2012-11-27, 21:57
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kan man inte kräva att det åtminstone var vettig brandsäkerhet på stället?
Hjälper ju inte att de själva antänder stället och förstör anläggningarna med skadegörelse.

Sen gnäller de om att det inte finns element, samtidigt som de står en halvmeter ifrån ett. En hög ociviliserade grisar är vad de är.
Citera
2012-11-27, 23:11
Medlem
KUSEs avatar
Är det för mycket begärt att man ska ha skaffat sin egen bostad med piga, av sina egna intjänade pengar innan man klagar på städningen? Tror de att de kommit till något hotell där det ska serveras trerättersmiddag och rosor ska kastas framför fötterna på dem där de går?

"Bråk, bränder, hot och skadegörelse." De förstör alltså sina egna bostäder för att sedan klaga på hur dåligt de bor.
Citera
2012-11-27, 23:37
Medlem
Klartos avatar
Totalt åt helvete är vad det är. Det visar ju att Sverige inte har någon kapacitet för mer flyktingar, för mer invandring. Det är så genomsjukt hur politikerna inte vågar ta tag i detta. Hur ska vi kunna lösa detta? Det kokar verkligen ute i de svenska hemmen nu och vi måste verkligen få ett slut på detta.
Citera
2012-11-27, 23:50
Medlem
BallsofSteels avatar
Har endast läst TS nu, MEN...

Ja, jag kommer att rösta på SD 2014, av väldigt enkla anledningar.
Förut kunde jag argumentera med "Jag är inte rasist MEN..", nu orkar jag knappt ens göra det.

Jag må vara en bondläpp från Norrland som är totalt obildad i allt, dåliga betyg och ja, arbetslös.. Det är väll den bilden av SD-väljare som folk har, de missunnsamma människorna som är obildade och inte förstår bättre?

Nu är det såhär.. Jag föddes för 23 år sedan och bilden av Sverige jag hade under min barndom är som bortblåst. Växte upp i ett relativt litet samhälle utanför en stad. Började komma mer och mer flyktingar som flyttade in i lägenheterna som fanns, till en början var det lite häftigt, men det eskalerade snabbt till ett växande hat mot de nya människorna.

De har tagit över TOTALT.. Jag är idag bostadslös, en vuxen människa, som är bostadslös! Ja, varför kan man då undra sig? Jo, vi har inga lägenheter just av en enkel anledning, alla jävla asylsökande bor redan där! Kontaktar den lokala uthyrningsfirman, får ett "Ställ dig i kö som alla andra".. jo tjena mittbena.. Den dagen Mumhammad Tariq, boende i Sverige 3 månader står i kö för att få en lägenhet heter jag Allan.. Jag har stått i kö nu, ett år, jag har fortfarande inte sett skymten av en lägenhet men tycker mig se ett nytt ansikte titta ut ur en var och varannan dag..

De tar över våra byar, de har börjat förstöra, göra inbrott och kliva rätt in hos folk och ta saker, bara sådär.. Är det normalt? Är det så man tackar sitt nya land?

inte nog med det, nu är det ju dessutom rasistisk att vara svensk, att ha en åsikt och att ens finnas till. Är du vit så är du en rasist och ifall du är en kvinna är du en hora!

SD 2014 och hade jag haft kunskapen och orden för det, hade jag nog debatterat friskt om det men nu anses jag ju bara vara en korkad rasist till Bondlurk..
Citera
2012-11-28, 02:18
Medlem
Sverige2025s avatar
Nu är dessa Syrier inga riktiga Svenskar.. Man kan inte vara Svensk och Muslim, så är det bara.

Sverige behöver en mindre generösare flyktingpolitik, sedan måste vi börja behandla flyktingar på ett enhetligt sätt inom EU, så inte folk vill till Sverige bara för att det finns ekonomiska fördelar att få asyl här. Det är helt orimligt att en barn familj kan få ut 1/4 miljon i retroaktiv föräldrar penning. Föräldraförsäkring storlek bör istället vara baserad på vad man har för blodsband till landet.

Många flyktingar från Mellanöstern och Afrika har problem med vårt klimat och vår kultur därav är det olämpligt att dessa grupper ens får möjlighet att stanna i Sverige.

Ett sätt att bli av med klagade "flyktingar" är att låta dem få bo i tältläger första åren så långt norrut det bara gå. Det som är riktiga flyktingar kommer att vilja stanna ,medan resten kommer lämna landet och söka sej till andra länder som tom kanske har behov av dessa värdelösa människorna från Somalia och MENA.

Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Vi har ju redan idag "svenska" syrier (dumt uttryck) som har kopplingar till terroristorganisationer. Det såg vi inte minst idag när de spred sin jihad-propaganda i form av en video där de praktiskt taget beordrade svenska muslimer att gå ut i strid.

Det är ganska oroväckande att asyl ges till precis vem som helst som ansöker om det. Dessa människor som klagar på vår gästvänlighet har sällan något reellt skyddsbehov. De har helt enkelt hört att vi är så generösa i Sverige, att man inte behöver sätta en fot på en arbetsplats och att man kan våldta svennehoror utan något vidare straff.

När de så kommer hit och får dela rum med några andra flyktingar pga. bostadsbristen blir de såklart förvånade och arga. "Varför vi itte fa egget hoos? svenne motte jo jobba sa vi kann ha egget hos og itte della med non annan. jag harde dett bettre onder bomben! jobba mer at mig sa jag far eget villa noo domma svenne!!"

De hade ju förväntat sig att få en egen bostad, helt gratis av staten. Det var en standard de hade räknat med, vilket får en att tänka på att de kanske inte hade det så dåligt där de kom ifrån.

