2012-10-31, 22:11
Medlem
Gradozs avatar
Jag får ofta svårt att andas djupt sedan en panikattack mitt i natten för inte så längesen .Och jag måste ofta "ta i" för att andas och andas där med ganska högt så att folk typ anmärker på det.

Det är ganska jobbigt då jag typ går runt och är halv anfådd. Detta blir värre då jag äter mycket mat (Burger King, eller ris/kebab tallrikar samt kaffe och coca cola). Jag sitter även mer än rör på mig, så jag har skit dålig kondition.

Tror inte det är medicinskt så därför postar jag här på psykologi, fetrsom jag mått skit och haft ångest pga jag inga vänner eller tjejer har.

Någon som har några tips? Detta problem brukar också bli värre när jag tänker på det och när jag blir lite nervös/obekväm.

Doktorn sa att det inte är fel på mina lungor eller andnings process alls, utan det är phsykiska problem.
Men hur ska jag bota detta?? Känns som jag drunknar när jag försöker sova.

Hjälp!!
Citera
2012-10-31, 22:18
Medlem
När du är uppstressad försök att tänka på att andas med magen.
Andas inte för snabbt, hyperventilering stressar bara upp kroppen.
Hitta en rolig bild i ditt huvud du kan fokusera på medan du tänker på andningen.
Citera
2012-10-31, 22:18
Medlem
LittlePerverts avatar
Att det känns värre när du ätit mycket är ju för att du blir uppblåst. Det är alldeles normalt.

När du ska sova kan det ju vara så att du börjar känna efter. så gjorde jag ett tag när jag hade ångest, jag kände liksom efter och inbillade mig sen att andningen inte gick automatiskt.
Jag tyckte att det bästa var att djupandas lite så man inte blev yr p.g.a. hyperventilering och sen sysselsatte sig så jag blev distraherad och inte funderade så mycket. Samtidigt intala sig själv att "det är ångest, det är inte farligt, man dör inte av ångest"

För en del hjälper såna avslappningsövningar. Man lyssnar på en skiva och får kroppen att slappna av. På mig fick det motsatt effekt men vet att det hjälper många.
Citera
2012-10-31, 22:27
Medlem
Gradozs avatar
Glömde jag säga att jag ofta deppar nig mig med flit genom sorlig musik i MP3:N?För det gör jag med tyvärr. Bidrar det till denna andningsnöd??
Citera
2012-10-31, 22:32
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gradoz
Jag får ofta svårt att andas djupt sedan en panikattack mitt i natten för inte så längesen .Och jag måste ofta "ta i" för att andas och andas där med ganska högt så att folk typ anmärker på det.

Det är ganska jobbigt då jag typ går runt och är halv anfådd. Detta blir värre då jag äter mycket mat (Burger King, eller ris/kebab tallrikar samt kaffe och coca cola). Jag sitter även mer än rör på mig, så jag har skit dålig kondition.

Tror inte det är medicinskt så därför postar jag här på psykologi, fetrsom jag mått skit och haft ångest pga jag inga vänner eller tjejer har.

Någon som har några tips? Detta problem brukar också bli värre när jag tänker på det och när jag blir lite nervös/obekväm.

Doktorn sa att det inte är fel på mina lungor eller andnings process alls, utan det är phsykiska problem.
Men hur ska jag bota detta?? Känns som jag drunknar när jag försöker sova.

Hjälp!!

Är du helt säker på att det är psykiska problem? Det finns ju andningsövningar på sjukhus etc, erbjöd dom dig ingen sån hjälp. Man går igenom lite olika steg för att bli avslappnad och andas normalt.

Är det någonting som du mår dåligt över i ditt liv, om inte kanske det sitter undermedvetet? Hur som helst, jag hoppas att du löser detta, tycker synd om dig. Ingen ska behöva lida!

Mvh
Citera
2012-11-01, 01:40
Medlem
MusseMunskydds avatar
Håll andan.
Citera
2012-11-01, 08:20
Medlem
cnbizzzs avatar
Har typ haft samma allt sitter i psyket det går
Över träna avslappnings o andningsövningar
Så kommer det bli bra igen lovar
Citera
2012-11-01, 15:59
Medlem
Lys avatar
Psykologi och psykiatri > Psykiska problem / Mod
Citera
2012-11-01, 20:36
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissVendetta
Är du helt säker på att det är psykiska problem? Det finns ju andningsövningar på sjukhus etc, erbjöd dom dig ingen sån hjälp. Man går igenom lite olika steg för att bli avslappnad och andas normalt.

Är det någonting som du mår dåligt över i ditt liv, om inte kanske det sitter undermedvetet? Hur som helst, jag hoppas att du löser detta, tycker synd om dig. Ingen ska behöva lida!

Mvh

Har inga vänner, men har tillgång till allafall sex var 3:e månad vilket är lite. Jag behöver social kontakt och sex varje dag för att må bra liksom. Jag är inte en ensamvarg. Det är de orsakerna jag kommer på som gör mig deppad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in