• 1
  • 2
2012-10-30, 14:54
Medlem
SirHizzs avatar
Hej.

alltid när jag är bakis, dagen efter, så blir jag sjukt sugen på coca cola. jag brukar köpa 2 st 2 litare och dricker upp dom på en kväll..

inte såååå hälso samt

annars dricker jag nästan aldrig cola. men alltid när jag är bakis,
har det nåt med att kroppen behöver socker? att man bilr så sötsugen. för att återställa glykogen depååerna?
Citera
2012-10-30, 15:02
Medlem
lithionits avatar
Samma här, tror först och främst att det är nån psykologisk betingningen, att man förknippar cola med nåt positivt på bakfyllan, och sen det du nämnde om blodsockret.
Själv tycker jag att vatten smakar skit när jag är bakis.
Citera
2012-10-30, 15:11
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Samma här, tror först och främst att det är nån psykologisk betingningen, att man förknippar cola med nåt positivt på bakfyllan, och sen det du nämnde om blodsockret.
Själv tycker jag att vatten smakar skit när jag är bakis.

håller med, vatten är inte alls gott när man är bakis, smakar som metall i munnen.
Citera
2012-10-30, 15:13
Medlem
endures avatar
Det är rätt underligt. När du är bakfull är kroppen (i synnerhet hjärnan; som har praktiskt taget krympt) i starkt behov av vätska. Coca Cola har motsatt effekt, koffein är rent vätskedrivande och det går åt en del vatten till att hantera sockret.

En logisk förklaring kan dock vara den milda smärtlindringen koffeinet ändå utgör, + den lilla kicken av sockret.
Citera
2012-10-30, 15:13
Medlem
Cokekillers avatar
Jag gillar inte cola alls på bakfyllan, dricker hellre vatten.
Citera
2012-10-30, 15:17
Medlem
D.Hazes avatar
Jag blir också sugen på en kall cola dagen efter trots att colan i sig inte smakar något (kanske är för att jag drack för mycket dagen innan) men aa.

Vatten blir jag inte alls sugen på, brukar istället dricka vatten innan jag lägger mig ^^
Citera
2012-10-30, 15:29
Bannlyst
iskall cola och en fet jävla pizza är bästa receptet för att bli av med bakfyllan
Citera
2012-10-30, 15:38
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chealen
iskall cola och en fet jävla pizza är bästa receptet för att bli av med bakfyllan

precis.

man blir sugen på skräpmat dagen efter, det är nog för kroppen är helt tömd på energi, den gått åt till att kroppen kan ta hand om etanolen.

och kroppen måste fylla på med ny energi, därför man blir sugen på pizza, cola, chips osv.

jag vet inte, en teori bara
Citera
2012-10-30, 16:07
Medlem
Aldrig så för mig! är bara sugen på vatten, sen så har jag vänner som dricker 2 liters coca cola per dag typ, dom säger att dom blir skit trötta om dem inte druckit cola!
Citera
2012-10-30, 16:29
Medlem
AnCa89s avatar
Min man är likadan, värt att tillägga att han dricker aldrig Cola annars, men när han är bakis så drycker han den som en häst
Själv blir jag sugen på mjölk, kan vakna typ kl 06.00 och springa till kylskåpet för att tömma mjölkpaketet
Citera
2012-10-30, 17:04
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Det är rätt underligt. När du är bakfull är kroppen (i synnerhet hjärnan; som har praktiskt taget krympt) i starkt behov av vätska. Coca Cola har motsatt effekt, koffein är rent vätskedrivande och det går åt en del vatten till att hantera sockret.

En logisk förklaring kan dock vara den milda smärtlindringen koffeinet ändå utgör, + den lilla kicken av sockret.

Jag vet, själv försöker jag avvakta med colan tills jag fått i mig några glas vatten. Speciellt utomlands när man haft en blöt kväll så är det ju inte så smart att börja med cola och driva ut den lilla mängd vätska som finns kvar.
Citera
2012-10-30, 18:07
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Min man är likadan, värt att tillägga att han dricker aldrig Cola annars, men när han är bakis så drycker han den som en häst
Själv blir jag sugen på mjölk, kan vakna typ kl 06.00 och springa till kylskåpet för att tömma mjölkpaketet

iskall mjölk är inte dumt alls faktiskt eller som du sa, om man vaknar mitt i natten

dricker inte så mycket mjölk annars, men när man är bakis så är det skitgott. konstigt egentligen, kroppen måste sakna mineraler/vitaminer och man lider av vätskebrist så klart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in