Förbipasserande som hört hennes skrik har kastat livbojen till henne.
Kommentar på gd.se:
Igår kväll runt 01 gick jag längs Gavleån från stan mot Brynäs. När jag passera Dalapalatset tyckte jag att jag hörde konstiga ljud (som svaga skrik) men tänkte att det var något i musiken, som jag lyssna på, så jag traska vidare. När jag kom fram till ungefär (då hade jag mött minst 5 vuxna personer) Engelska skolan tyckte jag ljuden var allt för påtagliga så jag tog ut hörlurarna sprang fram till staketet ut mot ån och kollade. Då såg jag en människa i vattnet.
Jag sprang allt jag kunde till andra sidan (möte då ytligare ca 5-10 personer) slängde i en liv boj och larma 112. Väl där kom under tiden jag försökte prata med hon i vattnet, en till tjej och hjälpte mig att försöka lugna henne i vattnet.
Det är nu väldigt sorgligt att nästan alla tjatar om hur hemskt det är att brott begås, och vist är det sorgligt. Men brott har alltid och kommer alltid begås. Det jag tycker är mest beklämmande är det faktum att minst 10 andra också måste hört tjejens rop på hjälp utan att hjälpa henne!
Hon har inte drivit mot strömmen utan uppgifterna från det inre befälet är felaktiga, eller vi kan vara diplomatiska och kalla dem "oprecisa".
https://www.flashback.org/sp40174111
Inget tyder på att hon har haft någon väska.
Det spekulerades om det i tråden av någon anledning.
Uppgifter i tråden om att det inte går att knuffa i någon i ån har inte bekräftats och verkar ganska osannolika.
Att hon lämnat sjukhuset inom några timmar talar inte för att detta varit ett rop på hjälp, snarare talar det för att ingen inblandad verkar tro att hon hoppat i själv för då hade de behållit henne.
gd.se har inte skrivit kommentaren "Om det som står i artikeln har hänt ser jag det som helt omöjligt att polisen inte har fått något signalement", utan den kommentaren har skrivits av signaturen "fm".
Så, då var väl de flesta "missförstånden" utredda hoppas jag. Nu skulle jag vilja att folk fortsättningsvis har på fötterna innan de påstår att brottsoffret ljuger.
Senast redigerad av Schering 2012-11-04 kl. 01:48.
Att hon lämnat sjukhuset inom några timmar talar inte för att detta varit ett rop på hjälp, snarare talar det för att ingen inblandad verkar tro att hon hoppat i själv för då hade de behållit henne.
Tror inte hon fått lämna sjukhuset utan anhörig på plats.
Om detta inträffat så får man per automatik inte prata med psykolok/psykiatriker.
Antar att en läkare ställt frågor om händelsen och kollat om hon kanske gjort detta mot sig själv.
Om personen fortsätter ljuga så kommer hon inte kunna få hjälp utav sjukvården.
Att hon har statusuppdaterat 3 ggr efter hon blivit utskriven är inte vad "normal" människa skulle gjort efter en sån här händelse. Antar att man skulle hamnat i chock.
Tror inte hon fått lämna sjukhuset utan anhörig på plats.
Om detta inträffat så får man per automatik inte prata med psykolok/psykiatriker.
Antar att en läkare ställt frågor om händelsen och kollat om hon kanske gjort detta mot sig själv.
Om personen fortsätter ljuga så kommer hon inte kunna få hjälp utav sjukvården.
Att hon har statusuppdaterat 3 ggr efter hon blivit utskriven är inte vad "normal" människa skulle gjort efter en sån här händelse. Antar att man skulle hamnat i chock.
Jag tolkar det precis tvärt om. Jag tror att man skulle vara mer uppriven efter ett misslyckat självmordsförsök än efter att ha blivit knuffad i kanalen. Tycker inte facebookuppdateringarna är särskilt konstiga, hade nog gjort samma sak själv.
Om läkaren misstänker ett suicidförsök så kan och ska sjukvården tvångsvårda personen i fråga tills man är säker på att man har problemet under kontroll, och det gör man inte på några timmar.
Senast redigerad av Schering 2012-11-04 kl. 02:15.
Om detta inträffat mig så hade jag försökt förklara vad som hänt via facebook.
Säger inte att detta är fallet, men känns som hon faktiskt fått den historien hon kanske ville få det till.
Du menar alltså att läkaren ska ta till en LPT om en kvinna påstår sig ha blivit knuffad i vattnet efter ett rån och håller sig till den historien??
Nej, så fungerar inte tvångsvård.
Hade utan problem trott på historien om det inte vore för hennes jävla statusuppdateringar på facebook.
Hade inte en aning om vem det var före men blev tvungen att kolla runt lite.
Vore inte omöjligt att det rör sig om någon som "försökte" ta självmord och bara är ute efter uppmärksamhet.
Orkar inte läsa igenom hela tråden så en sammanfattning med bevisen för att brottsoffret trollar är på sin plats.
Bara för att kaosblattar gör saker kaotiskt och man inte förstår kaos betyder inte att man ska skylla på den enda vettiga punkten (dvs storbystad vacker kvinna)
Jag tolkar det precis tvärt om. Jag tror att man skulle vara mer uppriven efter ett misslyckat självmordsförsök än efter att ha blivit knuffad i kanalen. Tycker inte facebookuppdateringarna är särskilt konstiga, hade nog gjort samma sak själv.
Om läkaren misstänker ett suicidförsök så kan och ska sjukvården tvångsvårda personen i fråga tills man är säker på att man har problemet under kontroll, och det gör man inte på några timmar.