Citat:
Ursprungligen postat av l.lighty
Sista fråga : kan man på något sätt få provet till en icke offentlig handling på något vis?
Det kommer alltid att vara en offentlig handling. Frågan måste då vara om det finns något sätt att dölja resultatet? Det tror jag inte. Du behöver å andra sidan inte vara orolig att någon ska se det såvida du inte är kändis och har ett resultat som skiljer sig väldigt mycket från genomsnittsskrivaren. Varför skulle folk i större utsträckning besvära sig med att kolla andras resultat? Det enda jag kan tänka mig är särfall (det får man kalla det när det kanske bara är 100-300, två promille av alla som skriver varje år, vars resultat begärs ut) där någon dum jävel som omöjligt kan ha satt en viss poäng säger att denne fått det och att man känner sig tvungen att kolla eller att man helt enkelt är en för sin omgivning jävligt intressant person vilket nog inte heller är allt för vanligt.
Så om du inte går omkring och ljuger stort om ditt resultat och/eller är en mycket fascinerande person så är det garanterat helt lugnt.