2005-04-12, 14:09
Bannlyst
Ibland får jag för mig, antagligen inte helt obefogat, att jag är den siste på denna jord som inte äger en micro. Har växt upp i ett microlöst hem och vant mig vid att aldrig nånsin behöva en och har till dags dato ännu inte införskaffat någon. Tycker liksom att köksbestyren fungerar ändå bara man har lite framförhållning. Vidare så är ju en vanlig ugn överlägsen i den meningen att mat och bröd och vad det nu kan vara, faktiskt tillagas i den till skillnad från i en micro.

Är det någon mer här som ärligt kan sälla sig till denna sällsynta skara micromotståndare?
Citera
2005-04-12, 14:14
Medlem
Perriss avatar
Du behöver icke vandra ensam med den bördan, min vän.

Jag har aldrig ägt en sådan äcklig matapparat och har inga planer på att köpa en heller. Jag kallar mig lat redan nu men nog har jag ork att utföra köksbestyen med vanlig spis. Skulle jag köpa en sån där äcklig sak så skulle jag garanterat bli väldigt fet, väldigt fort. Microvågor, bah, känns jävligt åtti faktiskt.

/perris
Citera
2005-04-12, 14:17
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Är det någon mer här som ärligt kan sälla sig till denna sällsynta skara micromotståndare?

Jajamen. Finns inget man kan göra i en micro som man inte kan göra i en kastrull eller ugn. Skitpryl.
Citera
2005-04-12, 14:17
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Ibland får jag för mig, antagligen inte helt obefogat, att jag är den siste på denna jord som inte äger en micro. Har växt upp i ett microlöst hem och vant mig vid att aldrig nånsin behöva en och har till dags dato ännu inte införskaffat någon. Tycker liksom att köksbestyren fungerar ändå bara man har lite framförhållning. Vidare så är ju en vanlig ugn överlägsen i den meningen att mat och bröd och vad det nu kan vara, faktiskt tillagas i den till skillnad från i en micro.

Har full respekt för detta!

Jag har dock växt upp i ett microhem och använder min micro till allt från att tina saker till att fixa lunchsoppan.
Men microns storhet kommer fram vid popcorntillverkning. Visst det går alldeles utmärkt att göra popcorn på spisen, men jag tycker att micropopcornen är överlägsna.

Så för att sammanfatta, jag skulle nog leva ett fullgott liv utan en micro, men det är så bekvämt med micro och nu när jag har vant mig skulle det nog vara segt att inte få brödet tinat på studs.

Edit: Kan tydligen inte stava till lunch.
Citera
2005-04-12, 17:06
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Har full respekt för detta!

Jag har dock växt upp i ett microhem och använder min micro till allt från att tina saker till att fixa lunchsoppan.
Men microns storhet kommer fram vid popcorntillverkning. Visst det går alldeles utmärkt att göra popcorn på spisen, men jag tycker att micropopcornen är överlägsna.
Så för att sammanfatta, jag skulle nog leva ett fullgott liv utan en micro, men det är så bekvämt med micro och nu när jag har vant mig skulle det nog vara segt att inte få brödet tinat på studs.

Edit: Kan tydligen inte stava till lunch.

Ojoj nu kommer du få mycket mothugg, varenda kotte vet ju att din trotjänare aka kastrullen fixar bättre popcorn än micron.

Micropop=skit
Kastrullpop=underbart
Citera
2005-04-12, 17:18
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_arne
Ojoj nu kommer du få mycket mothugg, varenda kotte vet ju att din trotjänare aka kastrullen fixar bättre popcorn än micron.

Micropop=skit
Kastrullpop=underbart

Det kommer jag säkert att få. Hugg på bara, min åsikt går säkert att diskutera. Dock tycker jag att micropopcorn är bättre än kastrullpopcorn.
Citera
2005-04-12, 17:59
Medlem
pentrys avatar
Skaffade mej en micro för fyra år sedan för första gången. Flyttade strax efter och glömde ta den med mej. Ca ett år senare rotar jag fram den. Den fungerar utmärkt i ca 2 månader när jag värmer upp matrester och dylikt för att sedan braka ihop totalt. Garantin är utgången så att lämna in skiten eller få en ny är uteslutet. Det är med andra ord min tid med en micro, två månader. Har aldrig känt ett behov av någon och kommer aldrig att skaffa mej en ny heller. Onödig.
Citera
2005-04-12, 19:23
Medlem
Anonym_s avatar
Men hur skall du då kunna göra 1½min micro pulvermos.. Micron är underbar
Citera
2005-04-12, 19:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Nejdå - ni är inte ensamma, jag vet att flera 80-åringar också har svårt med micron.

Men, bara för att man har en micro - så MÅSTE man ju inte använda den till allt. Man har ju oftast kvar sin vanliga ugn också. Och den använder man till det den är bra på.

Micron är dock överlägsen till att SNABBT värma upp / tina en maträtt. Visst kan man göra detta också i en kastrull eller vanlig ugn, men tänker man så - så fungerar det ju också om man lägger maten i solen. Det är ju bara tiden som skiljer.
Citera
2005-04-12, 19:35
Medlem
mishimas avatar
Äger ingen micro, har inga tankar på att skaffa en. Gröten kokar jag på spisen.
Citera
2005-04-12, 20:42
Medlem
Queen Ls avatar
Jag anv. micron nästan enbart till att tina.Hade jag planerat lite bättre så kunde jag lätt vara utan micro.
Citera
2005-04-12, 20:47
Medlem
När man blir småbarnsförälder så är micron guld värd. Istället för att värma vällingen på spisen mitt i natten och bli klarvaken, så kastar man in den lilla flaskan i micron. Pling!, klart på en minut!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in