Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-04-11, 23:15
Medlem
Nej behöver inte varenda dag men har behövt det allt oftare dom senaste veckorna, är rädd att jag är på väg att bli mer beroende. Angående sovas inlägg kan man verkligen dö av att sluta tvärt? kanske är rent skrämmas snack
Citera
2005-04-11, 23:57
Medlem
"torsk men inte beroende"

Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy
Nej behöver inte varenda dag men har behövt det allt oftare dom senaste veckorna, är rädd att jag är på väg att bli mer beroende. Angående sovas inlägg kan man verkligen dö av att sluta tvärt? kanske är rent skrämmas snack

Första tecknen på beroende e att du känner att du har ett kemisktillstånd, kemisk trötthet, allmänångest hela dagarna. (känns lite annorlunda än fylleångest, panikångest, generaliserad ångest osv)

Om man inte äter i flera år så får man ta varje dag i princip för att bli beroende.

Du verkar bara bli nervigare av att äta ofta(re) lr så har du försämrats psykiskt.

Försök va utan så ofta som möjligt. Man blir nervvrak av o äta för ofta. (även om man inte e beroende) Viktigt att försöka hantera/genomlida ångesten emellanåt också o inte bara dämpa me bensodiazepiner för då blir de sämre.

Fast dämpa ångesten ett par gånger i veckan hade jag gjort själv om jag inte stod ut.

Terapi och mediciner (ssri) är att rekommendera om du nu inte redan behandlas.
Citera
2005-04-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benzo
Jag tror du menar psykiater/läkare för psykolog får inte skriva ut recept.. Men men de har ingen betydelse. (jag är sån som måste klaga på allt )

Nu till saken. Att sluta med benzo är inget lätt.. Kan du inte försöka vara lite restruktivare med att ta dem, och ta enbart när du känner att du "måste", för att våga gå ut. Det är inget lätt. Men så fort du tar en exanor känn efter om du verkligen behöver det.

Ta med tabletterna i fickan när du går ut så har du dom med ifall det blir för jobbigt.
Citera
2005-04-12, 12:40
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy

Ja, det är faktiskt sant och ingen drogpropaganda. Men man måste dock ha missbrukat drogen ganska kraftigt i åtminstone ett par år för att det ska kunna hända så för dig är det nog ingen större fara.
Citera
2005-04-13, 15:49
Medlem
Går riktigt bra faktiskt, har tagit just tagit mej igenom två dagars hemsk och plågsam abstinens som saknar motstycke, men jag lät bli benson hur plågsamt den än var. Nu ska jag ge fan i dom där pillren på ett bra tag
Citera
2005-04-13, 19:02
Bannlyst
Släng ropparna och rök Scullcap istället! Nej förlåt, jag glömde att det inte fungerar. Men kanske kan du be närmsta smartshop att börja sälja gaba med b-vitaminer, passionsblomma-extrakt, kava-kava, citronmellis, johannesört, humle, 96% etanol, kratom och valiumirana, äter du två-tre burkar av denna "chill-drug" som snart finns på marknaden så kanske det dämpar absen lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in