Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det här är tråkigt att höra. Verkligen tråkigt.
Det är inte bilden av dom Mac-delarna jag känner till på Flashback.
Däremot så tror jag att det sker ett generationsskifte. Fler trådar startas, men den gamla kärnan av användare byts ut successivt. Är det dåligt? Nja, en naturlig del tror jag. Saknar jag "den gamla känslan". Jadå, till viss del.
Men samtidigt gäller det att anpassa sig efter dom nya förutsättningarna och dom nya användarna.
Ligger problemet i modereringen så säger jag bara en sak: ut med det!!!
Vill ni inte kritisera öppet så skicka ett PM! Är ni missnöjda så dra till med kritiken i PM till mig eller mina kollegor isf, inga problem alls. Vi skall se till så att diskussionerna är så bra som möjligt och helt enkelt.

Tror faktiskt inte det är ett generationsskifte. Tror helt säkert på att det har att göra med mindre flexibilitet jämfört med tidigare. Förr var det lite mer avslappnat, titta bara på gamla sköna trådar som Posta dina OSX Screenshots och jämför hur mycket mindre intensiv den tråden är. Andra trådar som spekulerade i kommande produkter etc. har ju nästan försvunnit helt.
Jag förstår att världen förändras. Men att man skall anpassa sig för något som blev sämre håller jag inte med om. Tycker att man då skall lägga fram argument för och emot och välja det bättre alternativet.
Att windows nissarna vill ha samma som applefolket kan jag förstå. Men vad gäller Apples produkter så är det mer sammanhängande och i vissa fall mycket mer beroende av varann än motsatsen. Och för dom som skriker Macfanatiker etc, ja det kan även användas som ett argument till dess fördel. Mac användarna är nästan lite av en subkultur på gott och ont. För min del kan vi förpassa Apple trådarna till livsstil om det gör folk gladare men jag vill se en sammanslagning igen.
tzj, du och jag har dragit jämt länge och speciellt i Mac OS, så du vet att jag var väldigt aktiv där förut. Att jag inte längre är det, är för att jag inte längre känner att jag riktigt får något ut av det. Jag är även medveten om att det inte är moderatorernas fel, och det är inte er jag kritiserar utan kritiserar upplägget av forumen.