2012-11-03, 14:37
Bannlyst
Spara hemma hos din farmor vetja. Det gr jag, fr det e bde enkelt och kostnadsfritt
Citera
2012-11-03, 15:26
Medlem
Durkslags avatar
Om du inte vet vad du ska gra med pengarna just nu rekommenderar jag starkt att ppna ett konto p Svea Direkt.

De ger hela 3,00% med fria uttag och insttningar. Just att du kan ta ut dina pengar exakt nr du vill kombinerat med den hga rntan gr Svea Direkt till ett perfekt val om du inte vill handla med aktier eller liknande.

Har sjlv pengar dr.
Citera
2012-11-03, 16:11
Medlem
BDylans avatar
Ett annat alternativ r Hoist Spar, 3.15% utan att behva lsa pengarna.

https://www.hoistspar.se/
Citera
2012-11-03, 18:03
Medlem
Ett redje alternativ r GE Money Bank. 2,9%, lser inte pengarna, fria uttag och rntan betalas ut varje mnadsskifte.
Citera
2012-11-03, 18:23
Medlem
DonDiascos avatar
www.marginalen.se

Spara till 3,3 % rnta med fria uttag eller ls pengarna i 12 mnader och f 3,65 % rnta. Omfattas av insttningsgarantin.
Citera
2012-11-03, 18:32
Medlem
Nudelns avatar
HoistSpar. Punkt slut.
Citera
2012-11-03, 18:57
Medlem
Gr som jag om du inte r ute efter snabba klipp utan sparar lngsiktigt. Kolla denna lnk Ekonomifakta. Kp aktier nr Barometerindikatorn r under 90 och slj nr indikatorn r ver 110. Jag passar alltid p att fylla p min aktieportflj med bra avkastningsaktier som ger 5% i avkastning nr indikatorn r under 90. Nr index str och svajar s placerar jag mina stlar i Spiltans rntefond som endast har 0.10% i frvaltningsavgift. Krnger fonden och kper aktier nr barometerindikatorn r under 90. Har funkat mnga r fr mig och jag sparar enormt mycket tid mot att aktivt hnga med i alla svngningarna p aktiemarknaden. Behver du pengarna s r det bara att krnga rntefonden s har du dina pengar utan att binda dem.

Lycka till
Citera
2012-11-04, 07:49
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamli
Gr som jag om du inte r ute efter snabba klipp utan sparar lngsiktigt. Kolla denna lnk Ekonomifakta. Kp aktier nr Barometerindikatorn r under 90 och slj nr indikatorn r ver 110. Jag passar alltid p att fylla p min aktieportflj med bra avkastningsaktier som ger 5% i avkastning nr indikatorn r under 90. Nr index str och svajar s placerar jag mina stlar i Spiltans rntefond som endast har 0.10% i frvaltningsavgift. Krnger fonden och kper aktier nr barometerindikatorn r under 90. Har funkat mnga r fr mig och jag sparar enormt mycket tid mot att aktivt hnga med i alla svngningarna p aktiemarknaden. Behver du pengarna s r det bara att krnga rntefonden s har du dina pengar utan att binda dem.

Lycka till

Hur mycket tjnar du p detta?
Citera
2012-11-04, 22:50
Medlem
Hoist har fria uttag och inga villkor med ca. 3.2% rnta. Mkt bttre n 0.85% rnta.
Citera
2012-11-04, 23:45
Medlem
klinger75s avatar
Helt sjukt dliga rd du ftt frn banken , de har bara frskt slja sina produkter .

Med en strre summa pengar s skulle jag satsa enligt fljande

25% avanza zero
25% Skagen Kon-tiki
25% I ngot hgrnte konto som redan avhandlats
25% Laborera sjlv i aktier , det r kul och lrorikt
Citera
2012-11-05, 10:19
Medlem
Jag ger sjlv varken aktier heller fonder men intresset har vxt och inom snar framtid lr jag bli en stolt gare av aktier. En sak jag har mrkt dock r att bankers rd r 100% av intresse (deras sklart) och i mitt tycke helt vrdelsa.

ppna ett sparkonto p ngon mindre bank (dock seris och sker sklart) och ha dem dr. n s lnge i alla fall.
Citera
2012-11-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudeln
HoistSpar. Punkt slut.

Jag skulle definitivt satsa p ett hgrntekonto med insttningsgaranti. P s pass kort placeringstid r garanterad (om n ngot blygsam) avkastning att fredra.

Hoistspar och Marginalen r tv bra tips som jag sjlv anvnder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in