2012-11-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Förstår inte riktigt vad du snackar om. Integrerade invandrarkillar kan väl ligga med integrerande invandrartjejer?
Det finns inte många integrerade invandrartjejer.
Citera
2012-11-02, 16:25
Medlem
Insanedudes avatar
Många säger ju att det är sent att börja jobba när man är 22-25 år gammal också, betyder inte att innebörden har någon betydelse.
Citera
2012-11-03, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Anledningen till att det anses sent att förlora oskulden efter att man har fyllt 20 år är just för att det är sent. Medianen (inte medelvärdet för er som inte vet vad man använder) ligger på drygt 17 år och allt efter det är sent. Olika mycket sent så klart, men det är nästan tre års skillnad och i den åldern när folk gör sin sexuella debut så är det en relativt lång tid.

Jag tycker däremot att det är löjligt att se ner på någon som aldrig har haft sex, det kan finnas otaliga anledningar som ligger bakom och om tjejen/killen har en anledning (eller flera) så bör man ta hänsyn till sånt. Det är inte hela världen för de som inte har haft det, och att döma av vad folk skriver här så är oskulder vid 20 års ålder inget ovanligt. Jag ser hellre ner på någon som drar hem en random person av motsatt kön från krogen som de aldrig kommer att träffa igen enbart för att ha sex med denna p.g.a. att ens vänner redan har haft sex. Där snackar vi kasst självförtroende, alla människor är olika och mognar olika fort.

Men kasst självförtroende ska man väl inte se ned på? Det hjälper inte den med kasst självförtroende att få sig ett bättre.

16-17 år som medelålder att förlora oskulden på, det är det som man har hört är statistiskt rätt.

Jag fattar dock inte att det inte sker först 5-7 år senare. De flesta 16-, 17-åringar ser ju förd-a ut, fulla med acne i ansiktet, går i skolan, har inga pengar, är blyga inför det motsatta könet, kan knappt knyta skorna själva och vet inte vad en deklaration är, spelar rollspel...eller ja nutidens ungdomar spelar väl playstation...hur som helst, det finns ingen mognad. Hur kan pojkarna få komma till i den åldern och sticka in kuken i fittan på en tjej? De vill väl hellre spela innebandy dessutom?
Citera
2012-11-03, 10:47
Medlem
Slender-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Alla som förlorar oskulden efter medlet är för evigt dömda till ett liv av onani och utan sex.

Det stora problemet är att sexdebuten är kopplad till hypofysen som styr könsmognad. Går man över tiden (ca 18 år) så minskas drastiskt intelligensen och andra komplikationer som potensproblem och dålig andedräkt uppstår (för att nämna några). Hypofysen är tajmad så exakt att runt denna åldern kräver den en sådan signal för att ta människokroppen och hjärnan till nästa nivå. Denna nivå innebär att man kan skapa ett förhållande, kan skaffa en partner (mycket svårt att ens attrahera det andra könet utan det här sista steget i puberteten). De flesta pedofiler med manlig könspreferens uppvisar detta beteende vilket är alarmerande (dock är detta påstånde kontroversiellt i forskarvärlden).

Det har utförst många studier på ämnet och det är utom rimlig tvivel bevisat att sexdebuten kraftigt påverkar din framtid och specifikt hur framgångsrik den är. Rent beteendemässigt skulle en mycket sen sexdebut (tex vid 30) vara rent skadlig då hypofysen påbörja en substansiell regression och skumpnar ihop. Motsvarande ihopskrumpning ses ej hos de som förlorat oskulden vi "rätt" tidpunkt.

Stora studier har gjorts på detta, Johnson & Johnson's försök 1969 står fortfarande som standard för dessa studier där 50 oskulder under 10 år studerades mot en lika stor kontrollgrupp av icke-oskulder. I över 50% av fallen så var hypofysen hos dessa oskulder så skadad att återväxt bedömdes som osannolik. Kontrollgruppen uppvisade inga förändringar alls på hypofysen. Hela 69% av försöksgruppen uppvisade även ett starkt antisocialt beteende något som dock ej helt kunde bekräftas. Gruppens överrepresentation när det gäller alkoholism kunde ej heller med säkerhet härledas till utebliven sexdebut.

Avhållsamhet kan vara ett val, och alla har rätt att göra det valet. Det är dock viktigt att vara medveten om riskerna.

Det där lät ju oroväckande, har själv inte märkt av någon av de symptomen i alla fall.
Dock har jag hela mitt liv haft känslan av att min mentala (mognad/utveckling vad du nu vill kalla det) inte varit lika "aggresiv" som mina jämnåriga kamrater i alla avseende

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Men kasst självförtroende ska man väl inte se ned på? Det hjälper inte den med kasst självförtroende att få sig ett bättre.

16-17 år som medelålder att förlora oskulden på, det är det som man har hört är statistiskt rätt.

Jag fattar dock inte att det inte sker först 5-7 år senare. De flesta 16-, 17-åringar ser ju förd-a ut, fulla med acne i ansiktet, går i skolan, har inga pengar, är blyga inför det motsatta könet, kan knappt knyta skorna själva och vet inte vad en deklaration är, spelar rollspel...eller ja nutidens ungdomar spelar väl playstation...hur som helst, det finns ingen mognad. Hur kan pojkarna få komma till i den åldern och sticka in kuken i fittan på en tjej? De vill väl hellre spela innebandy dessutom?

Oftast är ju kvinnan yngre än killen (vilket man också kan se om man nu ska kolla på statestik)
En 15-årig tjej tycker ofta att en 17/18-årig kille är mogen.
Citera
2012-11-03, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen

Bristen på självförtroende i sig är inget som jag bryr mig nämnvärt om, det är bekräftelsen som vissa söker som jag reagerar på - det har med självkänslan att göra. Helst ska man så klart inte se ner på någon men det är svårt att undvika sånt beteende, jag beskrev bara vilken grupp man istället bör prioritera.

Citat:

Ja, 17 är väl det man brukar säga. Median då, inte medelvärde.

Citat:

Många sitter ensamma hemma vid sina datorer utan att umgås med det motsatta könet eller aldrig sätter sin fot på en fest under hela tonårstiden, inte så konstigt då kan jag tycka. Du underskattar också tonåringars sexualdrift, i rätt situation så spelar de attribut som du räknar upp ingen som helst roll. Standarden är också relativ, om den sjunker överlag så har det inte riktigt någon märkbar effekt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in