Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-11, 10:36
  #1
Awaiting Email Confirmation
Jag använder mig bara av en dunlop crybaby för att ge liv åt min les paul men en distortionpedal ska nog införskaffas snart.
men i vilket fall som helst, som rubriken lyder: "Vilka effekter använder ni till gitarr/bas?"
Citera
2005-04-11, 12:56
  #2
Medlem
Perriss avatar
Dunlop Cry Baby här med och en Ibanez smashbox dist för tillfället, ganska skön kräm med najs botten. För att få rätt stämmning på guran så har jag min Boss TU-2. Äger dessutom en Ibanez 6ts Fuzz och nån chorus. Minns inte riktigt vad som försvunnit faktiskt.

/perris
Citera
2005-04-11, 13:06
  #3
Medlem
Använder endast en Marshall Jackhammer (dist/overdrive). Den är skitbra och jag är mycket nöjd med den. Hade tidigare en sån där digital äckelgrunka med jag vet inte hur många effekter, av märket Zoom, den pajjade dock efter bara tre år av användning.
Känner att jag snart borde köpa en wah wah...
Citera
2005-04-11, 14:00
  #4
Medlem
JeflaPecks avatar
Jag har en Zoom 505 II.... Den låter väl ganska digitalt och plastigt, men några sköna inställningar går att få till om man pillar lite. Men den ligger väl ungefär på samma nivå som övriga köret, en LP kopia och en gammal transistor yamaha
Citera
2005-04-11, 14:20
  #5
Medlem
krijgenics avatar
Om du har tänkt köpa distorsion pedal, isåfall - vad har du för amp? Rent generellt så gäller följande. Solidstate -> distorsion. Tube -> overdrive. Distorsion på en tubeamp låter väldigt tunt, och nasalt, och en overdrive fungerar inte överhuvudtaget på en solidstate amp!

Jag kan starkt rekommendera en ZW-44. Bättre overdrive kommer du inte att hitta.
Citera
2005-04-11, 14:25
  #6
Banned
uph-mans avatar
Förstärkardist/reverb/chorus i min Marshall
Crybaby wah-wah och volympedal (i ett)
ZOOM digital delay (eller BOSS, brukar låna en polares - jag gillar den bättre)
ev Flanger och kompressor
Citera
2005-04-11, 14:39
  #7
Avstängd
BARRELs avatar
Fett med chorus på elguran, inget reverb och slide :smart:
Låter helmysko!!

Till elbasen blir det boss bass overdrive obd-3..
Citera
2005-04-12, 18:02
  #8
Medlem
Diamond Jims avatar
Jag har en Marshall Drivemaster, en gul Boss SD-1 och en Zoom 1010 multieffekt. Marshallen är bra, SD-1:an är kung och Zoomen är värdelös (till allt utom direktinspelning i datorn). Kör effekterna ihop med en Marshall JCM 600, en Squier Standard tele och en Epiphone SG.
Citera
2005-04-12, 21:47
  #9
Medlem
Farbror Sallads avatar
Gitarr -> MI Audio "blue boy" overdrivepedal -> Ibanez AD-9 analog delay -> Stärkare.

Overdriven är jävligt "naturlig", dvs låter som en go rörförstärkare som man crankat en aning. Använder den bara för att få lite lagom "skitigt" ljud. Ibanezen har jag för att få lite rumsljud. Så trist utan reverb på stärkaren annars.
Citera
2005-04-12, 22:03
  #10
Medlem
Agent Coopers avatar
Moogerfooger!!!
Citera
2005-04-12, 22:14
  #11
Medlem
Nja

Kör en podxt för tillfället, vilket duger utmärkt för mina ändamål. Oftast bara overdriveeffekten i den för att tighta till och snygga till disten i förstärkarmodellerna.
Citera
2005-04-12, 22:39
  #12
Medlem
UrSVensks avatar
Till min elgitarr har jag en Nobel dist och Ibanez digital delay.(delayen är mycket lågt ställd,den hörs inte direkt,men det märks om man kopplar ur den)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback