2012-10-29, 17:14
Medlem
Chinisibas avatar
Någon som vet vart man kan låna ett mindre belopp ~10.000-20.000 utan att behöva skicka in en en kopia av sin ID handling? Varför jag inte kan skicka in kopia av min ID handling är ganska enkel...jag har lyckats bli av med den och att ordna en ny är tyvärr ej möjligt på ett ganska bra tag.
Citera
2012-10-29, 17:45
Medlem
Sms lån?
Kan du inte annars skicka in en kopia på polisanmälan att du förlorat ditt id?
Det är ju bara att fixa ett nytt id, personbevis och några vittnen som verifierar att du är du.
Citera
2012-10-29, 18:09
Medlem
Chinisibas avatar
Fast denna någon behöver ju vara nära anhörig. Enklare sagt än gort när man inte har några sådanna tillgängliga.
Citera
2012-10-30, 05:35
Medlem
Har du blivit av med ditt idkort och dessutom anmält förlusten vilket man bör så räcker det kanske inte med en form av legitimation, det kan krävas två. Om du inte är ute efter att begå bedrägeri - skaffa nytt id-kort. Godkända intygsgivare hos skatteverket för ansökan om legitimation är (utöver nära familj):

Citat:
Slutligen kan någon av följande personer vara intygsgivare om den tar med sig ett beslut eller intyg som visar vilken relation ni har till varandra:
en god man eller förvaltare
en familjehemsförälder
en tjänsteman vid en kommunal eller statlig myndighet som du har en yrkesmässig relation till, t.ex. en socialsekreterare, introduktionshandläggare (eller motsvarande), institutionsföreståndare eller internationell handledare vid en statlig högskola
din arbetsgivare sedan minst ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in