skrammel han började spela 1970 var väl så jävla dåligt så Ozzy hoppade av och börja spela in sitt liv på MTV istället.
Du ser inte ironin?
Citera
2012-11-17, 17:49
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på frågan och du var för korkad för att inse det. Fler svar får du inte.
Jävla taliban!

Ont: Jag tycker Rihanna är underskattad för att hon är så duktig att dansa och mima samtidigt.
Citera
2012-11-17, 21:11
Medlem
Spyrrans avatar
Ursäkta att jag frågar men vad anser ni vara band och artist då?

Ser nämligen att ni diskuterar Tony Iommi, men då i egenskap som gitarrist. Det verkar även vara mest fokus på hans tid i Black Sabbath. Räknas man då inte som bandmedlem eller musiker?

Är bara nyfiken eftersom jag tycker att det finns bandmedlemmar (oavsett om de sysslar med sång eller instrument) som är otroligt underskattade även om inte själva bandet är underskattat. Jag tror tex inte att någon skulle anse Black Sabbath vara ett underskattat band, även om Tommi Iommi kan vara underskattad. Eller?

Jag tror jag avvaktar med att lista underskattade band och artister tills jag vet hur ni definierar det. För är det okej att lista bandmedlemmar/musiker också, så vill jag nog göra det.
Citera
2012-11-17, 21:33
Medlem
Tony Iommi är väl knappast underskattad om man kan något om metal! Varenda metal-gitarrist dyrkar väl Iommi, men de klart i såna där 100-topp listor som alla mediakuktidningar spyr ut så hamnar väl Slash och Hendrix (han är förtjänt av det) på topp. Men ska vi gå lite mer obscurity tycker jag Mattias I.A Eklundh förtjänar lite uppmärksamhet som en av Sveriges kreativa och bästa gitarrister.
Citera
2012-11-17, 21:55
Bannlyst
Citat:
Jävla taliban!

Moget värre. Fortsätt på den vägen så kommer du säkerligen att bli populär och bli tagen på stort allvar här på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av automatom
Tony Iommi är väl knappast underskattad om man kan något om metal! Varenda metal-gitarrist dyrkar väl Iommi, men de klart i såna där 100-topp listor som alla mediakuktidningar spyr ut så hamnar väl Slash och Hendrix (han är förtjänt av det) på topp. Men ska vi gå lite mer obscurity tycker jag Mattias I.A Eklundh förtjänar lite uppmärksamhet som en av Sveriges kreativa och bästa gitarrister.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Senast redigerad av MacHeath 2012-11-17 kl. 21:59.
Citera
2012-11-17, 22:03
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Varför känner du så? Nedvärderar du dig själv? Jag tror nog att du har något bra band på läppen som du kan tipsa om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in