2012-11-01, 17:47
  #1
Medlem
Varför ser människor konstigt på en ifall man förlorar sin oskuld då man är i 20års åldern? Förstår inte det. Det är ju en bra ålder.
Citera
2012-11-01, 17:54
  #2
Bannlyst
För att det är senare en genomsnittet, tråden kan nu stängas.

Varför tycker folk att man går upp sent när jag går upp kl 4 på em , det är ju bara en tid.
Citera
2012-11-01, 18:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Six10
För att det är senare en genomsnittet, tråden kan nu stängas.

Varför tycker folk att man går upp sent när jag går upp kl 4 på em , det är ju bara en tid.
Det är det inte. 18 är genomsnittet.
Citera
2012-11-01, 18:02
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zomba9
Det är det inte. 18 är genomsnittet.


JA.
Citera
2012-11-01, 18:09
  #5
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomba9
Det är det inte. 18 är genomsnittet.
18 är genomsnittet. 20 är ett större tal än 18. Klarar du resten själv?
Citera
2012-11-01, 18:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
18 är genomsnittet. 20 är ett större tal än 18. Klarar du resten själv?
Ja. Men inte så stor skillnad. Förstår inte varför man blir outcast för att man är 20+?
Citera
2012-11-01, 18:16
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zomba9
Ja. Men inte så stor skillnad. Förstår inte varför man blir outcast för att man är 20+?


Har du blivit det eller varför skapar du tråden?
Citera
2012-11-01, 18:39
  #8
Medlem
Megafailures avatar
Alla som förlorar oskulden efter medlet är för evigt dömda till ett liv av onani och utan sex.

Det stora problemet är att sexdebuten är kopplad till hypofysen som styr könsmognad. Går man över tiden (ca 18 år) så minskas drastiskt intelligensen och andra komplikationer som potensproblem och dålig andedräkt uppstår (för att nämna några). Hypofysen är tajmad så exakt att runt denna åldern kräver den en sådan signal för att ta människokroppen och hjärnan till nästa nivå. Denna nivå innebär att man kan skapa ett förhållande, kan skaffa en partner (mycket svårt att ens attrahera det andra könet utan det här sista steget i puberteten). De flesta pedofiler med manlig könspreferens uppvisar detta beteende vilket är alarmerande (dock är detta påstånde kontroversiellt i forskarvärlden).

Det har utförst många studier på ämnet och det är utom rimlig tvivel bevisat att sexdebuten kraftigt påverkar din framtid och specifikt hur framgångsrik den är. Rent beteendemässigt skulle en mycket sen sexdebut (tex vid 30) vara rent skadlig då hypofysen påbörja en substansiell regression och skumpnar ihop. Motsvarande ihopskrumpning ses ej hos de som förlorat oskulden vi "rätt" tidpunkt.

Stora studier har gjorts på detta, Johnson & Johnson's försök 1969 står fortfarande som standard för dessa studier där 50 oskulder under 10 år studerades mot en lika stor kontrollgrupp av icke-oskulder. I över 50% av fallen så var hypofysen hos dessa oskulder så skadad att återväxt bedömdes som osannolik. Kontrollgruppen uppvisade inga förändringar alls på hypofysen. Hela 69% av försöksgruppen uppvisade även ett starkt antisocialt beteende något som dock ej helt kunde bekräftas. Gruppens överrepresentation när det gäller alkoholism kunde ej heller med säkerhet härledas till utebliven sexdebut.

Avhållsamhet kan vara ett val, och alla har rätt att göra det valet. Det är dock viktigt att vara medveten om riskerna.
Citera
2012-11-01, 19:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Six10
Har du blivit det eller varför skapar du tråden?
Jag är oskuld.
Citera
2012-11-01, 19:19
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zomba9
Jag är oskuld.


Och "folk" har varit på dig pga av de?
Citera
2012-11-01, 19:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Six10
Och "folk" har varit på dig pga av de?
Nope. Jag ljuger och säger att jag är oskuld.
Citera
2012-11-01, 19:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Alla som förlorar oskulden efter medlet är för evigt dömda till ett liv av onani och utan sex.

Det stora problemet är att sexdebuten är kopplad till hypofysen som styr könsmognad. Går man över tiden (ca 18 år) så minskas drastiskt intelligensen och andra komplikationer som potensproblem och dålig andedräkt uppstår (för att nämna några). Hypofysen är tajmad så exakt att runt denna åldern kräver den en sådan signal för att ta människokroppen och hjärnan till nästa nivå. Denna nivå innebär att man kan skapa ett förhållande, kan skaffa en partner (mycket svårt att ens attrahera det andra könet utan det här sista steget i puberteten). De flesta pedofiler med manlig könspreferens uppvisar detta beteende vilket är alarmerande (dock är detta påstånde kontroversiellt i forskarvärlden).

Det har utförst många studier på ämnet och det är utom rimlig tvivel bevisat att sexdebuten kraftigt påverkar din framtid och specifikt hur framgångsrik den är. Rent beteendemässigt skulle en mycket sen sexdebut (tex vid 30) vara rent skadlig då hypofysen påbörja en substansiell regression och skumpnar ihop. Motsvarande ihopskrumpning ses ej hos de som förlorat oskulden vi "rätt" tidpunkt.

Stora studier har gjorts på detta, Johnson & Johnson's försök 1969 står fortfarande som standard för dessa studier där 50 oskulder under 10 år studerades mot en lika stor kontrollgrupp av icke-oskulder. I över 50% av fallen så var hypofysen hos dessa oskulder så skadad att återväxt bedömdes som osannolik. Kontrollgruppen uppvisade inga förändringar alls på hypofysen. Hela 69% av försöksgruppen uppvisade även ett starkt antisocialt beteende något som dock ej helt kunde bekräftas. Gruppens överrepresentation när det gäller alkoholism kunde ej heller med säkerhet härledas till utebliven sexdebut.

Avhållsamhet kan vara ett val, och alla har rätt att göra det valet. Det är dock viktigt att vara medveten om riskerna.
Det här låter sjukt. Pedofili för att man inte har förlorat oskulden tidigt hahah.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in