2012-10-31, 23:01
Medlem
Hej!

Har skrivit massa viktig text i Wordpad OCH sparat sedan åkte sladden ut och datorn dog.
Dokumentet finns kvar på datorn och det är på 4KB men när jag öppnar det kommer ingen text fram!!
Vad göra??

Tack på förhand!:
Citera
2012-10-31, 23:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Vad händer om du försöker öppna det?
Citera
2012-10-31, 23:10
Medlem
Dokumentet ser bara ut som om man öppnar ett nytt. Helt tomt!
Citera
2012-10-31, 23:27
Medlem
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=218264

"99% chance that you will not be able to recover your essay as it was only in ram and not saved to the HDD. But at least try this:

- Use the "Search" capability and search the C partition using find text or words in file option. Use wild cards if needed to search any/all file types and be sure to include hidden files in the search. Then search on one or two or three unique words or phrases that you used in your essay that most likely would never be expected to appear in any other file (eg, a word like "existential" or some unique date such as "Dec 1872" provided it was used in the essay. Search on the word or phrase exactly as it was typed in the essay.)

Hopefully, if the essay file is on the HDD at all, then it might be identified thru finding the unique key words."

kan vara värt att testa.
Citera
2012-10-31, 23:32
Medlem
Ja jag ska testa det..

Det som är så konstigt är att dokumentet är sparat och det finns innehåll i dokumentet eftersom storleken är 4kb. Om den sparade filen skulle vara tom så skulle det väl stå 0kb ?
Citera
2012-10-31, 23:45
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svasse24
Om den sparade filen skulle vara tom så skulle det väl stå 0kb ?
Öppna den med Notepad/Anteckningar och se om du kan analysera något av innehållet.
Citera
2012-10-31, 23:47
Medlem
Samma sak händer...
Bara ett blankt, tomt, vitt ark
Citera
2012-11-01, 00:10
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Då behöver du nog en editor i stil med UltraEdit för att se vad filen egentligen innehåller.

Eller om du är bekväm med att utföra CMD-kommandon från en prompt: TYPE filnamn.ext.
Citera
2012-11-01, 00:39
Medlem
Jag testar!

Fler förslag någon ifall detta inte funkar? Annars blir detta en lång natt!
Citera
2012-11-01, 00:45
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Samma sak händer...
Då sparades antagligen datan endast i RAM-minnet och kan därför inte återskapas. Enda chansen är om det finns någon temporär fil som kan innehålla datan, men det tvivlar jag starkt på.
Citera
2012-11-01, 00:57
Medlem
Men jag hade ju jobbat på dokumentet redan på förmiddagen idag. Sedan sparade jag och efter middagen så öppnade jag det och fortsatte skriva så det kan väl inte vara möjligt?
Citera
2012-11-01, 20:05
Medlem
brianmolkos avatar
finns det inte någon fil med liknande namn som heter .temp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in