2009-05-15, 17:51
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Låter som ett plågsamt tilltag.
(Läge för fullnarkos under ingreppet?)

bara första gången det gör ont, sen känns de mindre och mindre ju flera ggr man vaxar. jag har vaxat i flera år och för mig gör de knappt ont längre..
Citera
2009-05-15, 18:35
Medlem
Trolldockans avatar
Ha, vilken underbar överraskning!

Det är inte så farligt att gå till en salong och vaxa sig vad gäller genans. Inte heller till gynekolog. Men du insisterar på att du ska göra det alltså?
Ska du göra det för första gången på din tjej tycker jag du ska öva lite på dig själv först. Så du får in knycken. För det kan göra rejält ont första gången, så om hon inte tänder på smärta väldigt mycket så får du en jävligt arg flickvän istället för en jävligt kåt flickvän.

Sen beror det på hur kraftigt håret är, hur "håröm" hon är och hur duktig du är. En del tycker varmvax funkar bäst, men är du nybörjare så testa med strips första gången så elimenerar ni åtminstone brännskaderisken. Det blir jättebra resultat med färdiga strips också om man är duktig.
Citera
2009-05-15, 19:09
Medlem
Ladybugs avatar
Hur mycket måste håret ha växt ut innan man kan vaxa?
Citera
2009-05-15, 19:13
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladybug
Hur mycket måste håret ha växt ut innan man kan vaxa?
Står på paketet. Tror runt några mm är bäst, över två iaf men inte mer än fyra-fem. Orkar inte å ner och kolla...
Citera
2009-05-15, 19:45
Medlem
Ladybugs avatar
Kul, lördagsaktivitet spikad.
Citera
2009-05-15, 20:23
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Kul, lördagsaktivitet spikad.
Ja iaf för honom. Killar älskar det. Men vem vet, kanske du med.
Citera
2009-05-15, 20:26
Medlem
Ladybugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Ja iaf för honom. Killar älskar det. Men vem vet, kanske du med.

Vem har sagt nåt om en kille?

Jag roar mig själv.
Citera
2009-05-15, 20:38
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Vem har sagt nåt om en kille?

Jag roar mig själv.
Jadåså
Citera
2009-05-16, 17:21
Medlem
Ladybugs avatar
Det var lite klurigt...

För det första var det svårt att få upp en kant (hade inga remsor utan bara vax). Sen var det lite svårt att komma åt och smeta ut överallt. För det tredje var det svårt med disciplinen, gör ju rätt ont, men blir ju bara värre om man gör ett halvt ryck. För det fjärde: Låt det för faaaan inte stelna helt (telefonen ringde). Är nog enklare om man är två rent generellt sett...

Gav upp innan jag var helt klar, men det som blev vaxat blev jättefint. Kan visst tänka mig att prova igen nu när jag fått in snitsen lite.
Citera
2009-05-16, 17:25
Medlem
playmates avatar
Citat:
Det var lite klurigt...

För det första var det svårt att få upp en kant (hade inga remsor utan bara vax). Sen var det lite svårt att komma åt och smeta ut överallt. För det tredje var det svårt med disciplinen, gör ju rätt ont, men blir ju bara värre om man gör ett halvt ryck. För det fjärde: Låt det för faaaan inte stelna helt (telefonen ringde). Är nog enklare om man är två rent generellt sett...

Gav upp innan jag var helt klar, men det som blev vaxat blev jättefint. Kan visst tänka mig att prova igen nu när jag fått in snitsen lite.

Hmm, jag har också funderat på att vaxa hemma men vet inte riktigt om jag skulle klara av det. Är inte typ Veet intimvaxning att föredra då? Med remsor?
Citera
2009-05-16, 17:34
Medlem
Ladybugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Hmm, jag har också funderat på att vaxa hemma men vet inte riktigt om jag skulle klara av det. Är inte typ Veet intimvaxning att föredra då? Med remsor?

Jag var på Kicks, Lindex och H&M, den enda vax som man fick använda intimt saknade remsor. Kanske går att använda nån av de som är avsedd för ben och armhålor, men jag ville inte chansa. Kan iofs tänka mig att det är svårt med remsor iom att det är mycket veck och vrår som ska ryckas.
Citera
2009-05-16, 17:45
Medlem
playmates avatar
Citat:
Jag var på Kicks, Lindex och H&M, den enda vax som man fick använda intimt saknade remsor. Kanske går att använda nån av de som är avsedd för ben och armhålor, men jag ville inte chansa. Kan iofs tänka mig att det är svårt med remsor iom att det är mycket veck och vrår som ska ryckas.

Jag tycker att det nästan borde vara tvärtom, lättare med remsor eftersom att det är bara att smeta på en remsa på varsin sida om muttan och sen dra... Men det är kanske bara jag det

Tycker att flytande vax verkar vara lite läskigt.

http://www.brazilianwax.nu/
Var det detta du använde?
Senast redigerad av playmate 2009-05-16 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in