2012-10-28, 03:44
Medlem
Hej Flashback!

Nu tycker väl folk att jag är ett pucko och en fegis men, men... here we go!

Jag har verkligen försökt att undvika att skriva ett inlägg om det här och leta svar på annat håll, men jag vet verkligen ingen som jag kan lita på och har någon typ av relation till mitt "problem" och de jag frågat har sagt att jag förmodligen inbillar mig, vilket vore logiskt eftersom jag på senare tid upptäckt ett psykologiskt problem angåenge det här.

Det är så att jag har sedan puberteten haft en pungkula som hängt ganska mycket längre ned än den andra. "Det är normalt" kanske ni säger men grejen är liksom att den (min vänstra) hänger kanske 1,5 eller runt 2 cm längre ner än den högra och det är något som verkligen syns när pungen inte är ihopdragen pga kyla eller så. Detta är något som oroat mig under en längre tid men jag inte vågat gå till en läkare om eftersom jag har utvecklat något för länge sedan som kan liknas vid ett peniskomplex som gör mig livrädd för att få veta att det skulle vara något ytterligare fel med mig (hade för trång förhud vilket jag fick genomgå en omskärelse för eftersom det inte gick att fixa i min ålder) eller bara enkla faktum att jag känner mig grymt otillräcklig och omanlig när jag ser en snopp som är större än min eller när jag hör folk som säger att den är för liten även om jag vet den är av normallängd. Jag mår faktiskt både psykiskt och fysiskt dåligt när jag hör något som kan jämföras med min egen eller när jag ser saker som inte ser normala ut. Jag är otroligt rädd för att få veta att den vänstra, hängande pungkulan inte funkar eller att den på något sätt är död eller inaktiv. Jag vågar inte heller känna efter om det smärtar om man klämmer den pga det jag precis skrivit. Det är något som gör mig så rädd att jag till och med får självmordstankar bara på tanken att det skulle vara något fel på mig. Igen.

Har disskuterat detta med min bästa vän som har sett mig naken och hur hela paketet ser ut flera gånger, men han har inte lagt märke till någonting ovanligt, och inte heller läkarna vid min omskärelse (inte för att jag fråga men jag antar det eftersom de inte sa något förutom att det såg normalt ut.) men jag har börjat intala mig själv att de bara sett den "indragen" och att jag borde kolla upp det för säkerhets skull. Vad som fått mig att bli så oroad är att vid senare utlösningar har bara den högra kulan dragit ihop sig medans den vänstra bara hänger. Jag har också känt hur de bytt plats för att få plats i trånga byxor.

Men jag är helt enkelt för rädd för att kolla upp det. Är jag ensam med såna här funderingar eller är jag en hypokondriker som bara inbillar mig? Finns det någon som känner igen sig eller har ett komplex så de kan på något vis känna igen min oro?

Använde mina artskills och slängde ihop en liten illustration i ArtRage för att visa hur det ser ut ungefär; https://dl.dropbox.com/u/51219888/st%C3%A5tlig.png Längden på skaftet är aningen överdriven dock.
Citera
2012-10-28, 05:26
Medlem
Men alltså seriöst...ingen bryr sig om hur din pung hänger, slappna av förfan
Det jag menar är att det är totalt oväsentligt...jag är tjej och skiter väl fullständigt i hur det ser ut, det är mannen man bryr sig om och inte paketet i sig.
Citera
2012-10-28, 05:33
Medlem
Flammbars avatar
Haha jag hoppas för din skull att du trollar. Fick också en rolig bild hur du frågade din vän "kan du inte kika på paketet" och den fina stämningen det inbringar.

Även bilden var av hög kvalité. Ger trådstarten 5/5 hängpungar.

Om du nu är seriös: släpp det, det är inget fel med din pung det sitter bara i huvudet.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av needspace
Men alltså seriöst...ingen bryr sig om hur din pung hänger, slappna av förfan
Det jag menar är att det är totalt oväsentligt...jag är tjej och skiter väl fullständigt i hur det ser ut, det är mannen man bryr sig om och inte paketet i sig.
De flesta tjejer bryr sig hur det ser ut även om det inte är av största betydelse och diskuterar det även flitigt. Är det däremot inget fel på den estetiskt eller funktionellt är det inget att bry sig om som i TS fall.
Citera
2012-10-28, 07:07
Medlem
Aardbegs avatar
TS sno en klänypa från morsans torkställning vecka ihop pungskinnet så båda kulorna hänger i samma höjd, knip åt
Citera
2012-10-28, 08:02
Medlem
Carelesss avatar
Psykologi och psykiatri --> Psykiska problem
/Moderator
Citera
2012-10-28, 09:03
Medlem
dannywtfs avatar
Jag har aldrig varit med om någon som har blivit retad eller så för hur pungen ser ut. Det här är ett typiskt fall av osäkerhet där man själv tror att andra kommer att bry sig mer än vad de troligtvis kommer att göra. Slappna av.

