2005-04-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
i kabelövningar får du ut en mycket större rörelse än med hantlar och stänger, så jag skulle hellre rekomendera det

Oh?

Jag har fått berättat för mig att den överlägset bästa bicepsövningen är att stå med en skivstång och göra kontrollerade curls. (helst en skivstång gjord just för detta, dvs med lite vinklade handtag).
Citera
2005-04-17, 00:29
Bannlyst
För maximal tillväxt bör du se till att proteinsyntesen är aktiv hela tiden, efter ett pass är proteinsyntesen aktiv i runt 48h, sedan kan du ju vila ytterligare ett dygn för att låta musklen återhämta sig lite mer, så ett bicepspass var 72:e timme, för absolut maximala tillväxt.
Citera
2005-04-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logistik
För maximal tillväxt bör du se till att proteinsyntesen är aktiv hela tiden, efter ett pass är proteinsyntesen aktiv i runt 48h, sedan kan du ju vila ytterligare ett dygn för att låta musklen återhämta sig lite mer, så ett bicepspass var 72:e timme, för absolut maximala tillväxt.

du måste tänka på att biceps även aktiveras i andra övningar, så det beror på hur tränings schemat ser ut!
Citera
2005-04-17, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
du måste tänka på att biceps även aktiveras i andra övningar, så det beror på hur tränings schemat ser ut!
Självklart, men lite får de väl tänka själva.
Citera
2005-04-17, 04:16
Medlem
Alladins avatar
Biceps är ju en av de muskler som kopplas in mkt när du tränar annat, en gång i veckan räcker länge.
Citera
2005-04-17, 04:34
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotte
Ok, men att vila en vecka låter mycket..
Jag har skaffat hantlar som är på 2x7 kg, alt. kan jag göra 1x14kg, vad är att rekommendera? Lyfta tills jag inte orkar mer, eller köra reps på 10x3 ???

Jag vill ha stora armar nu! Har blivit inspirerad av er!

Dotte: Kör tungt med få reps. 2ggr veckan max. Ligg i spannet 6-10 såpass mkt vikt att du inte fixar mer.
Citera
2005-04-17, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Biceps är ju en av de muskler som kopplas in mkt när du tränar annat, en gång i veckan räcker länge.
Beror helt på hur ditt upplägg ser ut, själv kör jag två dagars split, och kan därför träna biceps var 72:e timme...
Citera
2005-04-17, 13:08
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Beror helt på hur ditt upplägg ser ut, själv kör jag två dagars split, och kan därför träna biceps var 72:e timme...

Visst gör det de...
Du känner din kropp bäst, tänkte mer en måttning mellan tummen och pekfingret vid 3-4dagars.
72:e timme är helt klart för mkt för min del.
Citera
2005-04-17, 16:14
Bannlyst
Citat:
Visst gör det de...
Du känner din kropp bäst, tänkte mer en måttning mellan tummen och pekfingret vid 3-4dagars.
72:e timme är helt klart för mkt för min del.
Har du testat 2dagars split och 72h vila?
Citera
2005-04-17, 16:17
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Har du testat 2dagars split och 72h vila?

Hur delar du upp det? och varför två dagars...

Det finns anledning till att de flesta byggare kör 4-5dagars, två dagars tror jag inte på. Hur långa är passen osv osv.
Citera
2005-04-17, 16:29
Bannlyst
Citat:
Hur delar du upp det? och varför två dagars...

Det finns anledning till att de flesta byggare kör 4-5dagars, två dagars tror jag inte på. Hur långa är passen osv osv.
För att jag vill kunna vila musklerna 72h, tränar man en muskel tränas ofta ett par andra också och för att alla muskler ska få vila 72h och inte mer, kunde jag inte dela upp det på fler än två dagar. Såhär har jag lagt upp mitt:
Rygg/biceps/quads/baksida axlar/traps
Bröst/triceps/axlar/hamstring/vader/mage

Passens längd blir aldrig över 70minuter, kör ~12 set per muskelgrupp ((kort vila för att överbelasta så mycket som möjligt)(fler på stora musklergrupper (ex rygg) och färre på små (ex biceps)).

Många byggare kör 4-5 dagars och tränar två gånger om dagen, sedan kör de inte speciellt många isolationsövningar och därför tränas de andra musklerna ändå.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in