2005-09-23, 13:27
Bannlyst
Funkar det inte bara med vanlig gaffa/silvertejp?.
Citera
2005-09-23, 14:13
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shandra
Vet någon om någon salong i småland (jönköping?) som utför brasiliansk vaxning?

Är inte alla där djupt frireligiösa och anser att ens fundera på att avlägsna någon form av kroppsbehåring är en djup synd? Vad säger Alf Svensson?
Citera
2005-09-23, 14:16
Medlem
Shandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Är inte alla där djupt frireligiösa och anser att ens fundera på att avlägsna någon form av kroppsbehåring är en djup synd? Vad säger Alf Svensson?
Av alla jag känner så är det bara en som är det...
Men det finns säkert väldigt många. Det finns iaf en massa! kyrkor här och var...
Citera
2005-09-23, 21:17
Medlem
kurrecs avatar
Det kanske går att använda superlim som substitut? eller tejpa hugget med silvertejp och dra loss? någon som har erfarenhet av det?
Citera
2005-09-24, 00:18
Medlem
Onds avatar
Är det bara jag som är naiv, eller borde det kanske göra mindre ont om man rakar först och sen vaxar när det vuxit i några dagar?
Citera
2005-09-24, 01:25
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond
Är det bara jag som är naiv, eller borde det kanske göra mindre ont om man rakar först och sen vaxar när det vuxit i några dagar?

Varför då? Det är ju samma hårstrån som rycks ut oavsett längd!
Citera
2005-09-24, 15:55
Medlem
Onds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Varför då? Det är ju samma hårstrån som rycks ut oavsett längd!

Förvisso, men när man t.ex. rakar sig upplever jag som att det gör mer ont om man har låtit skägget växa i nån vecka än om man bara låtit det växa i två dagar. Fast det kanske är helt annorlunda när man vaxar, kan inte direkt påstå att jag har några djupare kunskaper
Citera
2005-09-24, 16:18
Medlem
Ska du vaxa din tjej så är det i princip ett MÅSTE att köpa speciellt vax för brasilianskt. Finns på tex åhléns och är en fyrkantig kartong som det står "brazilian wax" på eller nåt liknande...

Var noga och följ instruktionerna så ska det nog gå bra, ett annat tips är att för mig brukar lite barnpuder göra att vaxet fäster lättare och sjävla "rycket" gör mindre ont.
Citera
2005-09-25, 19:56
Medlem
kurrecs avatar
Så går det till.
http://leenks.com/media359.htm
Citera
2009-05-15, 13:38
Medlem
Att använda vaxningen som förspel..

..är ingen bra idé, när hårsäckarna lämnas öppna på det sättet riskerar man ganska lätt en infektion. På salongerna säger dom att man inte ska bada i pool, ha sex eller sola solarium i åtminstone ett dygn efter vaxningen.
Citera
2009-05-15, 15:24
Medlem
-Jamaica-s avatar
Låt henne vaxa dig som överraskning istället. Tror hon tycker det är roligare.
Citera
2009-05-15, 17:30
Medlem
Alonens avatar
Fullnarkos...

Låter som ett plågsamt tilltag.
(Läge för fullnarkos under ingreppet?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto