Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-31, 21:53
Medlem
ElegantlyInDespairs avatar
Jag vet att det finns trådar men ingen av dom ger något svar. Jag undrar bara ungefär vad det kostar. Jag har inget företag som jag vill annonsera ut jag är bara nyfiken. Någon som vet? Varför kan inte admin eller någon som annonserat bara ge en ungefär siffra, är det 2000 i veckan eller 50 000? Finns det någon gräns hur länge man måste annonsera?

En till grej jag undrar, vad finns det för regler angående annonseringen? Flashback tillåter ju ganska extrema diskussioner, skulle man t.ex kunna köpa en annons där man hänger ut pedofiler? En sida som säljer olagliga droger?
Citera
2012-10-31, 22:13
Medlem
negerbarns avatar
Och ingen av de trådarna du läst har gett dig svaret att du ska använda det lilla fina kontaktformuläret som du hittar under Annonsera längst nere till höger?

Anledningen till att det inte finns svar är ju för att frågan är likvärdig med "Hur långt är ett snöre?".
Citera
2012-10-31, 22:19
Medlem
Varför ska jag kontakta dom? Jag har inget intresse av att annonsera jag vill bara veta svaren. För övrigt har jag faktiskt kontaktat dom vid flera tillfällen och frågat men inte fått något svar.

Och nej frågan är inte likvärdig med "Hur långt är ett snöre" det måste finnas en generell guide till ungefär hur mycket det kostar, varför skulle det inte?
Citera
2012-10-31, 22:28
Medlem
Tlagnojs avatar
För att sådana uppgifter skulle kunna skjuta eventuella offerter och förhandlingar i sank. Min gissning.
Citera
2012-10-31, 22:36
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantlyInDespair
Varför ska jag kontakta dom? Jag har inget intresse av att annonsera jag vill bara veta svaren. För övrigt har jag faktiskt kontaktat dom vid flera tillfällen och frågat men inte fått något svar.

Och nej frågan är inte likvärdig med "Hur långt är ett snöre" det måste finnas en generell guide till ungefär hur mycket det kostar, varför skulle det inte?
Då gissar jag, mellan tummen och pekfingret, att det kostar mellan 2000 och 50 000 kr. Tlagnoj har en solid poäng också.
Citera
2012-10-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
För att sådana uppgifter skulle kunna skjuta eventuella offerter och förhandlingar i sank. Min gissning.
Så Flashback vill helt enkelt kunna ta olika priser för olika 'kunder', är inte det lite.. fel?
Citera
2012-10-31, 22:46
Medlem
Combots avatar
Citat:
Så Flashback vill helt enkelt kunna ta olika priser för olika 'kunder', är inte det lite.. fel?

Du tolkar ju det Tlagnoj skriver som fan tolkar bibeln

Alla säljare och köpare förhandlar med varandra. Det är inget oetiskt
eller konstigt som du vill påskina. Det är fullt normalt.

Har du gått ut grundskolan än?
Citera
2012-10-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Du tolkar ju det Tlagnoj skriver som fan tolkar bibeln

Alla säljare och köpare förhandlar med varandra. Det är inget oetiskt
eller konstigt som du vill påskina. Det är fullt normalt.

Har du gått ut grundskolan än?
Det Tlangoj säger är ju i princip att Flashback vill kunna ta olika priser för samma service. McDonalds säljer inte en hamburgare till en person för 10:- sen 15:- till nästa person.
Citera
2012-10-31, 23:08
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Det Tlangoj säger är ju i princip att Flashback vill kunna ta olika priser för samma service. McDonalds säljer inte en hamburgare till en person för 10:- sen 15:- till nästa person.
Men lilla gubben, det märks att du inte har någon erfarenhet av affärslivet. När man förhandlar med annonsörer, köpare/säljare och sponsorer så ligger det i sakens natur att man är tyst om vissa saker. De avtal som jag har förhandlat fram har alla haft en sekretessklausul, vilket innebär att det som står i sponsoravtalet stannar mellan sponsorn och den part jag representerar. Det är ett helt naturligt sätt att göra affärer på. Väx upp.
Citera
2012-10-31, 23:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Nu är det ju inte säkert att det är därför det inte skrivs ut, men det är knappast osannolikt. Det är så dom allra flesta branscher fungerar och ju mer nischad och heterogen produkten är ju mer hysch-hysch är det.

En cheeseburgare på mcdonalds är en extremt homogen produkt.
Citera
2012-10-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Men lilla gubben, det märks att du inte har någon erfarenhet av affärslivet. När man förhandlar med annonsörer, köpare/säljare och sponsorer så ligger det i sakens natur att man är tyst om vissa saker. De avtal som jag har förhandlat fram har alla haft en sekretessklausul, vilket innebär att det som står i sponsoravtalet stannar mellan sponsorn och den part jag representerar. Det är ett helt naturligt sätt att göra affärer på. Väx upp.
Nej det har jag absolut inte, vart har jag påstått det? Lilla gubben? Väx upp? Vad exakt försöker du åstadkomma med dessa ner tryckande uttalanden? Har du erfarenhet när det kommer till psykologi? Jag kan dra slutsatsen att du är en väldigt osäker individ som måste komma hit på internet och hävda dig själv och komma med såna idiotiska kommentarer

Ontopic så tycker jag inte det vore orimligt att veta ungefär vad det kostar, bara för intressets skull. Ni kan inte påstå att det varierar så extremt mycket som 2000 och 50 000?
Citera
2012-10-31, 23:55
Medlem
analfucks avatar
Det är nog lite hästhandel med både offert och fast pris. Flashback är ju ett vinstdrivande aktiebolag så någon sitter ju och sköter ekonomin och försäljning av tjänster, ex. annonser. Tyvärr har det väl inte genererat tillräckligt med pengar eftersom flashback gick minus förra bokslutet? (eller är jag helt ute och cyklar?)

Det kan ju även vara så att flashback får x antal öre/kr för varje klick på länkarna eller en procentsats av summan ett köp på annonsörens sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in