Hade jag varit utsatt för krig/förföljelse hade jag varit tacksam om jag fick leva i ett tält i säkerhet. Spelar ingen roll om jag skulle dela det med 10 andra, jag skulle vara glad och tacksam över att jag levde.
Citera
2012-11-28, 07:54
Medlem
Sverige2025s avatar
Var de inte Askersund det försökte öppna en torktumlare med TE Sked? Alltså muslimer har ingenting att ge den västerländska världen möjligen undantag Iranier som våga fördöma Islam.

Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Hjälper ju inte att de själva antänder stället och förstör anläggningarna med skadegörelse.

Sen gnäller de om att det inte finns element, samtidigt som de står en halvmeter ifrån ett. En hög ociviliserade grisar är vad de är.
Citera
2012-12-02, 08:49
Medlem
Polisen fick jaga hotfull asylant i träden

Citat:
Som framgår av den digra länklistan nedtill är Gärdshyttans asylboende en ständig följetong av hot, våld och skadegörelse. På fredagskvällen var det dags igen. Vid två tillfällen tvingades polisen rycka ut för att få stopp på bråk mellan asylanterna och attacker mot personalen. Första gången handlade det om ett fall av olaga hot och två fall av misshandel.

http://avpixlat.info/2012/12/01/polisen-fick-jaga-hotfull-asylant-i-traden/

Ett stort jävla skämt.
Senast redigerad av ascheberg 2012-12-02 kl. 08:54.
Citera
2012-12-11, 13:14
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannutt
"Sex-sju personer trängs i varje rum på asylboende Boende på det tillfälliga asylboendet Gärdshyttan utanför Askersund vittnar om svåra förhållanden"

Låter inte mycket värre än när jag gjorde lumpen, är dom helt lost på att överleva eller ?

Exakt! Vi var väl ca 16 pers och det fanns tillfällen (en hel del) då vi bodde i tält, även fast kvicksilvret sjönk ner mot 30 minus.
Slantarna vi fick för att utbilda oss i kronans tjänst är nog knappt kaffepengar för dessa individer.
Citera
2012-12-18, 01:06
Medlem
greyhounds avatar
Det finns en väldigt central fråga i bakgrunden här. Vad är det som får folk att vilja komma just till Sverige. Internationella studier visar att i runda slängar 14% (~630 miljoner människor) av världens befolkning vill flytta till ett annat land. Av dessa vill 1% (det vill säga runt 6 miljoner människor) till Sverige:

http://www.gallup.com/poll/148142/international-migration-desires-show-signs-cooling.aspx

Det skulle vara hyperintressant att veta hur dessa 6 miljoner tänker. Vad är det som får dem att vilja komma till Sverige av alla världens länder? Här någonstans finns ju en klar koppling till det stora antalet invandrare som väljer att flytta till Sverige.

Det kanske finns någon invandrare som kan bringa lite klarhet här också. Vad är det med Sverige som lockar så oerhört mycket och hur går snacket i de egna länderna? Får man ens välja vart man ska. Känner att jag kan för lite på just den här punkten och skulle gärna bli informerad!
Senast redigerad av greyhound 2012-12-18 kl. 01:19.
Citera
2012-12-18, 01:10
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sex-sju-personer-per-rum-pa-asylboende

Sex-sju personer trängs i varje rum på asylboende Boende på det tillfälliga asylboendet Gärdshyttan utanför Askersund vittnar om svåra förhållanden

-Det är många problem här, med maten, administrationen, sjukhusvård, städning, rummen... I varje rum bor det sex-sju personer. Det är trångt, säger Sayd Mohammad, som var språklärare i Syrien.

Det är väl bara att ta ett flyg ner till ett tältläger i regionen runt Syrien då. Sverige ställer en herrgård till förfogande. Passar det inte, dra från landet!
Citera
2012-12-18, 11:05
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sex-sju-personer-per-rum-pa-asylboende

Sex-sju personer trängs i varje rum på asylboende Boende på det tillfälliga asylboendet Gärdshyttan utanför Askersund vittnar om svåra förhållanden

-Det är många problem här, med maten, administrationen, sjukhusvård, städning, rummen... I varje rum bor det sex-sju personer. Det är trångt, säger Sayd Mohammad, som var språklärare i Syrien.

Jag kan förstå varför vi måste ge mat och husrum åt en asylsökande. Jag kan inte förstå varför vi ska städa åt dem. Jag får städa upp min egen skit. Varför ska inte en asylsökande också göra det?
Citera
2013-01-24, 19:02
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.

Dom är alltså missnöjda med att få komma till ett land långt från krig, mat på bordet och tak över huvudet?
Och dessutom dålig städning?
Som djur?

Var tvungen och bo med 20 man i samma rum, städa själv och jag fick 40kr per dag. Då är ändå jag född svensk.

Dessa individer måste väl vara fria att åka härifrån när dom vill?
Jag hade fått fängelse.

Det är vad de också anser sig ha fått:

Citat:
– Vi håller på att bli vansinniga. Det här är ett fängelse. I Syrien arbetade jag som ingenjör. Jag står inte ut med att bara sitta här på rummet, säger Rasheed Mansour.

Citat:
– Vuxna och barn springer runt i korridorerna. På nätterna skriker folk, säger Sifs pappa Rasheed Mansour.

Andra på Gärdshyttan har nästan blivit apatiska, som en afghansk mamma som bott här i fem månader med sin nyfödda bebis.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/barnfamiljen-fran-syrien-placerades-pa-utdomt-boende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in