Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-02, 15:37
  #1
Medlem
musik är ett väldigt stort intresse gillar mest genren inom hip hop blues o typ soul.
Tycker själv att jag är ganska begåvad på att freestyla till ett beat.
Har fl studio 9 produc mode men är inte kunnig inom området, tror jag ej kommer att lära mig själv att bli duktig utan behöver hitta personer med samma intressen och mål. har heller inte sociala nätverk som facebook el myspace hur ska jag hitta mina framtida musikkollegor ? uräkta stavfel , styckesindelning skriver från mob.
Citera
2012-11-02, 15:40
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELKungo
musik är ett väldigt stort intresse gillar mest genren inom hip hop blues o typ soul.
Tycker själv att jag är ganska begåvad på att freestyla till ett beat.
Har fl studio 9 produc mode men är inte kunnig inom området, tror jag ej kommer att lära mig själv att bli duktig utan behöver hitta personer med samma intressen och mål. har heller inte sociala nätverk som facebook el myspace hur ska jag hitta mina framtida musikkollegor ? uräkta stavfel , styckesindelning skriver från mob.


Det finns bra filmer på youtube om hur du lär dig FL Studio mr ElKungo.
Citera
2012-11-02, 15:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det finns bra filmer på youtube om hur du lär dig FL Studio mr ElKungo.

har kikat där lite tycker väl att dom tror sig lite för mycket plus att jag förstår inte alla tekniska lösningar på hur man ändra ljudet que loopar etc.

villl gärna hitta nån som reda kan men kanske inte har vokabuläret som jag har dvs.
Citera
2017-04-08, 16:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKungo
har kikat där lite tycker väl att dom tror sig lite för mycket plus att jag förstår inte alla tekniska lösningar på hur man ändra ljudet que loopar etc.

villl gärna hitta nån som reda kan men kanske inte har vokabuläret som jag har dvs.

Nu har det gått några år sedan du skrev detta. Hur har det gått och hur ser det ut idag?
Citera
2017-04-13, 01:06
  #5
Moderator
VitKallas avatar
Hobby --> Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion
/Moderator
Citera
2017-04-23, 15:13
  #6
Medlem
Jag håller själv på lite med Logic, kan inte ett skit jag heller och tanken med det är mesta att ha det för mig själv eller när jag tränar. Tycker själva skapandet är det som mest intressant och kul. Jag kommer dock ingenstans, vad kan jag göra? har kollat på många videos och lyssnat på en del musik själv men sen när jag går tillbaka till mitt program och ska göra något själv så kommer jag inte längre än själva beatet, har ni tips på hur jag kommer förbi nästa steg?
(kör på house liknande musik)
Citera
2017-04-25, 12:15
  #7
Medlem
porrmaffians avatar
Finns många filmer att tanka ner både på YT och andra sajter som mycket skickligt presenterar olika musik hård- och mjukvara. Väl värda att ha i sin dator när frågor eller problem uppstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback