2012-11-03, 14:37
Bannlyst
Spara hemma hos din farmor vetja. Det gör jag, för det e både enkelt och kostnadsfritt
Citera
2012-11-03, 15:26
Medlem
Durkslags avatar
Om du inte vet vad du ska göra med pengarna just nu rekommenderar jag starkt att öppna ett konto på Svea Direkt.

De ger hela 3,00% med fria uttag och insättningar. Just att du kan ta ut dina pengar exakt när du vill kombinerat med den höga räntan gör Svea Direkt till ett perfekt val om du inte vill handla med aktier eller liknande.

Har själv pengar där.
Citera
2012-11-03, 16:11
Medlem
BDylans avatar
Ett annat alternativ är Hoist Spar, 3.15% utan att behöva låsa pengarna.

https://www.hoistspar.se/
Citera
2012-11-03, 18:03
Medlem
Ett redje alternativ är GE Money Bank. 2,9%, låser inte pengarna, fria uttag och räntan betalas ut varje månadsskifte.
Citera
2012-11-03, 18:23
Medlem
DonDiascos avatar
www.marginalen.se

Spara till 3,3 % ränta med fria uttag eller lås pengarna i 12 månader och få 3,65 % ränta. Omfattas av insättningsgarantin.
Citera
2012-11-03, 18:32
Medlem
Nudelns avatar
HoistSpar. Punkt slut.
Citera
2012-11-03, 18:57
Medlem
Gör som jag om du inte är ute efter snabba klipp utan sparar långsiktigt. Kolla denna länk Ekonomifakta. Köp aktier när Barometerindikatorn är under 90 och sälj när indikatorn är över 110. Jag passar alltid på att fylla på min aktieportfölj med bra avkastningsaktier som ger 5% i avkastning när indikatorn är under 90. När index står och svajar så placerar jag mina stålar i Spiltans räntefond som endast har 0.10% i förvaltningsavgift. Kränger fonden och köper aktier när barometerindikatorn är under 90. Har funkat många år för mig och jag sparar enormt mycket tid mot att aktivt hänga med i alla svängningarna på aktiemarknaden. Behöver du pengarna så är det bara att kränga räntefonden så har du dina pengar utan att binda dem.

Lycka till
Citera
2012-11-04, 07:49
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamli
Gör som jag om du inte är ute efter snabba klipp utan sparar långsiktigt. Kolla denna länk Ekonomifakta. Köp aktier när Barometerindikatorn är under 90 och sälj när indikatorn är över 110. Jag passar alltid på att fylla på min aktieportfölj med bra avkastningsaktier som ger 5% i avkastning när indikatorn är under 90. När index står och svajar så placerar jag mina stålar i Spiltans räntefond som endast har 0.10% i förvaltningsavgift. Kränger fonden och köper aktier när barometerindikatorn är under 90. Har funkat många år för mig och jag sparar enormt mycket tid mot att aktivt hänga med i alla svängningarna på aktiemarknaden. Behöver du pengarna så är det bara att kränga räntefonden så har du dina pengar utan att binda dem.

Lycka till

Hur mycket tjänar du på detta?
Citera
2012-11-04, 22:50
Medlem
Hoist har fria uttag och inga villkor med ca. 3.2% ränta. Mkt bättre än 0.85% ränta.
Citera
2012-11-04, 23:45
Medlem
klinger75s avatar
Helt sjukt dåliga råd du fått från banken , de har bara försökt sälja sina produkter .

Med en större summa pengar så skulle jag satsa enligt följande

25% avanza zero
25% Skagen Kon-tiki
25% I något högränte konto som redan avhandlats
25% Laborera själv i aktier , det är kul och lärorikt
Citera
2012-11-05, 10:19
Medlem
Jag äger själv varken aktier heller fonder men intresset har växt och inom snar framtid lär jag bli en stolt ägare av aktier. En sak jag har märkt dock är att bankers råd är 100% av intresse (deras såklart) och i mitt tycke helt värdelösa.

Öppna ett sparkonto på någon mindre bank (dock seriös och säker såklart) och ha dem där. Än så länge i alla fall.
Citera
2012-11-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudeln
HoistSpar. Punkt slut.

Jag skulle definitivt satsa på ett högräntekonto med insättningsgaranti. På så pass kort placeringstid är garanterad (om än något blygsam) avkastning att föredra.

Hoistspar och Marginalen är två bra tips som jag själv använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in