Citat:
Ursprungligen postat av le-douche
Varför inte ha kvinnor i ditt matrix, så vi kan få knulla dom! dom skulle ju vara lykliga inombords....var går gränsen? din lathet eller gastronomiska kunskap? ät en kula bly vetja.
Oj! Vad var det som gjorde dig så upprörd? Var det kossorna du tyckte synd om?
På denna
sida står det lite om hur den svenska köttindustrin fungerar.
Det står bland annat "så föds de allra flesta djur upp under mycket smärtsamma förhållanden" och "tillbringar sina dagar i mörka lokaler med ammoniakmättad luft"
Och då gäller detta i Sverige som enligt sidan "har världens bästa djurskyddslag". Tänk lite hur det kan se ut i andra länder.
Men som
Varangian säger, odling av kött utan tillhörande nervsystem är ju ännu smidigare. Enligt
en artikel på svt så har de redan kommit en bit på vägen, de har fått köttfibrer att växa på artificiell väg.
Men då kan man ju ställa sig frågan, skulle en vegetarian eller muslim äta bacon, om det vore artificiellt framställt?
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Varför sopa verkligheten under mattan?
Denna verklighetssimulation skapar snarare en kvantitativ och onaturlig köttindustri, vars enda syfte är att tillgodose människors matbehov. Jag anser att kor ska röra sig i det habitat där de trivs som allra bäst. Det ökar med stor sannolikhet kvalitén på köttet.
Självklart skulle det bli onaturligt, men jag anser redan att dagens köttindustri är onaturlig så det borde ju inte kunna bli värre.
OBS! Om tanken slagit er så kan jag tala om för er att jag
inte är vegetarian