2012-11-01, 01:00
Medlem
EdgeofEndings avatar
Har haft burken i två år, ominstallerat den några gånger. Men nu verkar den verkligen springa i tjära. Började med att internet gick fan knappt att använda, "okej" tänkte jag, säkert en dal hos mitt internet. Sen laddade den vegas pro rätt långsamt, och nu går det tom segt att kolla bland mina spel i steam, och väntade ca 2min att starta cs:s innan jag avbröt.

En vän sa att han hade liknande problem som visade sig bero på hans hdd.

Har denna samt två 1tb varianter (vad innehållet går till är ointressant )

Vet inte varför jag köpte just kaviaren, tänkte väl att hdd som hdd.

Övriga delar som ev. kunde orsaka mitt problem:

Moderkort
CPU & fläkt

Om det är fel på hdd'n, är t ex Resident Evil 4 Star Trek nåt att ha?
Senast redigerad av EdgeofEnding 2012-11-01 kl. 01:03.
Citera
2012-11-01, 06:07
Bannlyst
Testa att diskrensa.
Citera
2012-11-01, 06:36
Medlem
Så när var det senast du installerade om den?

Börja med att flytta allt du vill ha kvar till en annan disk (Gör backup). Ta bort och skapa ny(a) partition(er) som du installerar Windows på (första partition för börja av en mekanisk disk är den snabbaste delen).

Är den fortfarande seg så är det risk att disken håller på att gå sönder och då är viktigt att du redan gjort backup för det händer ofta att disken går sönder precis när man håller på att testar om disken är ok eller belastar den på andra sätt. Genom att redan ha försökt installera om så är du redan förberedd och har redan alla drivrutiner, program osv som ska in efteråt nedladdad tillsammans med din backup.

Ha bara 1 hårddisk kopplad tills Windows installerats klar. De andra kopplar du in efteråt. Har du flera så lägger den något Windows behöver på den andra disken så att Windows inte startar om något händer med den andra disken trots att Windows är ok. Många kunde inte reparerar (felet var kvar) eller fixa på andra sätt utan blev tvungna att installera om på rätt sätt.

Var uppmärksam när du sen installerar drivrutiner, program, spel osv. Många av dom frågar om du vill ha extra skräp du inte alls är intresserad av som segar ned dator.
Senast redigerad av panpo98 2012-11-01 kl. 06:44.
Citera
2012-11-03, 22:24
Medlem
Vilket windows har du? hämta program ccleaner, spybot och anti malware. kör alla de med både register och hårdisk. kör även din virus program efter du har uppdaterat den. problem solved?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in