Alla som förlorar oskulden efter medlet är för evigt dömda till ett liv av onani och utan sex.
Det stora problemet är att sexdebuten är kopplad till hypofysen som styr könsmognad. Går man över tiden (ca 18 år) så minskas drastiskt intelligensen och andra komplikationer som potensproblem och dålig andedräkt uppstår (för att nämna några). Hypofysen är tajmad så exakt att runt denna åldern kräver den en sådan signal för att ta människokroppen och hjärnan till nästa nivå. Denna nivå innebär att man kan skapa ett förhållande, kan skaffa en partner (mycket svårt att ens attrahera det andra könet utan det här sista steget i puberteten). De flesta pedofiler med manlig könspreferens uppvisar detta beteende vilket är alarmerande (dock är detta påstånde kontroversiellt i forskarvärlden).
Det har utförst många studier på ämnet och det är utom rimlig tvivel bevisat att sexdebuten kraftigt påverkar din framtid och specifikt hur framgångsrik den är. Rent beteendemässigt skulle en mycket sen sexdebut (tex vid 30) vara rent skadlig då hypofysen påbörja en substansiell regression och skumpnar ihop. Motsvarande ihopskrumpning ses ej hos de som förlorat oskulden vi "rätt" tidpunkt.
Stora studier har gjorts på detta, Johnson & Johnson's försök 1969 står fortfarande som standard för dessa studier där 50 oskulder under 10 år studerades mot en lika stor kontrollgrupp av icke-oskulder. I över 50% av fallen så var hypofysen hos dessa oskulder så skadad att återväxt bedömdes som osannolik. Kontrollgruppen uppvisade inga förändringar alls på hypofysen. Hela 69% av försöksgruppen uppvisade även ett starkt antisocialt beteende något som dock ej helt kunde bekräftas. Gruppens överrepresentation när det gäller alkoholism kunde ej heller med säkerhet härledas till utebliven sexdebut.
Avhållsamhet kan vara ett val, och alla har rätt att göra det valet. Det är dock viktigt att vara medveten om riskerna.
Alla som förlorar oskulden efter medlet är för evigt dömda till ett liv av onani och utan sex.
Det stora problemet är att sexdebuten är kopplad till hypofysen som styr könsmognad. Går man över tiden (ca 18 år) så minskas drastiskt intelligensen och andra komplikationer som potensproblem och dålig andedräkt uppstår (för att nämna några). Hypofysen är tajmad så exakt att runt denna åldern kräver den en sådan signal för att ta människokroppen och hjärnan till nästa nivå. Denna nivå innebär att man kan skapa ett förhållande, kan skaffa en partner (mycket svårt att ens attrahera det andra könet utan det här sista steget i puberteten). De flesta pedofiler med manlig könspreferens uppvisar detta beteende vilket är alarmerande (dock är detta påstånde kontroversiellt i forskarvärlden).
Det har utförst många studier på ämnet och det är utom rimlig tvivel bevisat att sexdebuten kraftigt påverkar din framtid och specifikt hur framgångsrik den är. Rent beteendemässigt skulle en mycket sen sexdebut (tex vid 30) vara rent skadlig då hypofysen påbörja en substansiell regression och skumpnar ihop. Motsvarande ihopskrumpning ses ej hos de som förlorat oskulden vi "rätt" tidpunkt.
Stora studier har gjorts på detta, Johnson & Johnson's försök 1969 står fortfarande som standard för dessa studier där 50 oskulder under 10 år studerades mot en lika stor kontrollgrupp av icke-oskulder. I över 50% av fallen så var hypofysen hos dessa oskulder så skadad att återväxt bedömdes som osannolik. Kontrollgruppen uppvisade inga förändringar alls på hypofysen. Hela 69% av försöksgruppen uppvisade även ett starkt antisocialt beteende något som dock ej helt kunde bekräftas. Gruppens överrepresentation när det gäller alkoholism kunde ej heller med säkerhet härledas till utebliven sexdebut.
Avhållsamhet kan vara ett val, och alla har rätt att göra det valet. Det är dock viktigt att vara medveten om riskerna.
Det här låter sjukt. Pedofili för att man inte har förlorat oskulden tidigt hahah.