2015-12-30, 14:46
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är ju precis detta fenomen som man lagt märke till, sedan 1999.

Det hade den här gången varit tio gånger bättre om:

Hur svårt kan det vara att dikta ihop en bra historia och med lite nya typer av skepp och med lite känsla relationerna emellan?

Du får väl hoppas på att Rogue One blir mer i din smak. Jag längtar i alla fall som fan efter uppföljaren till The Force Awakens, helvete vilken jobbig väntan...
Citera
2015-12-30, 16:38
Moderator
Popesizes avatar
En sak som slog mig när jag såg filmen var följande.
Citera
2015-12-30, 17:17
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Jag är verkligen ingen inbiten sw-fantast, men jag gillar the big bang thoery och för att göra Sheldon glad så har jag på senare år sett episoder 1-6 ett antal gånger på tv. Igår var det därför dags att för första gången gå på bio på länge, väldigt länge.

Så där satt jag med rosslig hals, stel rygg och genomled en massa reklam man på tv kan göra annat under (förresten när kommer denna få börja visas på TV? Känner att jag måste se om den några gånger för att fatta allt). Men till slut fick jag då 136 minuter, 136 väldigt bra minuter film.

Jag har tänkt på denna film länge och i somras slog det mig att star wars till 95 % eller nått består av män och det vore åtminstone nyskapande att en kvinna kunde få en större roll. Kanske kan det reta några också, men det gör mig inget. Däremot att så många skulle klaga på att en mörk var i huvudroll slog mig inte ens. Men men, ju fler kvinnohatande rasister som blir arga desto bättre mår jag. (Hur man kan hata en person som inte vet någon om mer än kön och/eller hudfärg/religion övergår mitt förstånd)

Nåväl, filmen hade kunnat varit lite lugnare, första 90 minuterna går i en rasande fart utan tid för eftertanke. Där kunde man lagt in mer av bakgrundshistorier istället, antar att det kommer i åttan, precis som i femman. Lite befriande med slå skrattpauser iallafall, det uppskattade jag och som det lät många andra i salongen. Den kommer också antagligen bli mer framgångsrik för den mörka sidan, för att sedan slå tillbaka med triumf för den rebellerna, precis som i sexan.

Lite handling som ska spoilerdöljas

Till de kommande episoderna hoppas jag släktbanden reds ut. Jag tror nån god kommer vända till ond i åttan och tillbaks i nian. Jag tror inte att gamlingarna kommer ta alltför stor plats.

Den får 4/5 i betyg av mig. SVT gav den 3, det tyckte jag var lite lågt redan i förväg. Och 5 vill jag inte ge den, för då blir den för svår att toppa i nian. Så därför 4. (Såvida den inte hade varit vrålkass hade den fått en 4 oavsett vad). Inte lika bra som trean som jag, och bara jag, tycker är den bästa (Anakins vändning). Men jag har längtat nått enormt efter denna film och längtar nu än mer efter åttan och nian, det är nog det bästa betyg man kan få av mig.
Citera
2015-12-30, 18:02
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize

Det finns "konventionella" vapen som kan parera en ljussabel, antingen på grund av att de är byggda av ett resistant material eller för att de har en egen energikälla som blockerar ljussablen. T.ex. Electrostaves som används av General Grievous livvakter eller vibroblades som förekommer i bland annat KOTOR spelen och Clone Wars serien är vapen som kan parera ljussablar.
Citera
2015-12-30, 18:17
Medlem
Bittersteels avatar
Det finns en sak jag stör mig väldigt mycket på.
Citera
2015-12-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize

Citera
2015-12-30, 18:58
Medlem
Tomatns avatar
Någon har gjort en "ny" trailer på empire strikes back med sountracket till force awakens trailern.
Man ser verkligen att det nästan är samma film.

http://www.top-vines.co/2015/12/cue-manipulative-music.html

Förövrigt tyckte jag filmen var helt okej, tror de andra kommer bli riktigt bra
Senast redigerad av Tomatn 2015-12-30 kl. 19:18.
Citera
2015-12-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceoffrein
Håller inte med alls änna. Men det är ju det tjusiga med subjektivitet och skit...

Tar det i en spoiler:

Är personligen riktigt nöjd med filmen. Uppenbarligen en åsikt jag delar med sinnessjukt många människor. Men ingen film kan tillfredsställa alla, men jag tycker detta är ett kärleksbrev till det nostalgiska med original-trilogin, samtidigt som det är mycket lovande inför del VIII och IX

Angående Rey-ren!

Citera
2015-12-30, 19:50
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Angående Rey-ren!

Leila? Seriöst. Leila?

Citat:
Tänk dig själv om ex Nolan hade ansvarat för regin! Du tror inte att vi hade fått en mer mångfasetterad film?

Usch. Hade antagligen blivit en otroligt tråkig film.
Citera
2015-12-30, 19:50
Medlem
En annan sak jag stör mig på!

Alla dessa fåniga detaljer i kombination med att filmens struktur är oerhört feg skapar en medelmåttig helhet! Den här historien är inte värd att minnas. Jämför ex den här historien med tv-spelet KotoR! Det är som natt och dag.

Det här är ingen kärleksförklaring till Star Wars. Det här är en feg 3+ film i samma anda som JJ binks remake på Star Trek! Jag är ledsen. Men du vet att jag har rätt!

Tänk dig själv om ex Nolan hade ansvarat för regin! Du tror inte att vi hade fått en mer mångfasetterad och sofistikerad film?
Senast redigerad av Kassmachin 2015-12-30 kl. 19:58.
Citera
2015-12-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Leila? Seriöst. Leila?

Usch. Hade antagligen blivit en otroligt tråkig film.

Vad heter hon då? Och nej, det hade inte blivit en tråkig film! Det faktum att Disney anställer världens fegaste men jämnaste 3+ regissör säger egentligen allt. Tom Spielberg hade känts fräscht i jämförelse.
Citera
2015-12-30, 20:00
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Vad heter hon då? Och nej, det hade inte blivit en tråkig film! Det faktum att Disney anställer världens fegaste men jämnaste 3+ regissör säger egentligen allt. Tom Spielberg hade känts fräscht i jämförelse.

Först Leila (Leia), och nu Tom Spielberg? Nej, jag går fan och lägger mig.

Men nä, Nolan hade varit ett hemskt val. Gubben vet inte vad ordet "kul" betyder, och Star Wars (prequelfitteriet exkluderat - såklart) är själva definitionen av kul. Ren underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in