Nu är dessa Syrier inga riktiga Svenskar.. Man kan inte vara Svensk och Muslim, så är det bara.
Sverige behöver en mindre generösare flyktingpolitik, sedan måste vi börja behandla flyktingar på ett enhetligt sätt inom EU, så inte folk vill till Sverige bara för att det finns ekonomiska fördelar att få asyl här. Det är helt orimligt att en barn familj kan få ut 1/4 miljon i retroaktiv föräldrar penning. Föräldraförsäkring storlek bör istället vara baserad på vad man har för blodsband till landet.
Många flyktingar från Mellanöstern och Afrika har problem med vårt klimat och vår kultur därav är det olämpligt att dessa grupper ens får möjlighet att stanna i Sverige.
Ett sätt att bli av med klagade "flyktingar" är att låta dem få bo i tältläger första åren så långt norrut det bara gå. Det som är riktiga flyktingar kommer att vilja stanna ,medan resten kommer lämna landet och söka sej till andra länder som tom kanske har behov av dessa värdelösa människorna från Somalia och MENA.
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Vi har ju redan idag "svenska" syrier (dumt uttryck) som har kopplingar till terroristorganisationer. Det såg vi inte minst idag när de spred sin jihad-propaganda i form av en video där de praktiskt taget beordrade svenska muslimer att gå ut i strid.
Det är ganska oroväckande att asyl ges till precis vem som helst som ansöker om det. Dessa människor som klagar på vår gästvänlighet har sällan något reellt skyddsbehov. De har helt enkelt hört att vi är så generösa i Sverige, att man inte behöver sätta en fot på en arbetsplats och att man kan våldta svennehoror utan något vidare straff.
När de så kommer hit och får dela rum med några andra flyktingar pga. bostadsbristen blir de såklart förvånade och arga. "Varför vi itte fa egget hoos? svenne motte jo jobba sa vi kann ha egget hos og itte della med non annan. jag harde dett bettre onder bomben! jobba mer at mig sa jag far eget villa noo domma svenne!!"
De hade ju förväntat sig att få en egen bostad, helt gratis av staten. Det var en standard de hade räknat med, vilket får en att tänka på att de kanske inte hade det så dåligt där de kom ifrån.
Hade jag varit utsatt för krig/förföljelse hade jag varit tacksam om jag fick leva i ett tält i säkerhet. Spelar ingen roll om jag skulle dela det med 10 andra, jag skulle vara glad och tacksam över att jag levde.