2012-11-10, 21:31
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Ja hur går det med detta. Idag (skrivande stund) har det tidigare aktiva forumet lyckats pressa ut hela 15 inlägg i Prigramvara - Mac OS och 2 st. i Hårdvara Mac. Och detta på en lördag i kalla november när det finns en massa folk på FB.

Seriöst, ett forum som tidigare kryllade av aktivitet har nu sjunkit ihop och samman till mindre än 20 inlägg på en hel jävla dag. Det gör nästan ont i själen att den fina atmosfären som fanns tidigare försvunnit helt och hållet.
Citera
2013-06-24, 20:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Bumpar upp detta igen. Det är ju för jävla dött. Som jag sagt innan så var det ett underbart forum som fungerade väl och folk var aktiva. Nu är det som ett öken.

Kunde vi inte, snälla slå ihop dessa igen!
Citera
2013-06-24, 22:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Bumpar upp detta igen. Det är ju för jävla dött. Som jag sagt innan så var det ett underbart forum som fungerade väl och folk var aktiva. Nu är det som ett öken.

Kunde vi inte, snälla slå ihop dessa igen!

Håller inte med alls, inte pga aktiviteten som sådan, men det är skillnad på hårdvara och mjukvara, precis som PC delen är uppdelad.

Det ger en fingervisning om vad ämnet hanterar.

Att Macdelen var aktiv som fan för en herrans många år sedan var att allt som berörde Apple diskuterades där, oavsett om det var iPad, iPhone, laptops eller stationära, e.g. det var en djävla massa trådar om att resetta ipods, jag har spillt X vätska på min Macbook kan det täckas av garanti eller faktiska OS problem.

Jag tycker uppdelningen är funktionibel, även om forumet som sådant är lugnare.
Citera
2013-06-24, 23:32
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Håller inte med alls, inte pga aktiviteten som sådan, men det är skillnad på hårdvara och mjukvara, precis som PC delen är uppdelad.

Det ger en fingervisning om vad ämnet hanterar.

Att Macdelen var aktiv som fan för en herrans många år sedan var att allt som berörde Apple diskuterades där, oavsett om det var iPad, iPhone, laptops eller stationära, e.g. det var en djävla massa trådar om att resetta ipods, jag har spillt X vätska på min Macbook kan det täckas av garanti eller faktiska OS problem.

Jag tycker uppdelningen är funktionibel, även om forumet som sådant är lugnare.

Tycker faktiskt det var så mycket bättre. Nu får man vara glad om någon skriver ett inlägg per dag. Förr så slank man in där och såg en hårdvarufråga som man kunde svaret på. Eller hur man gjorde något med iPhone och Mac.

Apples produkter är gjorda för att fungera med varandra och därmed anser jag att de kan ligga under samma tak. Det är inte alls samma övergång mellan en Samsung TV, dator och telefon som mellan Apples produkter. De hänger ihop på ett helt annat sätt.

Jag kan försåt att man håller isär iPad och iPhone, men OS X, Mac hårdvara, Apple TV kan mycket väl ligga under samma tak.

Inaktiviteten har även medfört det, att folk som förr kom in och hade kunskap inte längre besöker forumsdelen. Så möjligheten att får svar har minskat och därmed har forumets funktion underminerats. Förstår inte varför man skall envisas med att ha dom separat när diskussionen lider av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in