Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Ibland får jag för mig, antagligen inte helt obefogat, att jag är den siste på denna jord som inte äger en micro. Har växt upp i ett microlöst hem och vant mig vid att aldrig nånsin behöva en och har till dags dato ännu inte införskaffat någon. Tycker liksom att köksbestyren fungerar ändå bara man har lite framförhållning. Vidare så är ju en vanlig ugn överlägsen i den meningen att mat och bröd och vad det nu kan vara, faktiskt tillagas i den till skillnad från i en micro.
Är det någon mer här som ärligt kan sälla sig till denna sällsynta skara micromotståndare?
Har full respekt för detta!
Jag har dock växt upp i ett microhem och använder min micro till allt från att tina saker till att fixa lunchsoppan.
Men microns storhet kommer fram vid popcorntillverkning. Visst det går alldeles utmärkt att göra popcorn på spisen, men jag tycker att micropopcornen är överlägsna.
Så för att sammanfatta, jag skulle nog leva ett fullgott liv utan en micro, men det är så bekvämt med micro och nu när jag har vant mig skulle det nog vara segt att inte få brödet tinat på studs.
Edit: Kan tydligen inte stava till lunch.