Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
En gång i veckan låter bra. Ett set är skitsnack.
Om du vill prioritera biceps så lägg det på en annan dag än rygg (då man använder biceps när man kör rygg) och gör biceps först i passet. Satsa på stänger och hantlar istället för kabelövningar.
jag har rekomenderat en kombination helatiden, läs bakåt i tråden.
störst biceps har ingenting med kuskap att göra, för det första är det som rookien sa, för det andra handlar det även om gener och för det tredje hur länge man tränat. Sådant borde du veta om du är påläst.
Det här är det sista jag skriver i tråden.
När jag skrev att han skulle satsa på fria vikter istället så menar jag med ordet "satsa" att det är dessa som man lägger tonvikten på, förmodligen missupfattade du det till att jag sa blankt nej till att köra maskiner. Detta var säkert det som triggade igång dig.
Det som jag jag sedan "gick igång" på var att du hellre tyckte han skulle köra kabelövningar.
De som har styrketränat länge eller har läst en massa nummer av BK vet att de allra
flesta upplever att de får bäst resultat när de satsar i huvudsak på
basövningar med stång och fria vikter. Dock finns det undantag och man ska göra det som känns bäst för en själv.
När det gäller störst biceps så var det inte mitt förslag och enda anledningen att jag sa att det var en bra idé (dock absolut inte i denna tråd, snarare i teorin) är för att du då skulle inse att de flesta som har fått bra resultat kör fria vikter i huvudsak. Att det handlar om gener och träningstid är väl självklart, men det är klart som korvspad att det finns en korrelation mellan stora biceps och stor träningserfarenhet och därmed kunskap.
Det finns en anledning till att du inte hittar riktig stora killar på gym med bara maskiner...
Du kan säkert massor som inte jag kan men jag föreslår ändå att du kompletterar ditt diplom med att börja köpa BK eller hänga på kolozzeum. Då kommer du kunna ännu mer.
Från och med nu kan vi "sluta fred" och ägna oss åt att föra diskussionen framåt, det tjänar alla på. Ok?
Till sist kan jag tillägga att jag har ganska små armar, om det tröstar lite...