Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Men kasst självförtroende ska man väl inte se ned på? Det hjälper inte den med kasst självförtroende att få sig ett bättre.
Bristen på självförtroende i sig är inget som jag bryr mig nämnvärt om, det är bekräftelsen som vissa söker som jag reagerar på - det har med självkänslan att göra. Helst ska man så klart inte se ner på någon men det är svårt att undvika sånt beteende, jag beskrev bara vilken grupp man istället bör prioritera.
Citat:
16-17 år som medelålder att förlora oskulden på, det är det som man har hört är statistiskt rätt.
Ja, 17 är väl det man brukar säga. Median då, inte medelvärde.
Citat:
Jag fattar dock inte att det inte sker först 5-7 år senare. De flesta 16-, 17-åringar ser ju förd-a ut, fulla med acne i ansiktet, går i skolan, har inga pengar, är blyga inför det motsatta könet, kan knappt knyta skorna själva och vet inte vad en deklaration är, spelar rollspel...eller ja nutidens ungdomar spelar väl playstation...hur som helst, det finns ingen mognad. Hur kan pojkarna få komma till i den åldern och sticka in kuken i fittan på en tjej? De vill väl hellre spela innebandy dessutom?
Många sitter ensamma hemma vid sina datorer utan att umgås med det motsatta könet eller aldrig sätter sin fot på en fest under hela tonårstiden, inte så konstigt då kan jag tycka. Du underskattar också tonåringars sexualdrift, i rätt situation så spelar de attribut som du räknar upp ingen som helst roll. Standarden är också relativ, om den sjunker överlag så har det inte riktigt någon märkbar effekt.