2012-10-30, 12:50
Medlem
Hej!

Jag ska ha ett möte med en kund imorgon och de använder sig av Lync och vill då att jag ska göra detsamma.
Helt borta tycker jag inte jag är på datorer men den här skiten får jag inte att fungera.
Måste man ha Office 365 för de?

Jag har Microsoft Office Outlook 2007 på Windows 7.

Har laddat ner Lync 2010 men kan ju inte ens logga in då jag inte har något konto men det finns ju inte ens en Registrera sig knapp

Nån som vet om jag måste skaffa Office 365 och massa annat bök?

Tack!!

Mvh
Quiding
Citera
2012-10-30, 12:59
Medlem
RingInteSnutens avatar
Aldrig hort talas om det tidigare, men hittade denna och ser faktiskt ut att vara intressant lasning.
Citera
2012-10-30, 13:00
Medlem
RingInteSnutens avatar
Du maste ansluta med din exchange server pa jobbet.
Citera
2012-10-30, 13:01
Medlem
Deviance88s avatar
Vi kör med Office365 på arbetet, då är Lync inkluderat ( går att installera via att man loggar in på webmailen ).

Testat lite funktioner till och från, är sjukt smidigt med videosamtal och chatt ( liknande MSN Messenger ), fungerar faktiskt förvånansvärt bra!
Citera
2012-10-30, 13:21
Medlem
Tack för tipsen men inget direkt som löste det.. den pdf länken var ju att man ska logga in med nån skola typ

Egentligen är väl frågan, räcker det med de programmen jag har eller måste jag skaffa något annat?
Citera
2012-10-30, 13:24
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quiding
Tack för tipsen men inget direkt som löste det.. den pdf länken var ju att man ska logga in med nån skola typ

Egentligen är väl frågan, räcker det med de programmen jag har eller måste jag skaffa något annat?

PDFen funkar i vilket fall. Vad hander om du forsoker logga in med ditt anvandarnam/exchange ifran jobbet?

Anvander ni Lync annars pa kontoret? Har du kollat med IT sa att du har ratt att anvanda det?
Citera
2012-10-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
PDFen funkar i vilket fall. Vad hander om du forsoker logga in med ditt anvandarnam/exchange ifran jobbet?

Anvander ni Lync annars pa kontoret? Har du kollat med IT sa att du har ratt att anvanda det?

Ingen har använt de här innan, vi är bara 3st och ingen som vet hur de fungerar.

Hur vet jag vilket användarnamn jag har på jobbet i Exchange? Sorry för noob frågor
Citera
2012-10-30, 13:31
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quiding
Ingen har använt de här innan, vi är bara 3st och ingen som vet hur de fungerar.

Hur vet jag vilket användarnamn jag har på jobbet i Exchange? Sorry för noob frågor

Antar att ni har en Outlook server uppsatt?

Prova din e-mail adress

Edit: Insag nu att det ar gamla office messenger.

Helt arligt tror jag att du kan ge upp da Lync endast ar for intern chatt.

Du kan inte lagga till nagon som sitter pa en annan server.

Rekomendera att ni anvander Skype.
Senast redigerad av RingInteSnuten 2012-10-30 kl. 13:34.
Citera
2012-10-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Antar att ni har en Outlook server uppsatt?

Prova din e-mail adress

Edit: Insag nu att det ar gamla office messenger.

Helt arligt tror jag att du kan ge upp da Lync endast ar for intern chatt.

Du kan inte lagga till nagon som sitter pa en annan server.

Rekomendera att ni anvander Skype.

Tack så mycket för hjälpen!!!
Citera
2012-10-30, 14:16
Medlem
aptangos avatar
Lync är inte bara en "intern chatt" utan så mycket mer (skrivbordsdelning, videoöverföring, telefoni etc). Men jag tycker inte du ska lova kunden nåt som inte stämmer, brukar bita en där bak.

Säg att ni "håller på att införa Lync" isåfall. Blir ju aningens pinsamt om de vill köra videokonferens etc annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in