2015-12-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Först Leila (Leia), och nu Tom Spielberg? Nej, jag går fan och lägger mig.

Men nä, Nolan hade varit ett hemskt val. Gubben vet inte vad ordet "kul" betyder, och Star Wars (prequelfitteriet exkluderat - såklart) är själva definitionen av kul. Ren underhållning.

Tom (eg t.o.m men lite känsla får du allt visa) = Till och med! Stor bokstav i början på ny mening. Skriver lite hastigt och lustigt på telefonen. Du behöver inte bli sur för att jag ger ett korrekt omdöme på din älsklingsserie!
Senast redigerad av Kassmachin 2015-12-30 kl. 20:12.
Citera
2015-12-30, 20:16
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Tom = Till och med! Stor bokstav i början på ny mening. Skriver lite hastigt och lustigt på telefonen. Du behöver inte bli sur för att jag ger ett korrekt omdöme på din älsklingsserie!

Haha, jag är inte ett dugg sur. Att vissa inte uppskattar denna film lika mycket som jag gjorde stör mig inte alls. Tycker mer synd om er som inte fick njuta av upplevelsen lika mycket som jag gjorde.
Citera
2015-12-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Haha, jag är inte ett dugg sur. Att vissa inte uppskattar denna film lika mycket som jag gjorde stör mig inte alls. Tycker mer synd om er som inte fick njuta av upplevelsen lika mycket som jag gjorde.

Det är inte synd om någon. Jag är tvärtom glad att jag har ett kritiskt tänkande ackompanjerat av en solid smak för kvalité. Jag njuter av många andra filmer!
Citera
2015-12-30, 20:25
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Det är inte synd om någon. Jag är tvärtom glad att jag har ett kritiskt tänkande ackompanjerat av en solid smak för kvalité. Jag njuter av många andra filmer!

Good for you!

Längtar efter bluraysläppet. Att se filmen i en sketen SF-biograf var verkligen inte optimalt. Extremt mörk bild och fjösigt ljud. Tacka fan slapp jag 3D:n i alla fall.
Citera
2015-12-30, 20:26
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Angående Rey-ren!

Angående det du säger om Finns merchandise så blir det extra misslyckat eftersom inte en jävel köper hans figurer. Kolla själv priset på amazon.com;
Finn går för 16$
Poe för 22,5$
Kylo Ren för 30$
Och Rey för 38$
Om jag fattat rätt är MSRP, riktpriset, 20$ för alla.
Citera
2015-12-30, 20:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Angående det du säger om Finns merchandise så blir det extra misslyckat eftersom inte en jävel köper hans figurer. Kolla själv priset på amazon.com;
Finn går för 16$
Poe för 22,5$
Kylo Ren för 30$
Och Rey för 38$

En liten detalj bara. Priset för Finn är ju för bara den figuren, men länken till Rey för $38 är ju Rey + BB8. Ändå stor skillnad.

Sen har båda figurerna samma betyg, men något fler recensioner på Finn.
Citera
2015-12-30, 20:43
Medlem
Citat:
Finn går för 16$
Poe för 22,5$
Kylo Ren för 30$
Och Rey för 38$

Haha intressant. Sanslöst fula figurer, för övrigt. Kanske bottnar detta i de facto att Finn är den mest mediokra och alldagliga karaktären och därför svårast att kategoriseras!? De ger han lite av varje, medan de andra har tydliga roller (piloten, den gode och den onde). Personligen uppskattade jag verkligen Finn mest. Bra castad och god balans vad gäller personlighetsgalleriet. Däremot onödigt att ex låta han slåss med en lightsaber, som i ett desperat försök att göra karaktären lite häftigare!

Störde mig däremot enormt på EMO-Vader och hästtjejen. Poe kändes som en biroll! Värst var nog ändå hur Max von Sydow behandlades. Vad håller gubben på med? Snacka om att casha in på bekostnad av sitt egna eftermäle haha!
Citera
2015-12-30, 21:36
Medlem
erikp121s avatar
Helt klart en bra rulle. Däremot saknar jag lite av den där speciella Star Wars-känslan, vilken till och med infinner sig i Prequel Trilogy. PT som jag på senare tid har börjat uppskatta rejält trots alla dess brister.

