2012-11-02, 10:23
Medlem
Hej!

Jag behöver andras synpunkter och gärna råd gällande vad ni gjort och känt i denna situation.

Jag har en pojkvän som har ett halvtgalet ex efter sig och hon har nog gjort alla möjliga saker för att förstöra och bete sig illa.
Hon har även mejlat mig i hopp om att försöka få mig på andra tankar att min kille skulle vilja ha henne eller oss båda, jag ignorerade allt.

Efter det mejlet har hon ringt non-stop till min kille och det är dag som natt.
Skrivit snyft sms men oxå otroligt arga sms.Ena dagen bölar hon och andra skriker hon att han är si och så och skit.
Min kille har i båda tal och sms tydligt sagt att han och hon aldrig kommer bli tillsammans oavsett om han hade mig eller inte och att hon ska lämna honom i fred och ge fan i att skriva till mig!
Denna totalt galna "flipp" fick hon när hon fick reda på mig, visst hade förstått om dom nyligen separerat men dom separerade för 3 år sen hallåååå!??

Jag valde att inte lägga mig i alls, lät min kille få sköta det där men så för 2 veckor sen ungefär så hade hon ringt och väckt oss 5 på morgon igen så dagen efter ville jag ringa upp henne och försöka prata med henne på något sätt. Vara den mogna och lösa detta och förklara hur detta beteende inte är ok alls, jaa men ni vet..
Vilket jag sedan gjorde, hon var väldigt trevlig men man märkte direkt att det var en fasad och hon va väldigt falsk. Man märkte också att den tjejen skulle verkligen kuna gör vad som helst för sjuka saker för att få min kille att lämna mig.
Hon sa ju som så att min kille aldrig någonsin sagt att han har mig och att vi är seriösa bla bla bla.. Jag har ju själv varit med när han både sagt och skrivit det,hon har även sett oss ute och varför mejlade hon mig då liksom?! Yes falskheten själv! Men då så sa hon att hade han bara sagt det liksom så hade hon önskat han lycka till och gått vidare.

Några dagar senare så hade hon ringt då skrev min kille ett sms med faktiskt de orden hon "bad" om att få höra och hennes svar va ett haha ok!! Vi har fått va efter det i en hel vecka men nu sitter man här 2-3 månader(sen hon började) senare och nu har hon dragit ett snyft mejl igen..
När jag fick se det så led jag med henne!
Min kille uttryckte självklart att han börjar bli orolig, hon mår inte bra och det förstår jag.. Jag själv kände ju shit liksom..

Men hur mycket ska jag behöva ta och tåla? Hur snäll och förstående måste jag behöva va mot min killes ex som dessutom hållt på såhär?
Igår fick jag nästan ångest för min snälla sida säger att man kanske inte ska ignorera ett sånt mejl medans min andra sida säger men va fan nu får det va nog och även att detta bara är ett sätt för att få en reaktion igen..

Så vad hade ni gjort i min situation? Hur hade ni tacklat detta? Vad ska jag göra? Jag vet liksom inte ens vad jag känner om detta längre..
Senast redigerad av Flodiis 2012-11-02 kl. 10:53.
Citera
2012-11-02, 10:34
Medlem
BootyLuvs avatar
Jag tycker det låter som ni gjort flertal tappra försök att få henne på andra tankar, att få henne att inse att det är över och att hon ska lämna er ifred. Förr eller senare måste ni sätta ner foten.

Jag hade förmodligen anmält henne om jag befann mig i samma sits som ni gör just nu. Exet har uppenbara problem, så att komma i kontakt med myndigheterna kanske kan innebära att hon får den hjälp hon behöver.
Citera
2012-11-02, 10:41
Medlem
muscleheadss avatar
Skriv ett mail/ring och säg lugnt att nu får det vara nog, om hon inte lägger av så kommer ni ringa polisen.
Händer inget så gör ni såklart det.
Citera
2012-11-02, 10:42
Medlem
Gh0steds avatar
Redigera TS med styckesuppdelning, det är oläsligt och därför omöjligt att ge input på.
Citera
2012-11-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Jag tycker det låter som ni gjort flertal tappra försök att få henne på andra tankar, att få henne att inse att det är över och att hon ska lämna er ifred. Förr eller senare måste ni sätta ner foten.

Jag hade förmodligen anmält henne om jag befann mig i samma sits som ni gör just nu. Exet har uppenbara problem, så att komma i kontakt med myndigheterna kanske kan innebära att hon får den hjälp hon behöver.

Hur galet det än låter så är hon "bara olyckligt kär" i sitt huvvet.. Vet inte om myndigheter skulle kunna hjälpa till där.. Får jag va så pass kall och säga att jag vill att vi ignorerar detta sista mejl till min kille?
Citera
2012-11-02, 10:49
Bannlyst
Din pojkvän får sluta ge henne dubbla signaler, varje gång han svarar henne på vad det än är så tar hon det som en invit och att det finns en chans att det blir dom igen.
3 år vafan det är ju inte friskt någonstans, så ignorera henne totalt både 2 och funkar inte det så anmäl henne till polisen, hon ska inte få ha ett såhär stort inflytande på era liv, du har inga skyldigheter överhuvudtaget att vara snäll mot din snubbes ex, inga alls.
Citera
2012-11-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muscleheads
Skriv ett mail/ring och säg lugnt att nu får det vara nog, om hon inte lägger av så kommer ni ringa polisen.
Händer inget så gör ni såklart det.

