2012-11-03, 09:03
Medlem
MagnusJ666s avatar
Köpte en Imac 27 tum för några veckor sedan. Men nu har de nya snygga Imac kommit
Ångrar mig mycket nu att jag inte var mer kall och väntade på de nya modellerna. Funderar nu på att sälja min Imac för att köpa den nya modellen i December. Hur mycket kan man få för Imac 27 tum?

Det är denna modell: IMAC 27"/2.7QC/6770M
Konfiguration
2.7GHz Quad-Core Intel Core i5
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
1TB Serial ATA Drive
AMD RadeonHD 6770M 512MB GDDR5
APPLE MAGIC MOUSE-Z
Apple WL Kybd+User's Guide-S
COUNTRY KIT,IMAC-IEA

Köpte den för 15.782:- den 3 oktober på MacStore och har givetvis kvitto kvar.
Hyr mycket kan man sälja den för?
Citera
2012-11-03, 09:08
Medlem
Hamnkakas avatar
Så man kan inte lämna tillbaka den?
Citera
2012-11-03, 09:12
Medlem
MagnusJ666s avatar
Nja är ju använd. Tror inte det går då
Citera
2012-11-03, 09:13
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666

Fråga!

Sen kan du titta Tradera/Ebay/blocket om någon lagt upp datorn där.
Citera
2012-11-03, 10:15
Medlem
daniils avatar
Hade du köpt på Media Markt eller Elgiganten så köper de tillbaks iMacs i bruten förpackning, så länge datorn inte är skadad. Kolla upp om du kan lämna tillbaks innan du säljer den! Säg som det är att du vill ha den senaste och känner dig lite lurad när de släppte en ny direkt efter du köpte.
Citera
2012-11-03, 13:09
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Hade du köpt på Media Markt eller Elgiganten så köper de tillbaks iMacs i bruten förpackning, så länge datorn inte är skadad. Kolla upp om du kan lämna tillbaks innan du säljer den! Säg som det är att du vill ha den senaste och känner dig lite lurad när de släppte en ny direkt efter du köpte.

Håller med, sanningen räcker som en god anledning.
Citera
2012-11-03, 13:44
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Så man kan inte lämna tillbaka den?
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Ångerrätt väljer butiken själv om de vill ge, och i sådana fall rör det sig vanligtvis om 7-14 dagar (högst en månad). Dessutom brukar det vara ett krav att förpackningen är obruten. Så nej, man kan nog inte lämna tillbaka den, om de inte som daniils exempel köper tillbaka begagnade datorer för att sälja vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av daniil
Säg som det är att du vill ha den senaste och känner dig lite lurad när de släppte en ny direkt efter du köpte.
En bekant till mig blev sur när iPhone 4S släpptes för att hon "bara" hade iPhone 4. Vad ska man hävda? "Jag känner mig lurad för att tekniken utvecklas och jag valde en dålig tidpunkt att köpa nytt"?

TS: Datorn säljs på blocket för allt mellan 12,000kr till 14,600kr. Mac2sell.net brukar kunna ge en okej fingervisning, men där fick jag värdet uppskattat till 11,600kr. 13,500-14,000kr tycker jag är rimligt att ta för datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in