Citera
2015-12-30, 21:51
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
En liten detalj bara. Priset för Finn är ju för bara den figuren, men länken till Rey för $38 är ju Rey + BB8. Ändå stor skillnad.

Sen har båda figurerna samma betyg, men något fler recensioner på Finn.
Poängen jag ville få fram var att eftersom ingen ville ha Finn är de tvungna att rea ut honom för att få i alla fall några figurer sålda. Tillgång och efterfrågan alltså. Rey går för övrigt för 46$ nu.
Citat:
Haha intressant. Sanslöst fula figurer, för övrigt. Kanske bottnar detta i de facto att Finn är den mest mediokra och alldagliga karaktären och därför svårast att kategoriseras!? De ger han lite av varje, medan de andra har tydliga roller (piloten, den gode och den onde). Personligen uppskattade jag verkligen Finn mest. Bra castad och god balans vad gäller personlighetsgalleriet. Däremot onödigt att ex låta han slåss med en lightsaber, som i ett desperat försök att göra karaktären lite häftigare!

Störde mig däremot enormt på EMO-Vader och hästtjejen. Poe kändes som en biroll! Värst var nog ändå hur Max von Sydow behandlades. Vad håller gubben på med? Snacka om att casha in på bekostnad av sitt egna eftermäle haha!
Jag tror anledningen till att Finn inte säljer är att ingen kan relatera till honom eftersom han inte bara är extremt ful utan dessutom svart med afrikanskt utseende. Tänk på att priserna kommer från staterna, en personlig gissning är att en majoritet som ser Star Wars är vita och svarta amerikaner ser inte ut som afrikaner så de känner inte heller igen sig i karaktären.
Citera
2015-12-30, 22:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Poängen jag ville få fram var att eftersom ingen ville ha Finn är de tvungna att rea ut honom för att få i alla fall några figurer sålda. Tillgång och efterfrågan alltså. Rey går för övrigt för 46$ nu.

Jag förstår argumentationen. Samtidigt är det ju inte några försäljningssiffror du presenterar, utan bara priser på amazon. Så det säger inte så mycket egentligen. Vi vet ju t ex inte om man räknat med att figuren Finn skulle sälja mycket mer, och därför sitter på stora lager, då den tillverkats i väl tilltagna volymer?

Sen glömmer du fortfarande bort (trots mitt påpekande) att det är Rey + BB-8 som nu går för $46.

Och för att vara petig så skriver man valutatecknet ($) före det numeriska värdet.

Sist men inte minst så borde du veta att alla riktiga fanatiker såklart vill ha alla figurer.
Citera
2015-12-30, 22:54
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag förstår argumentationen. Samtidigt är det ju inte några försäljningssiffror du presenterar, utan bara priser på amazon. Så det säger inte så mycket egentligen. Vi vet ju t ex inte om man räknat med att figuren Finn skulle sälja mycket mer, och därför sitter på stora lager, då den tillverkats i väl tilltagna volymer?

Sen glömmer du fortfarande bort (trots mitt påpekande) att det är Rey + BB-8 som nu går för $46.

Och för att vara petig så skriver man valutatecknet ($) före det numeriska värdet.

Sist men inte minst så borde du veta att alla riktiga fanatiker såklart vill ha alla figurer.
Rey + BB-8 är ett paket som har ett riktpris $20 (tack för påpekandet om teckenföljden), och skall således inte ses som något häftigare än att man får med två extra händer med Poe.

Och riktiga fanatiker är aldrig ett argument för försäljning då det räcker med några 1000 enheter för att mätta den marknaden.
Citera
2015-12-30, 23:01
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Rey + BB-8 är ett paket som har ett riktpris $20 (tack för påpekandet om teckenföljden), och skall således inte ses som något häftigare än att man får med två extra händer med Poe.

Och riktiga fanatiker är aldrig ett argument för försäljning då det räcker med några 1000 enheter för att mätta den marknaden.

Haha, 1000 hardcore-Star-Wars-fanatiker? Som Kapten Haddock sa en gång i tiden: Du skojar?
Jaja vad det kokar ner till, du har fortfarande inte presenterat några försäljningssiffror. Så jag kan inte ta dig på allvar bara för att du namedroppar priser på en sida som säljer dessa figurer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in