Det har jag gjort fast jag ringde upp och pratade lugnt med henne och försökte förklara men det gick liksom inte fram även när jag trodde det då.
Citera
2012-11-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Redigera TS med styckesuppdelning, det är oläsligt och därför omöjligt att ge input på.

Sorry, blev det bättre?
Citera
2012-11-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Din pojkvän får sluta ge henne dubbla signaler, varje gång han svarar henne på vad det än är så tar hon det som en invit och att det finns en chans att det blir dom igen.
3 år vafan det är ju inte friskt någonstans, så ignorera henne totalt både 2 och funkar inte det så anmäl henne till polisen, hon ska inte få ha ett såhär stort inflytande på era liv, du har inga skyldigheter överhuvudtaget att vara snäll mot din snubbes ex, inga alls.

Tack! Har sagt samma sak, att självklart förstår jag att det är sjukt svårt att ignorera någon som man uppenbart ser mår dåligt men att varje gång han svarat så att det blivit för henne att titta han bryr sig ändå och att det då finns en liten chans. Det gör ingen gott och hur ska hon kunne komma över honom med hans hjälp, helt ologiskt!
Ja, 3 år och det va endast detta börja när hon fick reda på mig så vet inte vad för slags kortslutning hon fått liksom.
Det är det jag velat mellan, jag är ingen elak människa så har haft både tålamod och förståelse men nu vill jag nästan bara ringa upp henne och skriva psyko i örat på henne (kommer jag ju självklart inte göra) men samtidigt va det senaste mejlet helt galet självmordsaktigt och det vill inte jag ha på mitt samvete alls.. Så därför är jag i bråk med mitt vett och min snällhet just nu om du förstår vad jag menar?!
Citera
2012-11-02, 11:01
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodiis
Sorry, blev det bättre?
Ja.

Först och främst undrar jag varför ni ens besvarar det personen skriver/säger?
Vore det inte enklare att helt enkelt ignorera alla samtal, SMS och mail?

Angående att hon ringer på natten/tidigt på morgonen, så kan ni alltid sätta en blockering på det numret så att hon inte kan nå er. Då får ni åtminstone sova.

Har ni varit i kontakt med myndigheter? Ni kan uppenbarligen inte lösa problemet på egen hand, så jag råder er att vända er till ansvarig myndighet som kan ta hand om detta.
Citera
2012-11-02, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flodiis
Tack! Har sagt samma sak, att självklart förstår jag att det är sjukt svårt att ignorera någon som man uppenbart ser mår dåligt men att varje gång han svarat så att det blivit för henne att titta han bryr sig ändå och att det då finns en liten chans. Det gör ingen gott och hur ska hon kunne komma över honom med hans hjälp, helt ologiskt!
Ja, 3 år och det va endast detta börja när hon fick reda på mig så vet inte vad för slags kortslutning hon fått liksom.
Det är det jag velat mellan, jag är ingen elak människa så har haft både tålamod och förståelse men nu vill jag nästan bara ringa upp henne och skriva psyko i örat på henne (kommer jag ju självklart inte göra) men samtidigt va det senaste mejlet helt galet självmordsaktigt och det vill inte jag ha på mitt samvete alls.. Så därför är jag i bråk med mitt vett och min snällhet just nu om du förstår vad jag menar?!

Det där är dock ett typiskt beteende för en tjej med borderline, köra det otroligt manipulativa självmordskortet, chansen att det ligger någon sanning i det är minimal och även om det var så, vad ska din kille göra? Han kan inte i resten av livet vara ihop med henne för att hon hotat honom till det.

Ska du skälla ut någon är det din pojkvän, det är han som har uppmuntrat beteendet även om han inte förstår det själv. Det är nog så att han tycker det är lite mysigt egentligen att han någon som alltid vill ha honom och ger han den bekräftelsen trots att han har dig, kan han äta kakan och ha den kvar.
Citera
2012-11-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Ja.

Först och främst undrar jag varför ni ens besvarar det personen skriver/säger?
Vore det inte enklare att helt enkelt ignorera alla samtal, SMS och mail?

Angående att hon ringer på natten/tidigt på morgonen, så kan ni alltid sätta en blockering på det numret så att hon inte kan nå er. Då får ni åtminstone sova.

Har ni varit i kontakt med myndigheter? Ni kan uppenbarligen inte lösa problemet på egen hand, så jag råder er att vända er till ansvarig myndighet som kan ta hand om detta.

Då hon flera ggr "lurat" en till att besvara detta. Och efter ca 20 missade samtal från alla möjliga nr och massa sms så blir det lätt så. Vi eller min kille har ju ignorerat också men det har inte hjälpt så mycket tyvärr.
Iallafall samtal och sms men mejlet nu är väl det jag undrar över..

Man kan inte sätta någon blockering på mobilen och hon ringer ju från dolt nummer och massa andra ibland och min kille behöver ha iallafall vibrationen på ibland av olika anledningar för att han måste vara tillgänglig.
Vart vänder man sig? Vanliga polisen?
Jag tror inte vi vill gå så långt även om jag börjar känna att det är enda lösningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in