Citat:
Ursprungligen postat av snillenx
Jag har några frågor angående Godman då han även är en kontaktperson till mig och han är godman i den graden att han har kontakt med myndigheterna. För ett tag sen så sa han av sig från att sköta min ekonomi för han tyckte jag skötte den bra. Min första frågan är såhär att jag har planer på att ta ett lån och köpa en friliggande villa efter mitt första lån är betalt för jag har nyligen köpt en bostadsrätt men frågan är vad jag ska säga till honom när jag tar ett andra lån och köper en villa för han kommer säkert att fråga varför jag har tagit ett lån till och vad det är jag har köpt. Någon som kan ge några bra tips på vad jag kan säga. Det är såhär att jag vill ju ha en villa som jag kan åka till på sommaren och bara koppla av. Villan jag vill köpa är till salu på omkring 100tkr så det är inga stora pengar. Jag är tacksam för några tips och bra svar på vad jag kan göra
Jag och min godman har lite olika synvinklar kring visa saker så ibland så kommer vi inte överens på grund av det.
Jag vet inte om jag har förstått det helt, men han var alltså din goda man men är det inte längre? Då finns det väl ingenting att säga till han alls, han har väl inte något med det att göra? Hur som helst rekommenderar jag dig att tänka igenom ditt beslut, jag vet inte varför du haft en god man och det är inget jag behöver veta. Att köpa villa är väl inget som generellt är dumt men kan ju finnas anledning att tänka till extra och se att man förstått allt om man varit i behov av en god man, givetvis beroende av varför man haft en god man då. Lära sig av sina misstag helt enkelt.