2012-11-03, 02:34
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Måste köpa en ny mobil och vill inte lägga ner en förmögenhet så jag funderar på en Galaxy S2, men har några funderingar!

Hur mäter den sig med alla andra telefoner där ute? Kollade på Lumia 900 men är lite skeptiskt efter ha läst några några recensioner!
Är den prisvärd(2,9k)?

Om ni skulle välja, skulle ni då ta en Lumia 900 eller Galaxy s2?
Citera
2012-11-03, 03:12
Bannlyst
S2
Citera
2012-11-03, 03:14
Medlem
Kebabsugers avatar
gillar allt med min galaxy s2, även fotokameran, men filmkameran suger anus

vet inte om det är bug eller det är kameran, men håller på att autofokuserar från tid och otid, så ens full hd filmer blir suddiga som fan sen skarpa igen och helt plötsligt fokuserar den på en stolpe i stället för personerna man filmar etc..
Citera
2012-11-03, 04:38
Medlem
WC-ankas avatar
Röstar också på S2:an!

Bästa mobilen jag ägt och saknar den t o m efter jag uppgraderat till S3.
S2 låg bättre i handen och var i mitt tycke mycket snyggare. Så mycket bättre upplevelse blev det inte heller för mig som en "casual" användare efter uppgraderingen till S3.

Är ingen Lumia 900 expert, men här finns lite jämförelser http://www.youtube.com/watch?v=fCySCjRhZ54
Citera
2012-11-03, 08:21
Medlem
Båda mobilerna är bra. Men s2 är lite bättre. den har bättre inspelnings kamera och mycket bättre batteri som är väldigt viktigt.

S2 är tunnare och lättare så du kommer få en mycket lyxigare känsla av den. upplösningen på mobilen,skärm storleken och kameraupplösningen är de samma på dem båda mobilerna.

Så sammanfattningsvis så är innehållet i s2 nyansen bättre. men den stora skillnaden är utseendet och batteriet, där jag anser att s2 är mycket bättre och snyggare
Citera
2012-11-03, 08:23
Medlem
glömde skriva att 2990kr för s2 är fan bra pris. den är en av dem bästa mobilerna på marknaden.
Citera
2012-11-03, 11:25
Medlem
Tack för tipsen! Får bli en S2:a då, inte jättedyr och verkar hålla i några år

Angående 900:an så är det riktigt kasst att den inte stödjer SD-kort.
Citera
2012-11-05, 19:14
Medlem
Köpte mig en S2 härom dagen faktiskt. Gick på runt 3tusen, och är sjukt nöjd. Bästa telefonen jag någonsin har haft, även om den är en aning dated nu för tiden, men vadfan, den är ju fortfarande sjukt bra jämfört med dagens telefoner(mycket bättre än många av dem) och så jävla mycket billigare.
Citera
2012-11-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSunken
Köpte mig en S2 härom dagen faktiskt. Gick på runt 3tusen, och är sjukt nöjd. Bästa telefonen jag någonsin har haft, även om den är en aning dated nu för tiden, men vadfan, den är ju fortfarande sjukt bra jämfört med dagens telefoner(mycket bättre än många av dem) och så jävla mycket billigare.

Kan bara hålla med. Hade en gammal Sony Ericsson förut där Spotify kunde hacka till. Nu kan jag surfa facebook och lyssna på spotify, utan något lagg! Låter även som ljudkvaliteten är bättre.

Dock är den lite småsvår att lära sig tycker jag, men det är kul att något som håller en sysselsatt iaf
Citera
2012-11-06, 20:59
Medlem
Bylines avatar
Jag hijackar den här tråden.

Har idag varit på The Phone House och pratat med en trevlig försäljare där.
Jag skall uppgradera mig från en dumb phone till min första smart phone, och han rekommenderade just en Galaxy SII trots att jag mer var inne på den senaste modellen.
Han tyckte att jag skulle få mer för pengarna med en SII och ändå få allt jag behövde.

För telefon, abonnemang med Tele2, Volym Låg, så betalar jag 339:-/månad och får 300 SMS, 300 MMS, 300 minuter och 1 GB surf. Väntar jag till början på nästa år som jag planerat göra, så sade han att jag med största sannolikhet kommer undan ännu billigare.

Vad tror ni, är det här ett passande abonnemang och telefon för en dam på +50 som skall skaffa sin första smart phone eller har ni något annat förslag? Det som jag vill använda min telefon till är att fotografera mat då jag är en jävel i köket, och även natur då jag är en jävel på långpromenader. Jag vill även kunna lyssna på både radio och musik under mina promenader, samt kolla min mejl, läsa Aftonblaskan och surfa runt här på Flashback och fejan när jag stanna för fika någonstans. Dessutom skulle det vara skoj med GPS då jag aldrig ägt en sådan.
Citera
2012-11-08, 13:12
Medlem
Spelar kameran stor roll så är jag inte lika säker på S II, då den är en aning långsam med att ta bilderna. Kan vara ganska störande, men det blir faktiskt bra bilder iallafall. Kanske något som man vänjer sig med efter ett tag, dock.

Tror faktiskt att du kan få telefonen med ännu billigare abonemang på Siba(såg att den låg på circka 200 i månaden där). Kanske kan vara värt att kolla. Sen när det gäller prisvärt, så är nog SII den mest prisvärda telefonen man kan få tag på just nu, faktiskt. Telefonen klarar även utan tvekan allt det där andra som du vill kunna göra
Citera
2012-11-08, 15:40
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSunken
Spelar kameran stor roll så är jag inte lika säker på S II, då den är en aning långsam med att ta bilderna. Kan vara ganska störande, men det blir faktiskt bra bilder iallafall. Kanske något som man vänjer sig med efter ett tag, dock.

Tror faktiskt att du kan få telefonen med ännu billigare abonemang på Siba(såg att den låg på circka 200 i månaden där). Kanske kan vara värt att kolla. Sen när det gäller prisvärt, så är nog SII den mest prisvärda telefonen man kan få tag på just nu, faktiskt. Telefonen klarar även utan tvekan allt det där andra som du vill kunna göra
Tack Sunken. Jag har faktiskt hittat telefonen för 249 spänn per månad hos Telia. Då ingår hela 4 gig surf också samt mer än tillräckligt med samtal och sms och sådant för mitt behov.
Att den tar fina bilder är dock viktigt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in