Snyggt ritat, btw!
Citera
2012-10-28, 10:33
Medlem
OMAsteges avatar
haha jag vet hur man fixar detta, tejpa fast en plast behållare runt dina bollar fyll sedan med is, och när isen smälter så fyller du på med mera en riktig pansarpung fixar nog ditt problem
Citera
2012-10-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenmusli
Hej Flashback!

Nu tycker väl folk att jag är ett pucko och en fegis men, men... here we go!

Jag har verkligen försökt att undvika att skriva ett inlägg om det här och leta svar på annat håll, men jag vet verkligen ingen som jag kan lita på och har någon typ av relation till mitt "problem" och de jag frågat har sagt att jag förmodligen inbillar mig, vilket vore logiskt eftersom jag på senare tid upptäckt ett psykologiskt problem angåenge det här.

Det är så att jag har sedan puberteten haft en pungkula som hängt ganska mycket längre ned än den andra. "Det är normalt" kanske ni säger men grejen är liksom att den (min vänstra) hänger kanske 1,5 eller runt 2 cm längre ner än den högra och det är något som verkligen syns när pungen inte är ihopdragen pga kyla eller så. Detta är något som oroat mig under en längre tid men jag inte vågat gå till en läkare om eftersom jag har utvecklat något för länge sedan som kan liknas vid ett peniskomplex som gör mig livrädd för att få veta att det skulle vara något ytterligare fel med mig (hade för trång förhud vilket jag fick genomgå en omskärelse för eftersom det inte gick att fixa i min ålder) eller bara enkla faktum att jag känner mig grymt otillräcklig och omanlig när jag ser en snopp som är större än min eller när jag hör folk som säger att den är för liten även om jag vet den är av normallängd. Jag mår faktiskt både psykiskt och fysiskt dåligt när jag hör något som kan jämföras med min egen eller när jag ser saker som inte ser normala ut. Jag är otroligt rädd för att få veta att den vänstra, hängande pungkulan inte funkar eller att den på något sätt är död eller inaktiv. Jag vågar inte heller känna efter om det smärtar om man klämmer den pga det jag precis skrivit. Det är något som gör mig så rädd att jag till och med får självmordstankar bara på tanken att det skulle vara något fel på mig. Igen.

Har disskuterat detta med min bästa vän som har sett mig naken och hur hela paketet ser ut flera gånger, men han har inte lagt märke till någonting ovanligt, och inte heller läkarna vid min omskärelse (inte för att jag fråga men jag antar det eftersom de inte sa något förutom att det såg normalt ut.) men jag har börjat intala mig själv att de bara sett den "indragen" och att jag borde kolla upp det för säkerhets skull. Vad som fått mig att bli så oroad är att vid senare utlösningar har bara den högra kulan dragit ihop sig medans den vänstra bara hänger. Jag har också känt hur de bytt plats för att få plats i trånga byxor.

Men jag är helt enkelt för rädd för att kolla upp det. Är jag ensam med såna här funderingar eller är jag en hypokondriker som bara inbillar mig? Finns det någon som känner igen sig eller har ett komplex så de kan på något vis känna igen min oro?

Använde mina artskills och slängde ihop en liten illustration i ArtRage för att visa hur det ser ut ungefär; https://dl.dropbox.com/u/51219888/st%C3%A5tlig.png Längden på skaftet är aningen överdriven dock.

Du är inte den förste att ha en pungkula som hänger längre ner än den andra. Inte heller den ende. Och du... dina "bekymmer" existerar enbart i ditt huvud, ingen annanstans.

Kroppen är inte symmetrisk.

Det är fullständigt normalt. Var du glad att du öht har pungkulor och en kuk.

Edit: Är det du som ritat den bilden? Jag trodde det bara var en teckning som du hittat på nätet... men isf har du feta skillz... weeeeee
Senast redigerad av Thiesen 2012-10-28 kl. 10:52.
Citera
2012-10-28, 13:26
Medlem
tglrs avatar
Jag kan verkligen inte se hur någon ens skulle orka bry sig om det där.

Sen läste jag att ena pungkulan SKA hänga mer så de ej stöter ihop, haha. Sen om det är sant eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2012-10-28, 13:29
Medlem
Mujaheeds avatar
Mitt ex hade en blygdläpp som var LITE större än den andra, alltså det var verkligen inget man tänkte på eller något som hade påverkat ens syn på henne som jävligt snygg och sexig, men hon hade ju såklart världens komplex över det och ville plastikoperera fittan haha.

Men det är ju ett klassiskt exempel på själv-komplex, något man själv tycker är skitviktigt, men som andra inte ens tänker på, så sålänge du inte har något fel i pungen så oroa dig inte kompis, ingen bryr sig. =)
Citera
2012-10-28, 13:58
Medlem
Nu har jag inte orkat titta på bilden men kulorna ska hänga ojämnt pga klämrisk.
Ber om ursäkt om jag förstörde ditt "problem" men du får väl skaffa något annat och må dåligt över.
Citera
2012-10-28, 14:25
Medlem
Ja!s avatar
Vet inte om det får dig att må bättre, men mina hänger också ojämnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in