2012-10-29, 07:23
Medlem
Idgafs avatar
Låg och tänkte på det här igår natt.
Minns att vi höll på med att boffa bensin ( inhalera bensinångorna) i 14-15 års ålder. Antingen genom att stoppa näsan i tanken på en moped i nån minut eller att suga in ångorna genom munnen från en petflaska vi fyllde med hälften bensin.

Effekterna av detta minns jag var ganska speciella men vet inte vad jag kan jämföra dom med då jag inte testat så mycket andra droger än typ cannabis.

Minns att man blev jävligt glad och inte kunde sluta skratta, vissa kroppsdelar blev bortdomnande och det pirrade som i hela kroppen. Ibland gick allt i slowmotion eller hypersnabbt, det kunde variera från gång till gång. Minns också att de surrade som satan i öronen.

Hände också ett fåtal gånger att det blev helt svart för ögonen och de kändes som att man flög genom rymden. Var jävligt roligt att se när det blev så för någon haha, låg på marken och prata om rymdskepp och utomjordingar (antar att de va pga syrebrist) den effekten fick man endast genom att suga in genom munnen.
Själva effekten försvann efter några minuter och man fick oftast ont i huvudet och en jävla äcklig smak i munnen efteråt.

Någon som har lite mer kött på benen ang detta.
Vad är de egentligen som händer?
Hur farligt är det? Vilka biverkningar kan de ge?
Vad är era erfarenheter av det ?
Citera
2012-10-29, 07:52
Medlem
Jo det var vanligt bland mig och mina vänner att boffade!

Bensin boffade vi under mopedåldern, sen utvecklade det sig till lim och sist thinner..

Flummade oftast runt med diverse trasor fyllda med bensin och gick olika rundor och boffade,
Ibland satt man hemma och spelade dator samtidigt som man inhalerade..

Sikka tider det!
Citera
2012-10-29, 08:10
Medlem
Repolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idgaf
Låg och tänkte på det här igår natt.
Minns att vi höll på med att boffa bensin ( inhalera bensinångorna) i 14-15 års ålder. Antingen genom att stoppa näsan i tanken på en moped i nån minut eller att suga in ångorna genom munnen från en petflaska vi fyllde med hälften bensin.

Effekterna av detta minns jag var ganska speciella men vet inte vad jag kan jämföra dom med då jag inte testat så mycket andra droger än typ cannabis.

Minns att man blev jävligt glad och inte kunde sluta skratta, vissa kroppsdelar blev bortdomnande och det pirrade som i hela kroppen. Ibland gick allt i slowmotion eller hypersnabbt, det kunde variera från gång till gång. Minns också att de surrade som satan i öronen.

Hände också ett fåtal gånger att det blev helt svart för ögonen och de kändes som att man flög genom rymden. Var jävligt roligt att se när det blev så för någon haha, låg på marken och prata om rymdskepp och utomjordingar (antar att de va pga syrebrist) den effekten fick man endast genom att suga in genom munnen.
Själva effekten försvann efter några minuter och man fick oftast ont i huvudet och en jävla äcklig smak i munnen efteråt.

Någon som har lite mer kött på benen ang detta.
Vad är de egentligen som händer?
Hur farligt är det? Vilka biverkningar kan de ge?
Vad är era erfarenheter av det ?

Det du boffar är fettlösande, din hjärna består till stor del av fett, så du löser upp din hjärna.

Som drog betraktad är det en av dem som ger minst rus i förhållande till hur mycket stryk din hjärna tar på köpet. De flesta droger påverkar hjärnans sätt att fungera, bedövar eller hyperaktiverar den tillfälligt, men löser inte upp den.

Biverkningar.. du blir trög.

Mina erfarenheter med att boffa bensin är noll, lyckligtvis.
Citera
2012-10-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repolainen
Det du boffar är fettlösande, din hjärna består till stor del av fett, så du löser upp din hjärna.

Som drog betraktad är det en av dem som ger minst rus i förhållande till hur mycket stryk din hjärna tar på köpet. De flesta droger påverkar hjärnans sätt att fungera, bedövar eller hyperaktiverar den tillfälligt, men löser inte upp den.

Biverkningar.. du blir trög.

Mina erfarenheter med att boffa bensin är noll, lyckligtvis.

Jag har hjärnskador på grund av detta
boffade i stort sett varje dag med en polare i ett halvår, parfym flaskor & bensin...
Har nästan 0 syn om det är det minsta mörkt och har en mild utvecklingsstörning

Boffa inte.

Citat:
Utredningen här visar att pat har en ojämn begåvningsprofil med språklig kapacitet som vid lindrig
psykisk utvecklingsstörning. Han har en påtaglig långsam processering och sensomotorisk handikapp som gör
det svårt för honom att tolka synintryck framför allt och då speciellt ansiktsutryck.
Att han så har en praktist intelligens som når upp innom normalområdet är inte tillräckligt
för att pat ska kunna komma i närheten av en normal mental kapacitet.
Han har behov av omfattande pedagogisk hjälp, socialt stöd för att som vuxen klara en rimling grad
av autonomi
Senast redigerad av Psychedelika 2012-10-29 kl. 08:55.
Citera
2012-10-30, 03:59
Medlem
Bonnatorps avatar
Ja hur farligt det är....
Fick precis för mig (tror det var nån timme sedan) att bara pröva boffa (trots att jag hört att det är skitjävla dåligt) en gång och jag kan nog ärligt säga att jag aldrig i mitt liv kunde föreställa mig att man ens kunde vara så här fetrudis.
DEFINITIVT INTE bra för hjärnan!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in