2012-10-29, 06:02
Bannlyst
Ibland, kanske nån gång i veckan, så får mina ögon fnatt och börjar vibrera fram och tillbaka i sidled. Det känns liksom synen "darrar", och jag kan inte kontrollera det när det inträffar. Nån minut senare lugnar det ner sig för att börja skaka igen minuten senare. Det pågår väl kanske en timme eller så. När det skakar som mest har jag svårt att läsa eller göra nåt annat vettigt med ögonen.

Lider jag av detta? Nej, det händer sällan och det är inte nåt som påverkar mitt liv alls. Men jag är ändå nyfiken på vad det kan vara, och om kanske nån annan upplever samma sak? Vad kan det bero på?

Jag skulle kunna jämföra känslan med att vara yr som fan, ögon drar sig liksom åt ett håll för att sedan återställas igen, alltihop blixtfort såklart, men en liknande känsla.

Stress, trötthet kanske?
Citera
2012-10-29, 06:57
Medlem
Ojojoj, ska inte skrämma upp dig i onödan. Men detta kan vara ett symptom på en hjärntumör som trycker på syncentret.
Flera rapporterade fall har upplevt samma sak.
Hoppas det inte är något farligt!
Citera
2012-10-29, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zlake123
Ojojoj, ska inte skrämma upp dig i onödan. Men detta kan vara ett symptom på en hjärntumör som trycker på syncentret.

Jaha, då kanske jag borde kolla upp det ändå. Du har inga länkar eller nåt där de listar såna här symptom? Jag hittar inte mycket på google.
Citera
2012-10-29, 07:21
Medlem
dannenykvist1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlake123

Nu får jag lite lust att gå till läkare

Hände ett par gånger för kanske några månader tillbaka, har inte hänt på ett tag dock.
Citera
2012-10-29, 07:21
Medlem
Specialmys avatar
Ögat har jättemånga olika muskler runt sig, skulle tro att det bara är muskelspasmer. Får också så ibland och har haft det i säkert 15 år så jag kan ju bara hoppas att det inte är en tumör... Tror inte du behöver oroa dig dock.
Citera
2012-10-29, 07:23
Medlem
Livingmyownlifes avatar
sådär har jag och har haft i måånga år.
Det kommer mest när jag är lite trött. Hade det varit hjärntumör så hade jag säkert varit död efter typ 25 år med detta fenomen.
Citera
2012-10-29, 08:30
Medlem
Jag får det när jag tittar ut från exvis t bana...om jag fokuserar på något som är nära ifrågavarande hastigt rörliga färdmedel så försöker ögonen hänga med - och börjar hoppa
Citera
2012-10-29, 11:30
Medlem
revodnebs avatar
Efter att ha tittat igenom TS andra inlägg så kan jag tänka mig att det har med drogerna att göra, har du funderat på det?
Citera
2012-10-30, 00:32
Medlem
vivalarevolucions avatar
Du kanske spänt ögonen för länge. Alltså stirrat på en skärm i tiotals timmar - då blir ögonen trötta!
Men om du är orolig, klart du ska kolla med någon läkare!
Citera
2024-01-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Ibland, kanske nån gång i veckan, så får mina ögon fnatt och börjar vibrera fram och tillbaka i sidled. Det känns liksom synen "darrar", och jag kan inte kontrollera det när det inträffar. Nån minut senare lugnar det ner sig för att börja skaka igen minuten senare. Det pågår väl kanske en timme eller så. När det skakar som mest har jag svårt att läsa eller göra nåt annat vettigt med ögonen.

Lider jag av detta? Nej, det händer sällan och det är inte nåt som påverkar mitt liv alls. Men jag är ändå nyfiken på vad det kan vara, och om kanske nån annan upplever samma sak? Vad kan det bero på?

Jag skulle kunna jämföra känslan med att vara yr som fan, ögon drar sig liksom åt ett håll för att sedan återställas igen, alltihop blixtfort såklart, men en liknande känsla.

Stress, trötthet kanske?

Fick du något svar? Har samma symptom, speciellt när jag kikar på en skärm och är lite utmattad/trött. Kommer och går beroende på min livssituation verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in