Citat:
Ursprungligen postat av Zyvilex
ja det är precis som rubriken säger jag känner av ett tryck innanför mitt skallben och det känns ibland som om jag ska svimma har även haft problem med balansen och smärtor i armar ben och mage. min doktor skickade mig till vuxen psyk där dem inte kan sätta fingret på vad det är. vet ni möjlighen vad det kan vara. det som gör mig mest rädd är att inte veta vad jag lider av
Symptomer som jag kan känna av till och från:
Obalans
Yr
ont i huvudet
tryck i huvudet
smärta i armar ben och buk (mestadels höger sida av ryggraden strax under revbenen)
spy känslor
okontrollerad blåsa
förstoppning.
panik attacker
svag ångest
Mediciner för övrigt:
Medicinskt Testosterone
Inolaxol
Har varit på
EEG-normalt
EKG- normalt
Magnetröntgen: visades ha en gammal stroke skada (kan det vara svaret)
jag tycker inte att om jag inte märkt det så borde det inte börja komma problem nu efter 1vecka
för övrigt så:
Äter bra
Sover bra
Dricker bra.
motionerar sådär hamnar lätt på latsidan
Som du själv säger så kan man inte utesluta att din gamla strokeskada skulle ha någon påverkan på trycket innanför skallbenet. Dock borde doktorn ha tagit ställning till det.
Förövrigt så tycker jag att det låter som panikångest, vissa kan tycka att det låter långsökt. Men panikångest har psykosomatiska symptom allt eftersom hur det utvecklas.
Exempelvis; en individ som har panikångest under tonåren och tror sig få hjärtstillestånd och liknande kommer med största sannolikhet ha andra symptom om vi träffar samma patient 15-20år senare.
Du säger att du är påväg att svimma; frågan är om du faktiskt svimmar eller att det bara känns som att du är påväg att göra? Banalt kan man tycka, men ändå fundamentalt. Om du faktiskt svimmar så är det givetvis någon somatisk förklaring. Om du i självaverket är vaken är ju problemet psykologiskt.
Kalle Anka behandlingen KBT kan vara en bra lösning på kort sikt men jag avråder dig ifrån den då behandlingen faktiskt inte behandlar någonting. Har du övervägt en samtalskontakt?