2012-10-29, 19:30
Medlem
Hallå!
Jag har en Samsung 26" TV som jag använder som båda datorskärm, TV och skärm till mitt Xbox.
När jag kollar TV och spelar xbox så är bilden röd, när det blir mörkare (som tex när man går ifrån Xboxet och det går ner på strömsparläge så bilden blir mörk blir allt ännu mer rött.)

Jag upplever inte detta problemet när jag använder skärmen till datorn. Jag har en HDMI kabel till xboxet,vanlig antennkabel till TV:n och till datorn har jag en DVI>VGA och sedan en VGA sladd till TV:n

Snälla hjälp mig, har testat att återställa bildläget men det hjälper icke

MVH
Citera
2012-10-29, 20:21
Medlem
Det låter som precis samma problem som jag har på min tv, ibland när man lirkar lite på den (den är vägghängd) så blir bilden bra igen, vilket tyder på att det är en glappkontakt någonstans. Jag pratade med en som driver en egen tv-butik och hans gissning var att det var en flatkontakt som Samsung tydligen har mycket problem med.

Är det den kontakten så är det mer eller mindre bara till att köpa en ny tv.

Har du däremot tur, så kan det vara hdmi-sladden som är kass, eller kontakten som är kass, prova att byta ingång och kontakt hjälper det så är problemet löst, hjälper det inte däremot så är det nog samma problem som jag har.
Citera
2012-10-29, 20:40
Medlem
25Decembers avatar
Det första att testa är att byta sladd och se om det är den som är trasig.
Citera
2012-10-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foley83
Det låter som precis samma problem som jag har på min tv, ibland när man lirkar lite på den (den är vägghängd) så blir bilden bra igen, vilket tyder på att det är en glappkontakt någonstans. Jag pratade med en som driver en egen tv-butik och hans gissning var att det var en flatkontakt som Samsung tydligen har mycket problem med.

Är det den kontakten så är det mer eller mindre bara till att köpa en ny tv.

Har du däremot tur, så kan det vara hdmi-sladden som är kass, eller kontakten som är kass, prova att byta ingång och kontakt hjälper det så är problemet löst, hjälper det inte däremot så är det nog samma problem som jag har.

HDMI sladden är splitter ny, köpte xboxet igår så låter som det är TV:n då det som du säger ibland går tillbaka till normal bild..
Citera
2012-10-30, 09:34
Medlem
Låter ju onekligen som det i sådana fall. På min så blir det även rejäla eftersläpningar i bilden och om man stänger av tv:n så slocknar den inte med en gång utan den dimmas ner eller vad man nu vill kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in