• 1
  • 2
2005-04-13, 01:10
Medlem
När vi ändå snackar mircos. Mina Mircro är från -86 tror jag , lär ju stråla som en kärnkraftslolycka kan jag tänka mig. Borde jag kanske köpa mig en ny? Den värmer rätt dåligt och låter konstigt. Brukar gå ut ur köket när jag micrar
Citera
2005-04-13, 11:55
Medlem
Äger en micro, men använder den ytterst sällan. Tror inte den har startats upp sedan våren 2002 då jag låg hemma och var sjuk.
Citera
2005-04-13, 12:29
Medlem
Svalbards avatar
Jag är dålig på framförhållning. Jag tror inte jag skulle greja att leva utan
mikro... Hmm... Åh andra sidan kan jag laga ganska god mat över öppen
eld, men det tar sån tiiiid.
Citera
2005-04-13, 12:48
Medlem
8222s avatar
Äger icke heller någon micro. Känns överflödigt på något sätt, dels bor jag så litet så det skulle vara svårt att placera den, dels så har jag bara frysbox (som säkert är igenfrusen).

Allt som man kan göra med en micro kan man ju göra med en vanlig spis och ugn. Är det något som jag inte vet hur det ska värmas slår jag en signal till mor min som inte heller har någon micro så förtäljer hon gärna hur man ska gå till väga.

Det enda jag kan sakna lite grann är att kunna göra popcorn i micron, det är smidigt.

Vem vet, blir jag en dag sambo kanske jag kan köpa oss en micro.
Citera
2005-04-13, 13:05
Medlem
Bråkmakarns avatar
Mina 3 första år som utflygen hade jag ingen micro, men fick en vit ful microvågsugn för två år sedan av morsan. Det gick bra förut utan micro, och jag skulle klara mig utan den nu med eftersom jag föredrar att värma maten och i ugn eller på spisen. Vanligt bröd tar jag upp i tid så det får tina i lugn takt.
Men korvbröden tycker jag blir goda att värma i micron, men annars använder jag en inte så mycket.

Egentligen borde jag slänga ner den i källarförrådet, den tar på tok för stor plats i mitt lilla kök för att det skulle kunna vara motiverat, jag använder den ju bara nån gång varannan vecka!
Citera
2005-04-13, 13:09
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Mina 3 första år som utflygen hade jag ingen micro, men fick en vit ful microvågsugn för två år sedan av morsan. Det gick bra förut utan micro, och jag skulle klara mig utan den nu med eftersom jag föredrar att värma maten och i ugn eller på spisen. Vanligt bröd tar jag upp i tid så det får tina i lugn takt.
Men korvbröden tycker jag blir goda att värma i micron, men annars använder jag en inte så mycket.

Egentligen borde jag slänga ner den i källarförrådet, den tar på tok för stor plats i mitt lilla kök för att det skulle kunna vara motiverat, jag använder den ju bara nån gång varannan vecka!

Va?! Fy skäms på dig Bråkis. Du äter med andra ord korv och bröd endast en gång varannan vecka... illa
Citera
2005-04-13, 13:26
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Va?! Fy skäms på dig Bråkis. Du äter med andra ord korv och bröd endast en gång varannan vecka... illa
Ja, jag har dragit ner på det, satsar på att komma i form till "beach -09", och då kan jag inte livnära mig på korv och bröd
Citera
2005-04-13, 23:34
Bannlyst
Kände genast hur oorginell jag blev helt plötsligt Kul iallafall att se att det finns folk som förstår skillnaden mellan att laga mat och att värma upp den! Mer makt åt makrougnarna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in